Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Tack söta ni!
Klart vi ska följas pergotimestina ;)
Om jag förstått detta rätt så är det så att dessa första sprutorna ska göra så att jag producerar fler ägg.. Sen nästa spruta stoppar utvecklingen och nästa spruta gör så att äggen lossnar och DÅ ska de plockas ut och befruktas sen sätts det tillbaks utvecklat embryo. OM det lyckas vill säga.. Mycket som kan hända på vägen :( Verkligen en känsloresa av dess like!
Suck! Idag kom till slut mensen, jag som hade hoppats på typ i lördags. Innebär att jag om jag får äl får det typ nästa fredag och min man är bortresta onsdag -söndag. Så där rök den chansen...
Suck! Idag kom till slut mensen, jag som hade hoppats på typ i lördags. Innebär att jag om jag får äl får det typ nästa fredag och min man är bortresta onsdag -söndag. Så där rök den chansen...
Så typiskt att om den här månaden skulle vara med pergo, då hade det funkat för då blir ju mensen förskjuten men jag ska köra varannan månad.
Så typiskt att om den här månaden skulle vara med pergo, då hade det funkat för då blir ju mensen förskjuten men jag ska köra varannan månad.
Jag har ätit Provera 1 gång, är inne på 2a nu. Den första var för att kunna få spola och nu för att kunna börja med Pergotime. Är på dag 3 nu med Proveran.
Har inte haft regelbunden mens sen jag slutade med p-pillerna och vi ville börja försöka skaffa barn. Det är över 4 år sedan. Fått veta att jag har PCO. Väger ca 84, så försöker gå ner i vikt nu samtidigt. Så vi verkar ha det ganska lika.
Proveran är verkligen inga problem. Pergotime kan jag tyvärr inte säga någonting om då detta kommer bli första gången jag provar. Men jag har ju inte fått egen ÄL så jag längtar! Detta blir verkligen får första "riktiga" försök :D
Jag har ätit Provera 1 gång, är inne på 2a nu. Den första var för att kunna få spola och nu för att kunna börja med Pergotime. Är på dag 3 nu med Proveran.
Har inte haft regelbunden mens sen jag slutade med p-pillerna och vi ville börja försöka skaffa barn. Det är över 4 år sedan. Fått veta att jag har PCO. Väger ca 84, så försöker gå ner i vikt nu samtidigt. Så vi verkar ha det ganska lika.
Proveran är verkligen inga problem. Pergotime kan jag tyvärr inte säga någonting om då detta kommer bli första gången jag provar. Men jag har ju inte fått egen ÄL så jag längtar! Detta blir verkligen får första "riktiga" försök :D
Ja men precis!
Jag fick iaf utskrivet att ta 1 tablett om dagen i 10 dagar. När jag åt dessa i julas så startade min blödning 4-5 dagar efter sista tabletten. Blödningen var kraftigare, smärtan var okej. Men nu hade jag turen att få den under ledigheten. För min del tycker jag smärtan blir värre när jag är uppe och rör mig mycket. Nu kunde jag ligga hemma med min värmekudde om jag behövde det liksom.Denna gång vet jag ju att jag inte kommer ha turen att få blödningen under en ledighet. Sen som sagt har jag ju bara tagit dessa tabletter en omgång, så jag vet ju inte om det kommer bli exakt likadant denna gång. Vi får se :)
Kan du få börja med dem direkt du hämtat ut tabletterna? Ska du börja med Pergotime nu under denna menscykel?