• Solros78

Pergotime start sep 2014?

Gweny skrev 2014-12-17 10:18:48 följande:

Skulle hämta ut ny kur igår, men dem hade slut! Hon sa..konstigt vi brukar ha. Sen titta hon.... slut hos leverantören! Så dröjer lite. Men fanns 1 förpackning på ett annat ställe. Fick lite panik! Vill ju inte behöva missa en månad till.

Jag skulle också hämta ut igår, det var typ slut överallt i Sthlms innerstad. Men flera apotek ute i förorten där vi bor hade hemma. Så nu har jag hämtat ut två omgångar på en gång.
  • Solros78
    Gweny skrev 2014-12-19 13:11:42 följande:

Nu är prinsessan Madeleine gravid, igen!! Jaha...hon hinner alltså få 2 barn, under tiden vi försökt och inte fått någon... Så kan det vara... suck.

Jag undrar så vad Victoria känner. De hade ju med all sannolikhet väldigt gärna haft en tvåa nu eller på väg. Men nu får lillsyrran flera supersnabbt.
  • Solros78
    Lillyros skrev 2014-12-21 18:44:29 följande:

Någon som har fått smärtor kring äl?

Har haft super ont i typ 3dagar! Fick positivt äl test idag! Mått lite illa och vart gasig och trög i magen....kan smärtorna vara överstimulering? Får ju inget vul på enkelkuren!

Jag får ofta ont vid äl, sista 12-24 timmarna tokont vissa gånger.
  • Solros78

Jaha, negativt test på äl +13. Jag tänker att det måste vara något som är fel när jag aldrig blir gravid, tre ägglossningar på fyra månader utan resultat. Måste prata spolning mm med min läkare nästa gång.

• Solros78
    Lillyros skrev 2014-12-29 07:17:14 följande:

God fortsättning alla kämpar!

Är på bim -5 idag. Har faktiskt helt tänkt om!!! Blev bjudna av svärfar att åka med till Thailand i mitten av feb, jag blev först svin sur då min sambo tyckte vi skulle åka! För jag har ju bokat tid till oss på carlanderska 19/1.....men sen tänkte jag det stt de kanske är en resa vi behöver!:)

Ta en paus från detta ett tag (har tärt enormt på oss)

Så min nya plan...om jag inte är gravid nu är;

Fråga gyn om en ny utredning av äggledare

3nya kurer

Resa iväg...och har de ej tagit sig ändå...så kör vi ivf till hösten!:)

Vilken bra plan! Och härligt med Thailand!
  • Solros78

Jag är precis i början på mensen nu, ringde och bokade tid för vul om 1.5 vecka, ska börja med min fjärde kur pergo om tre dagar. Ska prata med min läkare om olika undersökningar, spolning tex. För det känns så himla konstigt att jag aldrig blir gravid trots äl. Så jag funderar ju på om kroppen hakade upp sig på något sätt efter mitt andra mf för precis ett år sedan.

Träffade en sjuveckors igår. Sa till den mamman i våras när hon var ganska nygravid att jag hoppades följa efter henne snart och det tyckte hon var jättekul. Men så blir det ju icke...

• Solros78
    helnil_ skrev 2014-12-29 15:24:22 följande:

Vet hur det känns! :( du ligger en vecka efter mig ungefär i kuren, vi får hoppas att denna kur fungerar! Har du haft äl alla kurer?

Jag har haft äl två kurer av tre. Plus en till nu i december när jag inte körde pergo. Betydligt bättre resultat med pergo än i somras när jag gick tre månader utan äl.
  • Solros78
    omarosa87 skrev 2014-12-30 13:17:54 följande:

Andra kuren med pergo blev ej något :( mensen kom igår kväll. Ska börja med den tredje kuren av pergon men har hört att det är slut överallt..

Jag fick leta lite men sen fick jag tag i pergo. Bor du i storstad med många apotek?
  • Solros78

Vul idag, blåsa på 14 mm på dag 12. Så det verkar ju bra, förmodligen äl i helgen/måndag. Slemhinnan såg bra ut också.

Sen ska jag köra varannan månad med pergo nu kommande kurer, jag är på nr fyra av sex kurer. Sen vete sjutton om det är så att vi måste ge upp, läkaren var tveksam till att fortsätta med pergo eller annan medicinering...

• Solros78
    helnil_ skrev 2015-01-08 23:27:56 följande:

Det låter ju hoppfullt! Min största var bara på 10mm dag 14 så enligt gyn för liten :( var läkaren tveksam till att fortsätta med annan medicering också? Varför? Är ivf nästa steg för er då? Hoppas det funkar för dig denna månad!

Nej ivf är inte aktuellt för mig. Jag har ju två barn och åldern emot mig så blir jag inte gravid trots äl så är det nog inte så mycket annat att göra.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?