• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Gweny
    Solros78 skrev 2014-10-10 10:00:18 följande:
    Ja hysteriskt tröttsamt är det. Förbrukar tusentals kronor på ältester...

Vi ska dessutom bo med släkten alla de dagar när kommande äl förväntas ske, jättekul liksom...
    men vad klockrent, not! När min nästa äl beräknas komma, så är det när jag ska jobba väldigt mycket, både dag och kväll på samma dagar, så jag kommer ju vara lagom pigg, suck.
  • Snobi
    Lillyros skrev 2014-10-10 07:09:34 följande:

På vilken dag har ni fått positiva äl test efter pergotime? Jag är på dag 12 nu...har haft långa cykler nu dom två sista månaderna...38 och 40 dagar! Tänkte så jag inte slösar på digital testerna:)

Jag fick mina positiva test på dag 24 och 25. Fick en varaktig tempökning från dag 27 så det verkar ha funkat trots att det blev sent. Har i vanliga fall 28-38 dagar så det ser ut att bli en rekordlång cykel...
  • Solros78
    Gweny skrev 2014-10-10 11:06:33 följande:
    men vad klockrent, not! När min nästa äl beräknas komma, så är det när jag ska jobba väldigt mycket, både dag och kväll på samma dagar, så jag kommer ju vara lagom pigg, suck.
    Den är kul den också! Är det frivilligt att jobba så mycket?
  • Gweny
    Solros78 skrev 2014-10-10 11:56:13 följande:
    Den är kul den också! Är det frivilligt att jobba så mycket?
    Nä, det är tyvärr inte frivilligt, utan vi har så ibland på vårat schema, inte så ofta som tur är. Bara bita ihop och hoppas jag har lite energi kvar till sänghalmen.
  • Lilltrollet

Ja, tröttsamt med alla pengar man lagt på testet.. Jag har slutat äl-testa nu, kör på sex varannan dag så kan inte missa en eventuell äl tänker jag :) Och min känns rätt tydligt när den väl kommer.

• rhoddan

Äntligen svar från blodprovet. Både negativt och positivt. Jag har haft äl!! Yeeyy!:D Men hade återigen högt värde så måste ha uppehåll en månad om det inte har gått vägen denna gång!

Hoppas hoppas!! :D

• Sopan01
    Gweny skrev 2014-10-10 11:29:30 följande:
    Nä, det är tyvärr inte frivilligt, utan vi har så ibland på vårat schema, inte så ofta som tur är. Bara bita ihop och hoppas jag har lite energi kvar till sänghalmen. smile5.gif
    Funkar det inte denna månad får jag verkligen leta energi någonstans för att orka en månad med planerad sänghalm..

Vi har BIM ungefär samtidigt va? Runt 16/10, känner du något än?

Hade ont i magen igår men det försvann, enda positiva är att mina PMS-bröst inte kommit än!
  • Juliii86

Känner mig lite dum som frågar detta men jag gör ett försök ialla fall. Nu var länge sen sist som jag åt pergotime och har en fundering om hur man ska räkna det som mens som dag ett? Jag brukar alltid ha brunflytning med mens och det är inte alls mycket som kommer då och då brukar det dröja 1-2 dagar tills det blir röd mens så att säga. Hur gör jag då om jag skulle få så här? Ska jag vänta tills mensen kommer igång och räkna det som dag ett? och hur gör n?

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Gweny
    Sopan01 skrev 2014-10-10 18:43:34 följande:

Funkar det inte denna månad får jag verkligen leta energi någonstans för att orka en månad med planerad sänghalm..

Vi har BIM ungefär samtidigt va? Runt 16/10, känner du något än?

Hade ont i magen igår men det försvann, enda positiva är att mina PMS-bröst inte kommit än!

Ja, har på måndag. Känts som i flera dagar att mensen ska komma. Svullen och hugg i magen och flytningar. Bara vänta och se.
  • rhoddan
    Juliii86 skrev 2014-10-10 21:43:10 följande:

Känner mig lite dum som frågar detta men jag gör ett försök ialla fall. Nu var länge sen sist som jag åt pergotime och har en fundering om hur man ska räkna det som mens som dag ett? Jag brukar alltid ha brunflytning med mens och det är inte alls mycket som kommer då och då brukar det dröja 1-2 dagar tills det blir röd mens så att säga. Hur gör jag då om jag skulle få så här? Ska jag vänta tills mensen kommer igång och räkna det som dag ett? och hur gör n?

Jag har också haft så. Jag frågade min sköterska och hon sa att jag ska räkna från då en röd blödning börjar. Så, så har jag kört :)
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?