• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • rhoddan
    Lilltrollet skrev 2014-10-10 16:11:12 följande:

Ja, tröttsamt med alla pengar man lagt på testet.. Jag har slutat äl-testa nu, kör på sex varannan dag så kan inte missa en eventuell äl tänker jag :) Och min känns rätt tydligt när den väl kommer.

Ja att det går pengar i allt detta försök! Jag testade inte med äl test denna gång. Vi körde också varannan dag :)
  • rhoddan

Sopan1 & gweny lycka till nu! Jag har också bim den kring den 16:e

Håller alla tummar å tår :)

• Fru Karlsson

Min första pergotime kur hjälpte inte.Inte ens medicin,vet inte vad som blivit fel.Plötsligt har jag blivit infertil...

Enligt app ska jag ha mens imorn men bara fått lite mensvärk och känns inte som det brukar innan jag får mensen.Ska den komma som vanligt efter pergo? Är orolig jag inte ens får mens nu.Och hur ska jag orka ett försök till,längtan till en bebis och ett efterlängtat syskon till vår son är ju det som gör att man orkar fortsätta men har ingen sexlusten längre och vill ingenting.Det ska ju räcka med en gång vid äl så eftersom jag mår så dåligt nu så väntar jag till äl dagarna.Två gånger får räcka...

• Sophie16

Hej tjejer! Jag tog aldrig någon VUL denna gången. Men min gyn räknade ut att teoretisk skulle jag ha ägglossning på söndag. Nu har uppstått något akut så vi kommer inte träffas fören på Måndag kväll!!!! Jag är så ledsen. Det är mitt fel att det blev ändringar i planerna. Hur stor är chansen att vi får till det på måndag kväll? Vet att den kan leva upp till 24 timmar. Men tänkt om den blev släppt idag ( vi är inte med varandra idag heller fram till måndag )

Snälla någon som kan ge mig hopp ? Kanske hört någon annan man samma problem?

• Solros78
    Armin15 skrev 2014-10-11 09:37:39 följande:

Hej tjejer! Jag tog aldrig någon VUL denna gången. Men min gyn räknade ut att teoretisk skulle jag ha ägglossning på söndag. Nu har uppstått något akut så vi kommer inte träffas fören på Måndag kväll!!!! Jag är så ledsen. Det är mitt fel att det blev ändringar i planerna. Hur stor är chansen att vi får till det på måndag kväll? Vet att den kan leva upp till 24 timmar. Men tänkt om den blev släppt idag ( vi är inte med varandra idag heller fram till måndag )

Snälla någon som kan ge mig hopp ? Kanske hört någon annan man samma problem?

Oj vadjobbigt! Men kör ältester nu så du får svart på vitt när äl verkligen är.
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-10-11 08:45:54 följande:

Min första pergotime kur hjälpte inte.Inte ens medicin,vet inte vad som blivit fel.Plötsligt har jag blivit infertil...

Enligt app ska jag ha mens imorn men bara fått lite mensvärk och känns inte som det brukar innan jag får mensen.Ska den komma som vanligt efter pergo? Är orolig jag inte ens får mens nu.Och hur ska jag orka ett försök till,längtan till en bebis och ett efterlängtat syskon till vår son är ju det som gör att man orkar fortsätta men har ingen sexlusten längre och vill ingenting.Det ska ju räcka med en gång vid äl så eftersom jag mår så dåligt nu så väntar jag till äl dagarna.Två gånger får räcka...

Uch vad jobbigt när kroppen krånglar så! Vissa behöver ju starkare dos, sen går det. Eller gå över till sprutor. Ge inte upp! Kram
  • Juliii86
    rhoddan skrev 2014-10-11 00:56:57 följande:

Jag har också haft så. Jag frågade min sköterska och hon sa att jag ska räkna från då en röd blödning börjar. Så, så har jag kört :)

Ok, då ska jag göra likadant :) Tack så mycket för hjälpen!

Nackdelen med provera är att jag får sån oerhört ömma bröstet, vet liksom inte vart jag ska ta vägen och fördelen är brösten blir större. Någon mer som får så här?
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Lilltrollet

Juliii86 - min sköterska sa att jag skulle räkna dag 2 med bruna flytningar som mens :) Men det blir nog bra hur du än gör.

• Lilltrollet

Cd 20 här idag. Vilken dag börjar ni andra testa på? Jag inbillar mig lite molvärk men förstår att det är för tidigt. Hade äl i förrgår liksom ;)

• rhoddan

Cd 29 jag räknar på en cykel på 32 dagar. Testar nog på onsdag :)

Vilka fler ska tests i veckan? :)

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?