Traska skrev 2016-09-08 07:04:58 följande:
Jag har varit med om något ganska fantastiskt
Ungefär ett år efter att min son föddes fick jag en mens och två veckor senare kände jag tydliga tecken på ägglossning. Vi hade inte tänkt ta upp syskonförsök riktigt än men tyckte att det var dumt att låta en naturlig ägglossning gå till spillo (innan graviditeten hade jag i stort sett aldrig egen äl). Så vi fick till det i alla fall en gång under de dagarna. Två veckor senare hade jag världens PMS men mensen kom inte, tog ett gravtest och blev så förvånad när det visade positivt.
Jag är i v. 9 nu och eftersom jag haft upprepade missfall tidigare försöker jag att inte ta ut något i förskott.
Men ändå, helt otroligt, 2,5 år med första barnet, inklusive 15 pergotimekurer och 3 mf. Så första försöket med andra barnet (Om den lille vill stanna).
Hur går det för dig engsan?
Men hur underbart är inte det?? Det är ju som ett mirakel! Stort grattis och hoppas allt går som det ska nu. Så från att ha kämpat så mkt är du nu snart förälder till en till! Härligt!
Själv kämpar vi på! Har haft uppehåll nu under sommaren och börjar om med ivf igen nu i början på oktober! Sommaren har gått bra och gick lättare att ta pausen än jag trodde men nu känns det tungt igen!
Känns hopplöst! Känner inget som helst hopp om att vi kommer att lyckas!
Dom ska ta ut sperimer på sambon och vi ska göra mitt sista äp som vi får finansierat. Sen blir det frysförsöken om vi får några befruktade! Jag har redan börjat ställa in mig på att vi kommer aldrig få ett gemensamt barn! Har frågat förut men mins inte! Vad låg erat tsh på när ni blev gravid och fått behålla grav?