• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • cameleon

Mama C: Jag hittade tråden och har nu skrivit ett inlägg och väntar på svar :)

• Bergamott83

MamaC

Mama C skrev 2015-03-13 18:47:38 följande:

Om du vill kan du joina vår grupp "Västmanländska hönor", en sluten grupp som vi bildade efter att en tråd blev för stor :) 

Det är så galet många trådar överallt, så man tappar kollen :P 

Får jag också joina. Det vore så skoj!

Jag blir så glad att det fungerar för dig och att du har bebis i magen.
  • Mama C

Bergamott, ja visst :) Du får söka efter tråden, o söka medlemsskap så godkänner jag dig :)

• Andje

Ni som tagit Puregon, hur har ni haft det med biverkningar? Jag har bara tagit två doser men tycker redan att jag har ont i magen. Jag kanske bara inbillar mig, det känns tidigt med eventuella biverkningar.

• cameleon
    Andje skrev 2015-03-14 21:31:44 följande:

Ni som tagit Puregon, hur har ni haft det med biverkningar? Jag har bara tagit två doser men tycker redan att jag har ont i magen. Jag kanske bara inbillar mig, det känns tidigt med eventuella biverkningar.

Jag kände inte av någonting, varken av Puregon eller Orgalutran. Min kropp mådde och kändes precis som den brukar.

Hur mår du nu, fortfarande ont?
  • Bergamott83

Åh jösses jag spillde ut lite av pregnylen. Några droppar. Jag blev lite skärrad och ringde 1177 och fick prata med en gynakut läkare. Det var ingen fara men jag fick ta sprutan lite sent. Jag ska ringa uppsala i morgon och berätta. Hej vilken ångest jag fick. 21:00 skulle jag ta den och 22:20 tog jag den. Fy sjutton. Nästa gång får mannen blanda och ge mig sprutan så jag inte droppar ut något.

• Andje
    cameleon skrev 2015-03-15 15:52:29 följande:
    Jag kände inte av någonting, varken av Puregon eller Orgalutran. Min kropp mådde och kändes precis som den brukar.

Hur mår du nu, fortfarande ont?
    Nu är det bra. Måste ha varit nåt annat som gjorde ont i magen. Nu tycker jag att det börjar kännas som ökad aktivitet i äggstockarna men det är väl bara bra antar jag
  • Andje
    Bergamott83 skrev 2015-03-15 21:35:44 följande:

Åh jösses jag spillde ut lite av pregnylen. Några droppar. Jag blev lite skärrad och ringde 1177 och fick prata med en gynakut läkare. Det var ingen fara men jag fick ta sprutan lite sent. Jag ska ringa uppsala i morgon och berätta. Hej vilken ångest jag fick. 21:00 skulle jag ta den och 22:20 tog jag den. Fy sjutton. Nästa gång får mannen blanda och ge mig sprutan så jag inte droppar ut något.

Oj! Hoppas ångesten har lagt sig
    De är ju jättesvåra att hantera de där små glasampullerna. Jag skulle öva tillsammans med sköterskan och jag lyckades smula sönder glaset istället för att bryta rakt av. Vore ju fiffigt med enklare förpackningar kan man tycka.

Så nu är det dags för äggplock då? Lycka till!
  • Andje

Var på extra VUL idag pga högt östradiolvärde igår. 13 äggblåsor på gång, minskad dos Puregon och troligen äggplock på måndag. Nytt VUL på fredag. Jättespännande att jag troligen ruvar nån gång mot slutet av nästa vecka. Wiiiiii

Svar på tråden IVF Västerås 2014