• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (...) skrev 2014-08-13 10:26:54 följande:
    Ja, vad ska man annars tänka på ? Det ÄR kriminella som hamnar i fängelse.
    När jag satt i häktet fick vi besök av KRIS (kriminellas revansch i samhället).
    Då var det en ung tjej som trots att hon var häktad för ett brott vägrade se sig själv som kriminell.

Nej då, hon hade ju bara råkat slagits lite, men kriminell var hon inte. Spelar ingen roll hur mycket personerna från KRIS försökte få henne att inse att hon VAR det.

Däremot tyckte en av dem att jag inte är kriminell och det tycker inte jag heller att jag är - trots tid i både fängelse och häkte. Obestämd
  • Anonym (legibus et armis)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:11:25 följande:
    Diskussionen gick ju inte ut på VAD han är dömd för, eller HUR långt straff han har.....
    Jag tror att de flesta hade tyckt att det är väldigt relevant för hur de hade agerat/ vilket råd de hade gett dig.
  • Anonym (fd plit)
    Anonym (mr_X) skrev 2014-08-12 21:08:08 följande:
    När någon säger fängelse, så är det säkert ganska vanligt att man tänker på kriminella. Så därför blir nog också den automatiska och spontana reaktionen "akta dig för kåkfarare"  Lite av en instinkt bara..

Du har givetvis rätt i att det också finns människor som sitter på kåken av helt andra orsaker. Dock gemensamt oftast att de ej klarade av att hålla sig de regler som gäller för alla..

Sen vet inte jag, varför någon fällde kommentaren.. begravning.. Det kan ha att göra med upplevelser såklart..

Det kanske är så med fotboja..  med 6månader..  Tror på dig tills motsatsen är bevisad!
    Kan bekräfta att fängelsestraff på upp till 6 månader KAN få avtjänas med hjälp av fotboja. Detta prövas dock noggrannt innan det godkänns. Man måste ha en fast bostad, sysselsättning och på flera vis anses kapabel till att sköta en boja. Det vill säga i princip slaviskt passa tider för utevistelse, restider, jobbtider osv.

På många sätt är det enklare att sitta på anstalt än att leva i husarrest, vilket många inte inser förrän de väl sitter där ensamma hemma.

Jag vill oxå hålla med i att många som sitter inne är vanliga människor som råkat göra en dumhet eller hamnat i trubbel en period i livet. Alla är inte livsfarliga torpeder liksom. Men vissa är ju det, så det kan vara klokt att vara lite försiktig som jag skrivit tidigare.

Jag ser mig inte otrevlig på NÅT sätt...Jag TAR till mig allt som skrivs, har jag skrivit vid ett flertal ggr.

Jag kan störa mig på de som kommenterar utifrån ETT inlägg, LÄS HELA tråden och få en bra sammanfattning på helheten, INNAN Ni kommenterar!

Jag har förklarat vid ett flertal tillfällen i tråden att jag läser allt som skrivs, dock inte kommenterar de mest dummaste påhoppen...för blir jag påhoppad, kan JAG tycka att det är otrevligt..

Men, kanske är helt ok att va otrevlig mot TS ??

• Anonym (kvinna)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-13 11:59:23 följande:

Jag ser mig inte otrevlig på NÅT sätt...Jag TAR till mig allt som skrivs, har jag skrivit vid ett flertal ggr.

Jag kan störa mig på de som kommenterar utifrån ETT inlägg, LÄS HELA tråden och få en bra sammanfattning på helheten, INNAN Ni kommenterar!

Jag har förklarat vid ett flertal tillfällen i tråden att jag läser allt som skrivs, dock inte kommenterar de mest dummaste påhoppen...för blir jag påhoppad, kan JAG tycka att det är otrevligt..

Men, kanske är helt ok att va otrevlig mot TS ??

Har du läst domen nu?
    Anonym (ni dödar mig mohahaha) skrev 2014-08-13 10:36:48 följande:
    Allt är svart och vitt? Röstar man på sd är man rasist? Om en tjej kysser en annan tjej är hon bi/Homo. Tycker du alexander bard är snygg har du dålig smak? Mm mm
    Anonym (kvinna) skrev 2014-08-13 12:08:34 följande:
    Har du läst domen nu?

Jag har läst domen nu och kan meddela att jag tänker fortsätta det förhållande jag har med den här mannen.
    Det han har berättat för mig stämmer och han är  inte dömd sedan tidigare.
    Fel ställe vid fel tidpunkt, tråkiga omständigheter.

I domen står även att mannen har ett ordnat liv för övrigt osv osv...

Men, jag tänker inte, som jag skrev innan, skiva ut exakt vad som står, utan talar bara om att han är mannen i mitt liv! Så, that's it!

• Anonym (ni dödar mig mohahaha)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-13 12:18:39 följande:

Jag har läst domen nu och kan meddela att jag tänker fortsätta det förhållande jag har med den här mannen.Det han har berättat för mig stämmer och han är  inte dömd sedan tidigare.

Fel ställe vid fel tidpunkt, tråkiga omständigheter.

I domen står även att mannen har ett ordnat liv för övrigt osv osv...

Men, jag tänker inte, som jag skrev innan, skiva ut exakt vad som står, utan talar bara om att han är mannen i mitt liv! Så, that's it!

• elmadumle
    Anonym (Helena) skrev 2014-08-12 20:57:29 följande:

Min man har suttit inne i snart ett år. Han är absolut inte en dålig människa. Nu hade vi till skillnad från er varit gifta i många år innan han åkte in. Man ska inte vara så fördömande det kommer nog gå jättebra. Men ni kan ju alltid vänta med att flytta ihop till lite längre fram. Varför ha bråttom.

Så han är en "bra" människa som suttit inne i ett år? han har begått ett brott!
  • Jennie med ie
    elmadumle skrev 2014-08-14 20:03:17 följande:
    Så han är en "bra" människa som suttit inne i ett år? han har begått ett brott!
    Är alla som begått ett brott dåliga människor? Eller gäller det bara vissa brott? Eller kanske bara om man blivit dömd för det?
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt