• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Solros78
    rhoddan skrev 2014-10-09 21:32:33 följande:
    Okej ja jag hoppas på att få veta imorgon då! :)

Jag tar blodprov för att se om jag har haft äl.
    Jo det gjorde jag också men hade jag blivit gravid hade jag inte frågat efter provresultatet.
  • rhoddan
    Solros78 skrev 2014-10-09 22:30:45 följande:

Jo det gjorde jag också men hade jag blivit gravid hade jag inte frågat efter provresultatet.

Nej då spelar det ju ingen roll :) Men skönt att få veta innan bim så man slipper fundera så mycket om man haft äl eller inte. Det visar sig ju tillslut men som sagt bara skönt att veta lite i förväg :) är ju en hel vecka till mens ;)
  • Hearts76
    Solros78 skrev 2014-10-09 19:23:15 följande:

Jag brukar ha lutealfas på ca 14 dagar men som nu senast hade jag positivt ältest på en fredag morgon och mensen kom två veckor senare på söndagen. Så lite kan det nog variera.

Fast då stämmer ju 14 dagar, man har äl inom 24-48 timmar EFTER positiv äl-test.
  • Lillyros

På vilken dag har ni fått positiva äl test efter pergotime? Jag är på dag 12 nu...har haft långa cykler nu dom två sista månaderna...38 och 40 dagar! Tänkte så jag inte slösar på digital testerna:)

• Solros78
    Hearts76 skrev 2014-10-10 00:29:34 följande:
    Fast då stämmer ju 14 dagar, man har äl inom 24-48 timmar EFTER positiv äl-test.
    Jo absolut men eftersom det är svårtatt veta exakt tidpunkt för äl så tänker jag 14 dagar plus minus någon dag eller två.
  • Solros78
    Lillyros skrev 2014-10-10 07:09:34 följande:

På vilken dag har ni fått positiva äl test efter pergotime? Jag är på dag 12 nu...har haft långa cykler nu dom två sista månaderna...38 och 40 dagar! Tänkte så jag inte slösar på digital testerna:)

Jag fick på dag 15-16. Men brukar ha äl typ dag 10-11 utan pergo.
  • Lillyros

Så himla svårt! På mina långa cykler har jag nog ingen äl...å det är ju upp å ner å fram å tillbaka hela tiden!!! Så trött på detta räknande med dagar:(

Solros78 skrev 2014-10-10 07:53:14 följande:

Jag fick på dag 15-16. Men brukar ha äl typ dag 10-11 utan pergo.

• Gweny
    Lillyros skrev 2014-10-10 08:47:33 följande:

Så himla svårt! På mina långa cykler har jag nog ingen äl...å det är ju upp å ner å fram å tillbaka hela tiden!!! Så trött på detta räknande med dagar:(

skoja....är så trött på att räkna dagar, vänta in, hoppas, undra, planera in mys osv osv osv..... suuuck.
  • Solros78
    Lillyros skrev 2014-10-10 08:47:33 följande:

Ja hysteriskt tröttsamt är det. Förbrukar tusentals kronor på ältester...

Vi ska dessutom bo med släkten alla de dagar när kommande äl förväntas ske, jättekul liksom...
  • Boomsan

Tack för svar :)
    Väntar in mensen eller ett positivt graviditetstest ^^ Så länge mensen inte kommer så har jag kvar hoppet om ett plus! :D

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?