• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • Anonym (Ta det lugnt)

Varför skulle man ens vilja prova att sitta i fängelse?

Att bli fråntagen sin frihet, fråntagen den tilltro människor har till en och sabba ens liv? Att bli dömd, inte bara en gång i rättssal utan även flera gånger om av människor i ens närhet och framtida relationer, jobb etc.

Att sitta och diskutera om vem som skulle klara det eller inte är ju bara löjligt.
    Jag hade aldrig klarat att sitta inne. Jag hade aldrig klarat av att bli fråntagen min frihet och självständighet, mina chanser till ett gott liv med bra jobb, pengar in på lönekontot eller att ständigt bli misstrodd av mina vänner och familj. Jag hade varit en av dem som hade hängt sig och eftersom jag inte hade klarat av att ge upp min frihet, så håller jag mig till rätt sida av lagen.

Vad det gäller TS kille...
    Jag jobbar på krogen och har sett åtskilliga misshandelsfall, men faktum är att ingen av dem har gått över gränsen där det istället skulle handla om dråp. De flesta människor har en spärr trots alkohol i blodet,  där de inser att om jag fortsätter att slå, kommer den andra människan att dö. När man inte har den spärren eller insikten så går det illa och då kan man inte hävda självförsvar.

Hade han suttit inne för skattebrott eller fortkörning eller något annat så hade det inte varit lika allvarligt. Men nu handlar det om att direkt skada en annan människa och som kanske inte har dessa "spärrar".
    Du vill flytta ihop med honom utan att känna honom på riktigt...varför?
    Vad kommer hända den dagen du eller din dotter gör honom riktigt förbannad? Kommer han att ha dessa spärrar då eller kommer han banka på er tills ni inte andas längre och sedan hävda självförsvar?

Om ni flyttar ihop, dvs han flyttar till dig så är det inte bara till att kasta ut honom om det inte skulle fungera utan då är det avhysning via KFM som gäller om han inte flyttar självmant och då har han 3 månader på sig. Om något går snett efter bara en månad, vill du då fortsätta bo med honom ytterligare några månader?

Jag hoppas att allt kommer att gå bra för er, men det som många här inne inklusive jag, är varför det är så bråttom att flytta ihop? Skulle du flyttat ihop med en annan man (som inte satt inne) om ni bara sågs varannan helg under 6 månaders tid?

• Anonym (Hellman)
    Anonym (Ta det lugnt) skrev 2014-08-17 13:44:35 följande:

Varför skulle man ens vilja prova att sitta i fängelse?

Att bli fråntagen sin frihet, fråntagen den tilltro människor har till en och sabba ens liv? Att bli dömd, inte bara en gång i rättssal utan även flera gånger om av människor i ens närhet och framtida relationer, jobb etc.

Att sitta och diskutera om vem som skulle klara det eller inte är ju bara löjligt.
    Jag hade aldrig klarat att sitta inne. Jag hade aldrig klarat av att bli fråntagen min frihet och självständighet, mina chanser till ett gott liv med bra jobb, pengar in på lönekontot eller att ständigt bli misstrodd av mina vänner och familj. Jag hade varit en av dem som hade hängt sig och eftersom jag inte hade klarat av att ge upp min frihet, så håller jag mig till rätt sida av lagen.

Vad det gäller TS kille...
    Jag jobbar på krogen och har sett åtskilliga misshandelsfall, men faktum är att ingen av dem har gått över gränsen där det istället skulle handla om dråp. De flesta människor har en spärr trots alkohol i blodet,  där de inser att om jag fortsätter att slå, kommer den andra människan att dö. När man inte har den spärren eller insikten så går det illa och då kan man inte hävda självförsvar.

Hade han suttit inne för skattebrott eller fortkörning eller något annat så hade det inte varit lika allvarligt. Men nu handlar det om att direkt skada en annan människa och som kanske inte har dessa "spärrar".
    Du vill flytta ihop med honom utan att känna honom på riktigt...varför?
    Vad kommer hända den dagen du eller din dotter gör honom riktigt förbannad? Kommer han att ha dessa spärrar då eller kommer han banka på er tills ni inte andas längre och sedan hävda självförsvar?

Om ni flyttar ihop, dvs han flyttar till dig så är det inte bara till att kasta ut honom om det inte skulle fungera utan då är det avhysning via KFM som gäller om han inte flyttar självmant och då har han 3 månader på sig. Om något går snett efter bara en månad, vill du då fortsätta bo med honom ytterligare några månader?

Jag hoppas att allt kommer att gå bra för er, men det som många här inne inklusive jag, är varför det är så bråttom att flytta ihop? Skulle du flyttat ihop med en annan man (som inte satt inne) om ni bara sågs varannan helg under 6 månaders tid?

Jorå du hade klarat att sitta inne. Man vänjer sig.
  • Rolleek82

Tänk er lumpen fast du spärras in för att tränas och plågas. Det skulle fostra våra slöa halvkönade ungdomar på ett mycket bra sätt...

• Anonym (Kvinna)

Ni har alltså träffats max 12 ggr och ska redan flytta ihop?!

Förstår du inte själv hur galet det är?

• jaghopparhögt
    Rolleek82 skrev 2014-08-17 13:57:40 följande:

Tänk er lumpen fast du spärras in för att tränas och plågas. Det skulle fostra våra slöa halvkönade ungdomar på ett mycket bra sätt...

Tycker du att man utvecklas mycket av att sitta i fängelse?
  • Anonym (mr_X)
    Rolleek82 skrev 2014-08-17 13:57:40 följande:

Asso
    Det här med.. inte vem som helst som klarar av det!
    MandomsprovSkrattande
    Att alla halv könade (va nu detta är exakt), borde hamna på tukt huset osv osv likt lumpen...

Frågan är!!
    Faller kvinnor för det snacket!?Förvånad
  • Anonym (Hellman)
    jaghopparhögt skrev 2014-08-17 16:23:14 följande:
    Tycker du att man utvecklas mycket av att sitta i fängelse?
    På vissa sätt kan man göra det, fast man fastnar också..
  • Rolleek82
    Anonym (mr_X) skrev 2014-08-17 16:57:40 följande:

Asso

Det här med.. inte vem som helst som klarar av det!

Mandomsprov

Att alla halv könade (va nu detta är exakt), borde hamna på tukt huset osv osv likt lumpen...

Frågan är!!

Faller kvinnor för det snacket!?

???! Hahaha tror du jag raggar brudar nu eller! hahahaha ta ett stadigt tag runt lille man och tänk inte så mycket
  • Anonym (mr_X)
    Rolleek82 skrev 2014-08-17 18:07:05 följande:
    ???! Hahaha tror du jag raggar brudar nu eller! hahahaha ta ett stadigt tag runt lille man och tänk inte så mycket
    jupp, det sa ganska mycket om dig, och hur du funkar!

Även dumma svar, kan vara bra svarSkrattandeFlört
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt