• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • engsan
    Gweny skrev 2016-09-29 15:38:07 följande:

Hej allihopa!

Engsan>> Jag har tänkt mycket på dig och hoppas såå att ni ska få lyckas nu. Det är så tungt att vara i denna karusell och när inga garantier finns. Men måtte det gå bra nu, styrkekram!!!

Traska>> grattis, vilket mirakel!

Själva så är nu våran tjej 4 mån gammal och är nyfiken på allt.

Jag kommer förevigt vara tacksam att vi fick henne genom hjälp av IVF! Efter många egna försök, MA & misslyckade IVF/FET så kom vår skatt.

Hoppas verkligen ni med tjejer får lyckas!!!

Väntar på mensen nu och startar behandling mest troligt på dag 2 eller 3.
    Tack så mkt! Ni får hålla alla tummar och tår som går, det behövs!
  • engsan

Väntar fortfarande på mensen! Verkar inte vilja komma fast jag tom tagit provera! Suck

I går kväll fick sambons pojke sin lilla prins!
    Önskar så att det skulle vart vi! Men vi fortsätta kämpa.....

• jooo

Ville bara hoppa in och säga att jag har med pco och hypotereos. Vi har försökt i 2 år..pergotime för att få igång ägglossning. 1 ivf försök som misslyckades med brak ( två befruktade ägg som inte delade sig som de skulle). Jag fick högre dos levaxin och sattes på hårdbantning. Gick ner från bmi 31 till bmi 27 på 5 månader. Hade samtidigt pressat värde på 0,013 tsh. Plussade för första gången någonsin i september. Är nu i v 8 och precis sett hjärtat ticka. Mina läkare är övertygad att viktnedgången i kombo med extremt pressat tsh gjorde att ägglossningen kickade igång och ägget kunde fästa . Lycka till allihopa!!

• engsan
    jooo skrev 2016-10-07 19:57:39 följande:

Ville bara hoppa in och säga att jag har med pco och hypotereos. Vi har försökt i 2 år..pergotime för att få igång ägglossning. 1 ivf försök som misslyckades med brak ( två befruktade ägg som inte delade sig som de skulle). Jag fick högre dos levaxin och sattes på hårdbantning. Gick ner från bmi 31 till bmi 27 på 5 månader. Hade samtidigt pressat värde på 0,013 tsh. Plussade för första gången någonsin i september. Är nu i v 8 och precis sett hjärtat ticka. Mina läkare är övertygad att viktnedgången i kombo med extremt pressat tsh gjorde att ägglossningen kickade igång och ägget kunde fästa . Lycka till allihopa!!

Härligt att höra!
    Har också funderat på att om vi inte lyckas nu på denna ivf omgång så be att dom pressar ner tsh. Blev gravid två ggr för något år sedan med lågt tsh men tyvärr slutade båda i MA! :(
  • LolloG

Har också hypoterios och har enormt oregelbunden mens, har jag ÄL vet jag att det är 14 dagar till mens men att få ÄL har inte vart det lättaste, jag å sambon har en pojk på 4 år och har försökt nu i 1.5 år på ett syskon. Började med akupunktur i September pga att jag har svårt att bli gravid, gått där endast 3 ggr sedan dess och plussade i söndags :D dock är jag väldigt orolig för missfall (har aldrig haft det men känner ändå väldigt oro)

• engsan

Ja ja då väntar ÄP i morgon. Dåligt med blåsor på vänster äggstock troligen pga en stor cysta som sitter där. Bättre på höger men väldigt varierande stl på dom. Håll tummarna nu!

• engsan

Jaha.... då sitter man här igen, och vet inte hur man ska stå ut med att inte veta!
    Fredagen 11/11 fick vi positivt gravtest, det var vår test dag!
    Enda symptomen var lite lite molvärk, och lite ömma bröst!
    Nu känner jag ingen värk. Brösten är inte ömma längre! Och magen är "dålig"! Som annars är så trög!
    I morse när jag skulle sätta progrestoronet så kom gammal crinone ut med införings "grejen" som var något brunfärgad!
    Känner mig inte det minsta gravid heller.....
    Ska det nu vara så igen att jag har ett till MA? Fick inte vara glad ens en vecka! :(

• mommylife
    engsan skrev 2016-11-15 11:36:09 följande:

Jaha.... då sitter man här igen, och vet inte hur man ska stå ut med att inte veta!
    Nu känner jag ingen värk. Brösten är inte ömma längre! Och magen är "dålig"! Som annars är så trög!
    I morse när jag skulle sätta progrestoronet så kom gammal crinone ut med införings "grejen" som var något brunfärgad!
    Ska det nu vara så igen att jag har ett till MA? Fick inte vara glad ens en vecka! :(

fasen av tråkigt, blir verkligen berörd :(

jag har hypoteros, men tar bara 25 mg levaxin.. egentligen hade jag nog inte behövt käka dessa men tar dom för att pressa ner mitt värde till max..
    jag har även lindrig pco, men grymt regelbunden mens...
    jag ägglossar varje månad.......
    men nu ska det bara klicka ....
  • mommylife
    engsan skrev 2016-11-15 11:36:09 följande:

fasen av tråkigt, blir verkligen berörd :(

jag har hypoteros, men tar bara 25 mg levaxin.. egentligen hade jag nog inte behövt käka dessa men tar dom för att pressa ner mitt värde till max..
    jag har även lindrig pco, men grymt regelbunden mens...
    jag ägglossar varje månad.......
    men nu ska det bara klicka ....
Svar på tråden Pco och sköldkörteln