• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Lilltrollet

Spännande rhoddan! Jag kommer nog testa redan nästa söndag, på cd 28.. Förmodligen för tidigt men det hade varit kul att testa när maken är hemma :)

• Lilltrollet

Eller det kanske är dumt. Sist fick jag ett jättesvagt test på dag 30 så kanske ska vänta till nästa tis.. Jag får se.

• Gweny

Jag är på cd 31, sist var den 32 dagar lång. Kände av för några dagar sen att det ryckte och var svullen, lite ont, trodde mensen skulle vara tidig. men nu har det varit lugnt. Dock känner jag inte av att det skulle vara något positivt heller direkt. så bara vänta och se....

Har iallafall min 3e kur med pergotime redo här hemma, ifall....

håller tummarna för alla som har BIM nära nu.

• rhoddan
    Lilltrollet skrev 2014-10-12 08:59:20 följande:

Eller det kanske är dumt. Sist fick jag ett jättesvagt test på dag 30 så kanske ska vänta till nästa tis.. Jag får se.

Jag förstår dig! Det är svårt att hålla sig från att testa "för tidigt" Men jag har bestämt mig för att iaf försöka hålla mig till bim denna gång :)

Sedan vill man ju som sagt kanske testa när partnern är med :D
  • rhoddan
    Gweny skrev 2014-10-12 09:37:25 följande:

Jag är på cd 31, sist var den 32 dagar lång. Kände av för några dagar sen att det ryckte och var svullen, lite ont, trodde mensen skulle vara tidig. men nu har det varit lugnt. Dock känner jag inte av att det skulle vara något positivt heller direkt. så bara vänta och se....

Har iallafall min 3e kur med pergotime redo här hemma, ifall....

håller tummarna för alla som har BIM nära nu.

Oj vad spännande! Håller tummarna! :) Det är svårt vad som är vad i det man känner, mens eller gravsymtom :P

Skönt att få börja om igen direkt ifall det inte skulle ha gått vägen denna gång. Man får fortsätta kämpa!
  • Solros78

Kan man köra pergo hur länge som helst? Om jag inte blir gravid, måste jag sluta köra då efter tex sex kurer (mitt recept var på sex kurer)?

• Juliii86
    Lilltrollet skrev 2014-10-11 23:24:23 följande:

Juliii86 - min sköterska sa att jag skulle räkna dag 2 med bruna flytningar som mens :) Men det blir nog bra hur du än gör.

Jaha oki :) vad konstigt att alla får olika svar. Jag tror jag kör som rhoddan har gjort. Ja, jag hoppas att det går bra.

Oj, vad många som börjar närma sig till IBM. Lycka till allihopa och hoppas att det tar sig denna gången.
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
  • Sophie16

Jag undrar också samma sak!! Fick ett rejält hugg i höger äggstockar igår. Saknade min man som fan då! Så jäkla trist att pergotime försök 2 gick till spillo. Hur många kurer har ni fått? Jag får

Förnyelse för varje gång min mens kommer men undrar hur länge man kan hålla på? Det

Står begränsat antal försök i fass.någon som vet hur mkt begränsat är? 6 kurer låter ändå mkt (??)

Solros78 skrev 2014-10-12 11:21:20 följande:

Kan man köra pergo hur länge som helst? Om jag inte blir gravid, måste jag sluta köra då efter tex sex kurer (mitt recept var på sex kurer)?

• Lillyros

Åååå nu tror jag att jag fått svamp av penicillin kuren jag ätit!!!!! Orka! Ska om pergon funkat ha äl denna veckan...inte testat positivt test än men de kan ju ske snart om det har funkat!:( tips på snabb fix av svamp mottages gärna! Och kan man ta medicin mot det nu ens? Kanske påverkar både ägg och spermier??? Någon som vet?

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?