• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Lillyros
    Skinny Mie skrev 2014-10-03 06:13:43 följande:

BiM -3 idag (cd24), tog mitt första grav test - det är ett svagt PLUS!!! Vågar inte riktigt tro på det, men ett plus är alltid ett plus va? Använde Clearblue Plus. Jag svettas, skrattar och gråter om vartannat just nu lol.

Självklart har jag det ;)
    åh va kul! vilken kur i ordningen va detta? känns väldigt hoppfullt detta!:) stort grattis! hoppas allt går bra!
  • Skinny Mie
    Lillyros skrev 2014-10-03 06:57:44 följande:

åh va kul! vilken kur i ordningen va detta? känns väldigt hoppfullt detta!:) stort grattis! hoppas allt går bra!

Tack! Jo det var min första kur, men jag startade med dubbel dos direkt eftersom jag varit utredd i 1 1/2 år, så min gyn visste att jag knappt haft några egna ÄL.

Vågar inte riktigt tro på det än, och sen kommer ju ängslan över att få behålla det, och ängslan över att det ska vara flerbörds..
  • Solros78
    Skinny Mie skrev 2014-10-03 06:13:43 följande:

BiM -3 idag (cd24), tog mitt första grav test - det är ett svagt PLUS!!! Vågar inte riktigt tro på det, men ett plus är alltid ett plus va? Använde Clearblue Plus. Jag svettas, skrattar och gråter om vartannat just nu lol.

Självklart har jag det ;)

php3elNcw37340.jpg
    Wow vad kul, grattis!
  • Lillyros
    Skinny Mie skrev 2014-10-03 07:16:17 följande:
    Tack! Jo det var min första kur, men jag startade med dubbel dos direkt eftersom jag varit utredd i 1 1/2 år, så min gyn visste att jag knappt haft några egna ÄL.

Vågar inte riktigt tro på det än, och sen kommer ju ängslan över att få behålla det, och ängslan över att det ska vara flerbörds..
    åh! förstår dig! men man måste ju få glädjas! njut av det! vi håller alla tummar å tår!:) och blir det tvillingar trillingar...det får du ta i då! men nu tycker jag du ska vara glad å njuta!
  • Lillyros

måste bara säga tjejer....att jag tycker det är så skönt att få skriva här inne! svårt att få omgivningen att förstå vad man känner! och inte minst att man snart tjatat hål i huvudet på folk! ibland vill jag bara sätta mig ner å skrika o gråta...men stämningen blir ju liiiite spänd och negativ då! känner mig negativ när jag ständigt gnatar om dett problem med vänner och familj!
    så här inne behöver man ju inte förklara sig heller! så gött!
    och så roligt med positiva besked...det är verkligen peppande!
    kommer bli bra detta!

• Lillyros

och en sak till!
    är så nyfiken på vilka ni är! ingen som har instagram...så kan man följas där med!

• Skinny Mie
    Lillyros skrev 2014-10-03 07:35:46 följande:

måste bara säga tjejer....att jag tycker det är så skönt att få skriva här inne! svårt att få omgivningen att förstå vad man känner! och inte minst att man snart tjatat hål i huvudet på folk! ibland vill jag bara sätta mig ner å skrika o gråta...men stämningen blir ju liiiite spänd och negativ då! känner mig negativ när jag ständigt gnatar om dett problem med vänner och familj!

så här inne behöver man ju inte förklara sig heller! så gött!

och så roligt med positiva besked...det är verkligen peppande!

kommer bli bra detta!

Kan bara hålla med, fast jag har både gråtit, skrikt rakt ut och varit allmänt knäpp. Men de på jobbet fattar nog inte så mycket varför lol.

Men det är skönt att kunna skriva till likasinnade som står och trampar på samma ställe i livet!! Kram kram
  • Fru Karlsson

Åh grattis Skinny Mie! Vad roligt.Jag har nog också plussat! Svagt dock men en tydlig ökning ser man också.Men får ha lite is i magen och ta ett nytt imorn med annat märke.Får jag streck på de med så tror jag:) Mår illa efter jag ätit och haft mycket magvärk så nåt är det!

Det här med gravid besked på Facebook och gravida är så jobbigt.Direkt man loggar in ser man en jag känner som väntar femte med stora magen.Jag gillar aldrig hennes gravid bilder och kommer inte hälsa på när bebisen kommit.Är bara en påminnelse vilken situation vi är i och känns konstigt och köpa babysitter till nån annans bebis.Jag vill ju ha en egen liksom! Vad hon tycker om det sen om hon blir besviken sliter jag i!

• Fru Karlsson

Bebispresent menar jag.Hur känner ni inför sånt här och vad hade ni gjort? Jag ska hitta på en ursäkt blivit sjuk eller nåt..

• Fru Karlsson

Hon kanske inte kommer bry sig om vi får bebis sen men ingen större förlust känner jag.Vi träffas knappt aldrig ändå,och vill inte ha henne och alla hennes ungar här.

Kan ju tycka att vår situation är annorlunda,har liksom inte kunnat ploppa ut ungar på löpande band som hon!

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?