• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-03-11 18:57:11 följande:

På fredag ska jag på ultraljud och nästa vecka är det uppsala. jag är så peppad.SÅ peppad. Hoppas allting det går bra allting. 

Jag håller tummarna :)
  • Andje

Wihoo!! Sprutstart imorgon. Puregon, dos 150. Äggplock v 13. Nu har vi klivit på ivf-karusellen :)

• cameleon
    Andje skrev 2015-03-12 20:22:38 följande:

Wihoo!! Sprutstart imorgon. Puregon, dos 150. Äggplock v 13. Nu har vi klivit på ivf-karusellen :)

Vad roligt att du får börja direkt!
    Hur kommer det sig att du fick korta protokollet?
  • Andje

Jag vet inte riktigt vad som avgjorde det. Pco? Min ålder? Det var så himla mycket info på en gång och jag blev bara så himla glad att få starta direkt :) ska kolla om min sambo lyssnade bättre än jag :)

Just nu längtar jag också till att min mens ska gå över. Alltså fy satan vad ont jag har och man kan tro att jag ska förblöda. Var inte jättekuligt att göra undersökning idag...

• Anonym (C)
    Andje skrev 2015-03-12 21:06:43 följande:

Jag vet inte riktigt vad som avgjorde det. Pco? Min ålder? Det var så himla mycket info på en gång och jag blev bara så himla glad att få starta direkt :) ska kolla om min sambo lyssnade bättre än jag :)

Just nu längtar jag också till att min mens ska gå över. Alltså fy satan vad ont jag har och man kan tro att jag ska förblöda. Var inte jättekuligt att göra undersökning idag...

Härligt att du fått börja på nu. Jag som trodde du skulle få långa för den lite högre åldern, men som du skrev så kanske det berodde på din Pco. 
    Kan tänka mig att det inte var speciellt trevligt med undersökning om du hade mens. 
    Spännande med att vara ett steg närmare!
  • cameleon
    Anonym (C) skrev 2015-03-13 08:21:05 följande:
    Härligt att du fått börja på nu. Jag som trodde du skulle få långa för den lite högre åldern, men som du skrev så kanske det berodde på din Pco. 
    Kan tänka mig att det inte var speciellt trevligt med undersökning om du hade mens. 
    Spännande med att vara ett steg närmare!
    Hur går det för dig då (C)?
    Orkar inte leta i tråden ifall du redan skrivit det..
  • Mama C

Här är en som gjort IVF i Västerås o Uppsala :D

Gjorde ÄP förra påsken med världens värsta överstimulering som tyvärr inte ledde till nån graviditet, men fick 6 fina blastocyster i frysen. Gjorde ett stimulerat FET i november, som tyvärr inte heller ledde till nåt. Gjorde ännu ett stimulerat FET i jan/feb med återinsättning 12 februari, plussade 1 mars och nu är jag i vecka 7 :D
    Ska på ultraljud i Västerås den 26 mars. Mår jätteilla hela tiden, sjukt trött o lämnar inte huset utan Loka Citron o clementiner :P vill bara att illamåendet ska ge med sig, ha en växande bebis i magen o få fortsätta med träningen. 

• cameleon
    Mama C skrev 2015-03-13 11:22:58 följande:

Här är en som gjort IVF i Västerås o Uppsala :D

Gjorde ÄP förra påsken med världens värsta överstimulering som tyvärr inte ledde till nån graviditet, men fick 6 fina blastocyster i frysen. Gjorde ett stimulerat FET i november, som tyvärr inte heller ledde till nåt. Gjorde ännu ett stimulerat FET i jan/feb med återinsättning 12 februari, plussade 1 mars och nu är jag i vecka 7 :D
    Ska på ultraljud i Västerås den 26 mars. Mår jätteilla hela tiden, sjukt trött o lämnar inte huset utan Loka Citron o clementiner :P vill bara att illamåendet ska ge med sig, ha en växande bebis i magen o få fortsätta med träningen. 

Grattis Mama C!!
    Jag följer "Västmanlands-tåden" men det verkar som om alla är försvunna där. Synd att den inte är aktiv.
  • Mama C
    cameleon skrev 2015-03-13 12:04:00 följande:
    Grattis Mama C!!
    Jag följer "Västmanlands-tåden" men det verkar som om alla är försvunna där. Synd att den inte är aktiv.
    Om du vill kan du joina vår grupp "Västmanländska hönor", en sluten grupp som vi bildade efter att en tråd blev för stor :) 
    Det är så galet många trådar överallt, så man tappar kollen :P 
  • cameleon
    Mama C skrev 2015-03-13 18:47:38 följande:
    Om du vill kan du joina vår grupp "Västmanländska hönor", en sluten grupp som vi bildade efter att en tråd blev för stor :) 
    Det är så galet många trådar överallt, så man tappar kollen :P 
    Ja det vill jag jätte gärna göra :)
    Var hittar jag den och hur går jag med? Är inte med i någon sluten grupp så jag har inte koll..
Svar på tråden IVF Västerås 2014