• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    Madelen b skrev 2015-01-29 13:30:43 följande:
    Haha ja lite längre än över gatan är det;) min sambo var väldigt stressad sist, men tror den promenaden hjälpte till att få en snabb förlossning!!
    Jag skojade lite Solig min sambo är också stressad över förlossningen, han nojjar över att någonting ska gå fel. Jag tror att vi åker taxi till bb och sedan får han åka hem och hämta bilen med babyskydd i när det är dags att åka hem. Det är ju inte alltid det finns parkering i anslutning till bb heller och att behöva gå en lång bit med värkar kanske var fjärde minut låter inte som en dröm
  • S1528

Okej tjejer..

Kudde till bebis eller inte kudde till bebis?

Och i så fall vad för kudde? Vanlig kudde eller pandakudde? Ska man ha kudde i vagnen också?

• lais
    Bell13 skrev 2015-01-29 13:49:51 följande:

Jag skojade lite  min sambo är också stressad över förlossningen, han nojjar över att någonting ska gå fel. Jag tror att vi åker taxi till bb och sedan får han åka hem och hämta bilen med babyskydd i när det är dags att åka hem. Det är ju inte alltid det finns parkering i anslutning till bb heller och att behöva gå en lång bit med värkar kanske var fjärde minut låter inte som en dröm

Maken stannade precis utanför entrén, följde mig in och gick sen och parkerade bilen medan bm skrev in mig så jag gick inte många meter

Här hemma är det precis tvärtom. Medan jag nojar över att föda i bilen är maken coollugn. Tydligen har jag större risk för "störtförlossning" eftersom förra gick snabbt men maken känner sig världsvana och påstår att han inte har några problem med en bilfödsel. Tror jag inte ett skit på
  • Sommarsnö

En lite konstig fråga kanske men brukar man ha strumpbyxor på killbebisar?
    Tänkte att det är ju ett ganska praktiskt plagg... men iofs så brukar man ju ha det mest till klänningar....

• Smulan 89
    Sommarsnö skrev 2015-01-29 18:25:43 följande:

Tänkte att det är ju ett ganska praktiskt plagg... men iofs så brukar man ju ha det mest till klänningar....

Vi hade blåa strumpbyxor när pojkarna var små. Strumpbyxor och en body tex.
  • BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-01-29 18:25:43 följande:

Strumpbyxor är ju jättepraktiskt Även till pojkar. Vi köpte bruna, svarta, blå, gröna grå..
  • Madelen b
    Bell13 skrev 2015-01-29 13:49:51 följande:
    Jag skojade lite Solig min sambo är också stressad över förlossningen, han nojjar över att någonting ska gå fel. Jag tror att vi åker taxi till bb och sedan får han åka hem och hämta bilen med babyskydd i när det är dags att åka hem. Det är ju inte alltid det finns parkering i anslutning till bb heller och att behöva gå en lång bit med värkar kanske var fjärde minut låter inte som en dröm
    Ja man ska göra det som känns bäst:) jag kunde bara inte sätta mig ner så jag valde att gå, men kanske får gå lite tidigare denna gång;)
  • Madelen b
    S1528 skrev 2015-01-29 17:02:06 följande:

Okej tjejer..

Och i så fall vad för kudde? Vanlig kudde eller pandakudde? Ska man ha kudde i vagnen också?

Vi kommer köra kudde både o vagn och sängen, körde de med ettan o kommer köra lika med tvåan. Och är väl de dem rekommenderar!?

Panda kudden fick ja googla aldrig hört om innan, så den kan ja inte uttrycka mig om! Men dock inte en kudde från ikea/ullared utan en bebiskudde som är godkänd för bebisar och som är "genomsydd" så inte stoppningen kan vandra iväg o klumpa sig!
  • Madelen b
    lais skrev 2015-01-29 17:27:19 följande:
    Maken stannade precis utanför entrén, följde mig in och gick sen och parkerade bilen medan bm skrev in mig så jag gick inte många meter smile1.gif

Här hemma är det precis tvärtom. Medan jag nojar över att föda i bilen är maken coollugn. Tydligen har jag större risk för "störtförlossning" eftersom förra gick snabbt men maken känner sig världsvana och påstår att han inte har några problem med en bilfödsel. Tror jag inte ett skit på smile5.gif
    Hur fort gick din första?

Min första förlossning var jätte snabb så är lite nervös att denna ska gå snabbare o vi inte hinner skaffa barnvakt mm! Bb sa " ja nästa gång får du väl tälta utanför för att hinna in" ????
  • Fr1da
    S1528 skrev 2015-01-29 17:02:06 följande:

Okej tjejer..

Barnmorskan på föräldrautbildningen som vi var på sa att man rekommenderar en något tjockare kudde. Har köpt en från Ng Baby som tydligen ska vara bra. Å andra sidan frågade jag hur man gör när man har babynest och då sa hon att det nog inte behövs, då en kudde inte riktigt får plats. Ev att man kan ha en kudde under nestet... Annars får man väl bara se till att bebis får ligga på båda sidorna av huvudet så det inte blir snett
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)