• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • nicopico
    Madelen b skrev 2015-01-28 10:31:58 följande:

Är de fler än jag som har halsbränna från HELVETET?

Har testat galviscon och novalucol men INGET hjälper :(

Rapar magsyra och böjer jag mig fram så får jag upp magsyra i munnen!!

Det är verkligen inget trevligt, för mig fungerade det att äta ordentligt runt kl 19. (Går o lägger mig ca 21)

Jag drack ett glas mjölk innan jag la mig, och jag uteslöt salt ur maten och åt inget starkt. Det är riktigt tråkigt att inte kunna äta salt i mat, men mina nattliga uppstötningar var värre.. efter 3 veckor så har jag nästan inga uppstötningar alls :)
  • Bell13
    nicopico skrev 2015-01-29 20:21:41 följande:
    Det är verkligen inget trevligt, för mig fungerade det att äta ordentligt runt kl 19. (Går o lägger mig ca 21)

Jag drack ett glas mjölk innan jag la mig, och jag uteslöt salt ur maten och åt inget starkt. Det är riktigt tråkigt att inte kunna äta salt i mat, men mina nattliga uppstötningar var värre.. efter 3 veckor så har jag nästan inga uppstötningar alls :)
    Jag vaknade i natt 2.30 och hade halsbränna. Tog Novalucol och den verkade rätt snabbt men jag somnade inte om förrän vid 05.00 rätt drygt faktiskt.
  • Madelen b

Som sagt testat allt, men får väl ta bort allt kryddat:( buhu!

Ska testa den tredje receptfria nu mot halsbränna o se om den funkar enl bm, men annars fanns inte mycket mer att göra tydligen:/

Sf mått 28 idag växt mycket tycker jag!

Nu är det nästan 4 v tills nästa besök då hon inte hade några tider:/ sedan varannan vecka!

• Linc

Något alldeles underbart har hänt! Är i typ v.29 och inatt har jag fått sovit i 8!!!! timmar i sträck oavbruten sömn!! Har inte hänt på vadå 15veckor kanske.. *lycklig* Idag ska här bakas och städas!!! :D

• amandanS

Och jag har haft en natt där man kan tro att den lille i magen försökt möblera om hela magsystemet på mig, sovit 2,5-3 timmar, sedan upp och kissa och mellan kisspauserna vaknat sådär 2 gånger av sparkar eller att det spänner och drar i magen.. Så idag är jag trött! Ligger nog kvar i sängen och latar mig ett tag till ;) och hoppas på lite lugn i magen så man kan sova en stund på dagen idag :)

• Linc
    amandanS skrev 2015-01-30 10:22:10 följande:

Och jag har haft en natt där man kan tro att den lille i magen försökt möblera om hela magsystemet på mig, sovit 2,5-3 timmar, sedan upp och kissa och mellan kisspauserna vaknat sådär 2 gånger av sparkar eller att det spänner och drar i magen.. Så idag är jag trött! Ligger nog kvar i sängen och latar mig ett tag till ;) och hoppas på lite lugn i magen så man kan sova en stund på dagen idag :)

Å.. :/ så har alla mina andra nätter varit i månader så därför så lycklig idag när jag vaknade utvilad! Önskar dig massor av god sömn någon gång snart! Det gör susen på humöret :) Kram
  • lais
    Madelen b skrev 2015-01-29 19:48:12 följande:

Hur fort gick din första?

Min första förlossning var jätte snabb så är lite nervös att denna ska gå snabbare o vi inte hinner skaffa barnvakt mm! Bb sa " ja nästa gång får du väl tälta utanför för att hinna in" ????

5 timmar från första känning, två timmar på förlossningen...

De sa åt oss att åka in tidigare nästa gång men att tälta utanför var ju på en annan nivå Det som gör att det känns sådär är att mamma och pappa som ska ta storebror han 40 min restid till oss och sen har vi en halvtimme in till BB så vi behöver lite tid på oss...
  • Freje

Har haft kraftig molvärk några dagar, så jag var till bm och lämnade prov för att kolla att jag inte har någon urinvägsinfektion. I onsdags var värken så jobbig att jag övervägde att ta en Alvedon. Men den lugnade ner sig när jag gick hem från jobbet och vilade. Har märkt att det blir värre när jag anstränger mig. Jag hoppas få svar på proverna idag.

Vecka 29 idag och 84 dagar kvar till BF! Lillan i magen är väldigt aktiv även dagtid numera och rumsterar om mycket. Hon verkar vara mest aktiv i nedre delen av magen, hoppas hon inte redan försöker sig på att hitta ut. :-/

• Aadomeniqe

går med här :) Har bf den 28 April men blir igångsatt den 14 April :) en liten flicka väntar vi

• Madelen b
    Freje skrev 2015-01-30 11:15:40 följande:

Har haft kraftig molvärk några dagar, så jag var till bm och lämnade prov för att kolla att jag inte har någon urinvägsinfektion. I onsdags var värken så jobbig att jag övervägde att ta en Alvedon. Men den lugnade ner sig när jag gick hem från jobbet och vilade. Har märkt att det blir värre när jag anstränger mig. Jag hoppas få svar på proverna idag.

Vecka 29 idag och 84 dagar kvar till BF! smile1.gif Lillan i magen är väldigt aktiv även dagtid numera och rumsterar om mycket. Hon verkar vara mest aktiv i nedre delen av magen, hoppas hon inte redan försöker sig på att hitta ut. :-/

Jag har oxå kraftig molvärk idag:( funderade på att ringa förlossningen o dubbel kolla, vad sa din BM? Jag var där i morse men det var inte så illa då men nu är det extremt:(
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)