• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • Anonym (C)
    cameleon skrev 2015-03-10 14:11:06 följande:

Mitt första försök lyckades inte, fick mens idag :(

Åh vad tråkigt! Vet ej hur du ser på detta så här tätt inpå men var ändå glad att du har många i frysen. 
  • Anonym (C)

Åh vad tråkigt! Vet ej hur du ser på detta så här tätt inpå men var ändå glad att du har många i frysen. 
  • cameleon

Jag är superglad att jag har många i frysen!
    Vet inte hur snabbt jag får göra FET, har inte fått svar från kliniken än men det får max ta 2 månader enligt deras regler, det är bra.

Vad kommer vara annorlunda med att göra FET istället för ET? Förutom hela processen fram till äggplock.. Ruvar man lika länge, tar man Lutinus, skall man göra något särskilt..?

• Anonym (C)
    cameleon skrev 2015-03-10 18:58:19 följande:

Jag är superglad att jag har många i frysen!
    Vet inte hur snabbt jag får göra FET, har inte fått svar från kliniken än men det får max ta 2 månader enligt deras regler, det är bra.

Vad kommer vara annorlunda med att göra FET istället för ET? Förutom hela processen fram till äggplock.. Ruvar man lika länge, tar man Lutinus, skall man göra något särskilt..?

Det finns 2 olika metoder för FET, stimulerat (vet inte allt om detta men då får du mediciner), då får du även åka på vul och kolla slemhinnan innan det är dags. Då kan det planeras in en dag för FET precis som det varit planerat en dag är ÄP och ET i färskförsöket du nyss gjort. 
    I ostimulerat så tar du inget alls, det är helt naturligt. Du får då ta ägglossningstest och när det blir överslag så får du ringa Uppsala och sedan komma dit 4 dagar senare. Om det då skulle krocka med helg så får du testa med ägglossningstest månaden därpå igen.
    Dom vill att man gör ostimulerat så långt det bara går för att missfallsrisken är betydligt lägre då. 
    Jag är rätt säker på att du måste ha en mens nästa månad och när du haft den så kan du börja sedan med ägglossningstest. 
    Hoppas att du blev klokare!
  • cameleon
    Anonym (C) skrev 2015-03-10 19:05:52 följande:
    Det finns 2 olika metoder för FET, stimulerat (vet inte allt om detta men då får du mediciner), då får du även åka på vul och kolla slemhinnan innan det är dags. Då kan det planeras in en dag för FET precis som det varit planerat en dag är ÄP och ET i färskförsöket du nyss gjort. 
    I ostimulerat så tar du inget alls, det är helt naturligt. Du får då ta ägglossningstest och när det blir överslag så får du ringa Uppsala och sedan komma dit 4 dagar senare. Om det då skulle krocka med helg så får du testa med ägglossningstest månaden därpå igen.
    Dom vill att man gör ostimulerat så långt det bara går för att missfallsrisken är betydligt lägre då. 
    Jag är rätt säker på att du måste ha en mens nästa månad och när du haft den så kan du börja sedan med ägglossningstest. 
    Hoppas att du blev klokare!
    Jag blev absolut klokare, tusen tack för svaret!
  • ivf2014

Å nej! usch va tråkigt! Kram
  • Andje

Attans vad tråkigt! Dumma kropp som samarbetar dåligt!
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-11 15:16:22 följande:

Ruvare! :) endast ett i frysen nu då ett blev dåligt.

Spännande, hoppas det går bra :)
  • Bergamott83

På fredag ska jag på ultraljud och nästa vecka är det uppsala. jag är så peppad.SÅ peppad. Hoppas allting det går bra allting. 

Svar på tråden IVF Västerås 2014