• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • Bergamott83
    Andje skrev 2015-03-22 19:13:03 följande:

Jag sitter här med pirrande nervös mage inför äggplock imorgon. Någon som vet hur de gör i Uppsala, odlar de 2- eller 5-dagars embryon? Eller de kanske gör olika?

För mig plockade de på tisdag och satte in på fredagen
  • kaatriin
    Andje skrev 2015-03-22 19:13:03 följande:

Jag sitter här med pirrande nervös mage inför äggplock imorgon. Någon som vet hur de gör i Uppsala, odlar de 2- eller 5-dagars embryon? Eller de kanske gör olika?

Åh jag kommer ihåg den där pirrande nervösa känslan man hade kvällen innan allt satte igång med äggplock! Gjorde första ivf försöket i november, är nu gravid i v 22 (21+2) med en liten flicka :)

Dom gör olika med odlingen, beroende vad som passar sig. För mig odlade dom i 5 dagar :)
  • ivf2014

Jag vågar inte hoppas än för att jag är rädd för att det inte ska gå vägen efter två misslyckade tidigare...

Andje- det är olika vilken dag man plockar ut på. Vi tog ut på fredagen och ficke tillbaka 5 dagars odling.

• Bergamott83

Ni som fått blödning vilken dag kom den efter insättning? Jag har inte börjat blöda. Är bara nyfiken.

• Andje

Aj aj, öm mage nu efter morgonens äggplock. Fick ut 14 ägg. Det var ingen behaglig upplevelse men absolut ingen fara. Har ett konstigt rött märke på höger sida av magen som jag inte förstår vad det är.
    Återföring på torsdag eftermiddag. Hoppas på många fina befruktade ägg.

• cameleon
    Andje skrev 2015-03-23 12:43:17 följande:

Aj aj, öm mage nu efter morgonens äggplock. Fick ut 14 ägg. Det var ingen behaglig upplevelse men absolut ingen fara. Har ett konstigt rött märke på höger sida av magen som jag inte förstår vad det är.
    Återföring på torsdag eftermiddag. Hoppas på många fina befruktade ägg.

Jag fick också ut 14 :)
  • cameleon
    Bergamott83 skrev 2015-03-23 08:02:08 följande:

Ni som fått blödning vilken dag kom den efter insättning? Jag har inte börjat blöda. Är bara nyfiken.

Jag fick spottings på rv 11 och på rv 12 fick jag mens.

Jag blödde ungefär 6 dagar efter äggplocket också så det fick inte vara "vitt" i mina trosskydd så värst många dagar!
    Hoppas på bättre lycka med min kommande FET.
  • Bergamott83

Tack för svaren. Jag ville bara veta det kan vara skönt med riktmärke även om alla är olika. Jag går o h kniper här hemma och tänker att embryo ska fastna hela tiden.

• Andje

Nu sällar jag mig till ruvarskaran! Fick ett 10-celligt mycket fint embryo insatt idag. Av de 14 ägg de tog ut befruktades 9. Jag fick tillbaka 1 och 6 st var fina nog att frysa. Så himla glad!!! Nu börjar 18 dagar av nagelbitning och berg-och-dal-bana innan jag får testa. Fick testdag på min 39-årsdag så jag vet vad jag vill ha i present

• Bergamott83
    Andje skrev 2015-03-26 19:54:57 följande:

Nu sällar jag mig till ruvarskaran! Fick ett 10-celligt mycket fint embryo insatt idag. Av de 14 ägg de tog ut befruktades 9. Jag fick tillbaka 1 och 6 st var fina nog att frysa. Så himla glad!!! Nu börjar 18 dagar av nagelbitning och berg-och-dal-bana innan jag får testa. Fick testdag på min 39-årsdag så jag vet vad jag vill ha i present

Då hoppas jag på världens bästa födelsedagspresent.
Svar på tråden IVF Västerås 2014