• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • Anonym (o)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-16 14:09:28 följande:
    ÄN en gång...läs tråden, jag har skrivit om det också tidigare...det va lite mer än "bara" det....
    Du skrev att det var det enda han fälldes för.
  • Anonym (Hellman)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-16 12:30:29 följande:

Som sagt...olika kanske på olika anstalter.

Gällande alla program/stöd/samtal, vad det nu är..så handlar det nog mycket om en själv med, HUR mottaglig man är, VILL du ha hjälp!

Man kan ju knappast lasta samhället för ALLA saker man inte är nöjd med...ta sig i kragen och göra nåt bra av det..

Inte spydig jag heller, men man måste ju för fasen kolla själv, hur fan ser mitt liv UT egentligen..vad kan JAG göra för att förändra det..

Det är bara att du går ut på Kv:s hemsida och läser om anstalterna så ser du. Jag har inga problem längre. Muckade från en klass 1 (särskilt resurskrävande intagna-avd) 2011, och har inte suttit i fängelse sen dess. Och inte är det fängelset eller samhället som sett till att jag sköter mig iaf. Men jag lastar heller inte samhället för hur jag levt, Jag lastar mig själv. Men i mina ögon är det där med alla "program" och annat bara trams. Have a nice day, och lycka till med killen!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (...) skrev 2014-08-16 12:24:21 följande:
    Hon skriver ju tidigare att hon suttit inne..
    Jag har suttit häktad och har då pratat dagligen med "riktiga kåkfarare" och anser därav att jag känner till bra mycket mer än vad ts gör!

Men denna tråd handlar inte om mig! Drömmer
  • Rolleek82

Alla män bör testa på hur det är att sitta inne testa om dom är mentalt starka nog dvs skulle tro att dom flesta här inne skulle sitta nakna i ett hörn och suga på tummen.

• Anonym (x)
    Rolleek82 skrev 2014-08-16 15:49:14 följande:

Alla män bör testa på hur det är att sitta inne testa om dom är mentalt starka nog dvs skulle tro att dom flesta här inne skulle sitta nakna i ett hörn och suga på tummen.

Den som är mentalt stark håller sig utanför murarna.
    Skulle tro att dom flesta härinne inte är så korkade att dom sätter sig i sitsen att behöva sitta inne.
    Faktum är ju att dom som hamnar där inte är dom smartaste katterna i samhället.
    Det är svaga och lite korkade människor som hamnar där.
  • Anonym (Hellman)
    Rolleek82 skrev 2014-08-16 15:49:14 följande:

De flesta anpassar sig, så funkar människor. några bryter ihop, några hänger sig till och med.
  • Anonym (Hellman)
    Anonym (x) skrev 2014-08-16 16:31:17 följande:

Skulle tro att dom flesta härinne inte är så korkade att dom sätter sig i sitsen att behöva sitta inne.
    Många är det ja. Men många inte. Har du aldrig suttit så har du väl ingen koll på hur "smarta" människor som sitter är.
  • Rolleek82
    Anonym (x) skrev 2014-08-16 16:31:17 följande:

Att vara smart har inget med att hålla sig utanför murarna att göra. den retro mentaliteten kan du hålla för dig själv. som jag sa borde alla få sitta inne på obestämd tid för att se vilka som är mentalt starka nog att inte bryta ihop..
  • Rolleek82
    Rolleek82 skrev 2014-08-16 16:41:29 följande:

Att vara smart har inget med att hålla sig utanför murarna att göra. den retro mentaliteten kan du hålla för dig själv. som jag sa borde alla få sitta inne på obestämd tid för att se vilka som är mentalt starka nog att inte bryta ihop..

Som ett mandomsprov.. Och som jag sa skulle nog nästan alla här inne inte klara av det!
  • Anonym (mr_X)

ni som suttit inne, och vill framställa det som stor merit... får väl skriva det i ert CV eller nåt..
    Jag är inte imponerad av de som gjort hard-time

Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt