• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-12 17:10:45 följande:

.....Och för mig är det obegripligt att vara fördömande och inskränkt...Men som du säger, man kan inte förstå allt...

JAG begär absolut INTE något av nån, man ska förstå mig...vart har du läst det?

Jag bad bara om erfarenheter...

En sak till. Det är helt ok att du inte begär att jag ska förstå men det som är viktigare för dig är om du begär att din närmaste omgivning ska förstå. Gör du det bör du tänka över det hela en gång till.

Nu ska jag inte skriva mer. Lycka till hur du än gör.
  • Anonym (v)

Du TS är så otrevlig mot folk som vill dig väl!

Du är otroligt naiv när det gäller den där killen. Hur kan du anse att misshandel inte är så allvarligt? Du borde planera din begravning.

• Läs vad som står och inget annat

Vilket brott eller hur länge man än sitter på anstalt så har man ju hamnat där av en anledning och kan man inte hantera vad som är rätt och fel här i världen så får man skylla sig själv.

Man gör bäst i att finna en annan bekantskap och som vet vad man får och inte får göra för att inte hamna i ett register, även om denne släpps ut så kommer h*n alltid ha en prick och kommer alltid ha ögonen på sig men....det är ditt val.

• Anonym (signatur)

Det är en sak att vara ung och dum.
    Men man kan ju undra vad som står till när man inte förstår bättre när man är över 40...

• Anonym (ni dödar mig mohahaha)
    Anonym (v) skrev 2014-08-12 18:09:33 följande:

Du är otroligt naiv när det gäller den där killen. Hur kan du anse att misshandel inte är så allvarligt? Du borde planera din begravning.

Hur tänkte du när du skrev "Du borde planera din begravning" Hotar du henne? eller försöker du skrämma ts? Hur som helst skulle jag vara mer orolig för vilka som sitter på andra sidan skärmen och ger råd då ingen av er har ett friskhets intyg att visa upp. Inte jag heller

[img=undefined]
  • Anonym (v)
    Anonym (ni dödar mig mohahaha) skrev 2014-08-12 19:08:19 följande:
    Hur tänkte du när du skrev "Du borde planera din begravning" Hotar du henne? eller försöker du skrämma ts? Hur som helst skulle jag vara mer orolig för vilka som sitter på andra sidan skärmen och ger råd då ingen av er har ett friskhets intyg att visa upp. Inte jag heller

[img=undefined]
    det var verkligen inget hot!!  Låt mig gissa: du är en kåkfarare?
    Anonym (v) skrev 2014-08-12 19:12:38 följande:

det var verkligen inget hot!!  Låt mig gissa: du är en kåkfarare?

Nej är du?
  • Anonym (v)
    Anonym (ni dödar mig mohahaha) skrev 2014-08-12 19:19:20 följande:
    Nej är du?
    nej. Jag försvarar inte kåkfarare som du gör! skojare!
    Anonym (v) skrev 2014-08-12 19:22:39 följande:

nej. Jag försvarar inte kåkfarare som du gör! skojare!

Jag försvarar inte kåkfarare utan personer som du och jag vilket den stora gruppen intärner är "Vanliga svenssons" om jag kör Närmare 300kmh med min hoj på en 110 väg kan jag bli dömd för vårdslöshet i trafik och dömd till fängelse. så visst jag skulle kunnat skaka galler jag med
  • Anonym (ickeinskränkt)
    Anonym (v) skrev 2014-08-12 18:09:33 följande:

vem är det som är otrevlig egentligen? jisses.
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt