• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • cameleon

Jag har precis pratat med Uppsala. Skall vänta på min mens och på dag 10 börja testa med ägglossningstest. När jag får utslag skall jag ringa så får jag en tid för återföring.
    Får jag ägglossning på en onsdag så krockar det med helgen så snälla, håll tummarna för mig att jag inte får utslag en jävla onsdag!

Vad spännande, tänk att ni snart skall ruva :)

• Bergamott83

Nu har vi satt in ett litet embryo i fredags. Den 7/4 är det testdag. Hoppas det håller sig på plats nu.  

• cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-22 05:49:22 följande:
    Men åh vad tidigt du har testat, stort grattis!
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-03-22 14:53:24 följande:

Tack! Vågar inte hoppas än...

vad kul bergamott! Har allt gått bra?

Varför vågar du inte hoppas? Är du rädd att Pregnylen fortfarande sitter i? Det tar ca 10 dagar innan den är ute ur kroppen.

Jag håller tummarna att allt går bra :)
  • Bergamott83
    ivf2014 skrev 2015-03-22 14:53:24 följande:

Tack! Vågar inte hoppas än...

vad kul bergamott! Har allt gått bra?

Av de nio äggen var 6 omogna. 1 bra och två behövde växa me. Så det gick bra vi fick ett insatt men det kanske inte blir något till frysen. Vilket känns tråkigt. Jag hoppas det tar sig och stannar kvar hos oss.
  • Andje

Jag sitter här med pirrande nervös mage inför äggplock imorgon. Någon som vet hur de gör i Uppsala, odlar de 2- eller 5-dagars embryon? Eller de kanske gör olika?

Svar på tråden IVF Västerås 2014