• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • Bergamott83
    cameleon skrev 2015-04-06 14:37:23 följande:
    Jag har läst att det finns något som heter embryo glue, vad det är vet jag inte riktigt men det skall iaf hjälpa embryot att fästa, vet inte när det sätts in men kanske inte om man "bara" har misslyckats en gång..

Sen har jag fått uppfattningen att man får mer hjälp och att läkarna vågar "experimentera" mer om man går privat. Men det kanske bara är jag som upplevt så när jag läser här på forumet..

Akupunktur skulle jag personligen inte testa, för mig känns det bara som lurendrejeri men vissa lovordar ju det så känner du att det kan vara rätt för dig så är det ju bara att testa :)
    Embryo glue? Du det ska jag fråga dem om. För det vore nått. Jag menar jag kan ju berätta om mamma visst jag och mamma är inte samma människa men vi delar ju hälften av vårt dna. och jag har flera andra i familjen som har väldigt svårt att få barn. så det vore nått. 
    Tack för tipset!
  • ivf2014

Väldigt tråkigt att det inte blev något till frysen, tungt att börja om med behandlingen igen :-/ jag har också läst om embryo lim, tror att det verkligen kan funka om något. Sant akupunktur tror jag på. Jag skulle testa det! Jag menar, de kan bota migrän, vad kan de mer göra? Läste att det finns behandlingar för 250:- per besök. :)

• Bergamott83
    ivf2014 skrev 2015-04-06 17:29:00 följande:

Väldigt tråkigt att det inte blev något till frysen, tungt att börja om med behandlingen igen :-/ jag har också läst om embryo lim, tror att det verkligen kan funka om något. Sant akupunktur tror jag på. Jag skulle testa det! Jag menar, de kan bota migrän, vad kan de mer göra? Läste att det finns behandlingar för 250:- per besök. :)

Vart hittade du den behandlingen för det priset. För det är värt att pröva
  • cameleon

Imorgon skall jag till Västerås och planera min kommande FET.
    Det blir stimulerat och det är inte högre risk för missfall vid stimulerat försök (läste det någonstans i denna tråd).

Eftersom min cykelläng är 28-57 dagar tyckte Uppsala att det skulle bli stimulerat, jag är bara glad eftersom jag slipper ägglossningstest.

ivf2014 hur går det för dig, dags för ultraljud snart? *spännande*

• ivf2014
    Bergamott83 skrev 2015-04-07 08:35:20 följande:

Vart hittade du den behandlingen för det priset. För det är värt att pröva

ska sätta mig senare och försöka googla fram :)
  • Andje

[quote=75115469][quote-nick]cameleon skrev 2015-04-05 19:25:54 följande:[/quote-nick]

Fy vad tråkigt att det inte blev något till frysen, förstår att det är tungt.

Jag har lite molvärk så förhoppningsvis är mensen på gång, hoppas jag. Bara den inte bestämmer sig för att krångla efter det misslyckade försöket..

Andje, hur går det med ruvandet?

Vad gullig du är som frågar! :) Jag har legat lite lågt här på fl under påsken. Har träffat massor med släkt och vänner och det har varit så himla skönt att bli distraherad i ruvandet. Fy tusan, vad tiden går långsamt!

RD 12 idag och än så länge ingen blödning. Känns oroväckande mycket som mensvärk emellanåt. Ömma bröst men det är Lutinus som spökar. Har varit väldigt trött de senaste dagarna. TD på måndag. Tålamod.....

• cameleon
    Andje skrev 2015-04-07 19:55:27 följande:

[quote=75115469][quote-nick]cameleon skrev 2015-04-05 19:25:54 följande:[/quote-nick]

Fy vad tråkigt att det inte blev något till frysen, förstår att det är tungt.

Jag har lite molvärk så förhoppningsvis är mensen på gång, hoppas jag. Bara den inte bestämmer sig för att krångla efter det misslyckade försöket..

Andje, hur går det med ruvandet?

Vad gullig du är som frågar! :) Jag har legat lite lågt här på fl under påsken. Har träffat massor med släkt och vänner och det har varit så himla skönt att bli distraherad i ruvandet. Fy tusan, vad tiden går långsamt!

RD 12 idag och än så länge ingen blödning. Känns oroväckande mycket som mensvärk emellanåt. Ömma bröst men det är Lutinus som spökar. Har varit väldigt trött de senaste dagarna. TD på måndag. Tålamod.....

Gud vad spännande, hoppas att det tar sig!
    Lever du på som vanligt eller är du extra försiktig under ruvandet?
  • ivf2014
    cameleon skrev 2015-04-07 11:30:31 följande:

Imorgon skall jag till Västerås och planera min kommande FET.

Det blir stimulerat och det är inte högre risk för missfall vid stimulerat försök (läste det någonstans i denna tråd).

Eftersom min cykelläng är 28-57 dagar tyckte Uppsala att det skulle bli stimulerat, jag är bara glad eftersom jag slipper ägglossningstest.

ivf2014 hur går det för dig, dags för ultraljud snart? *spännande*

Vad spännande! Håller tummarna!

Det går bra. Är i vecka 8 och ultraljud den 15e.

Bergamott83 kinaterapi hette dem! Googla akupunktur västerås så är det första alternativet :)
Svar på tråden IVF Västerås 2014