• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • monn

Jag tog min första tablett Pergotime idag, spännande! Har läst runt lite och hos många så verkar det som om man åker in till barnmorskan och gör ultraljud för att se om ägg är mogna och skall lossna, har ej fått denna info! Ej heller har vi kollat upp min mans spermier.

• Gweny

Verkar så olika. Jag fick 3 kurer utskrivet, sen ska jag träffa min gyn igen. Sällan mam för göra fler än 6 om jag förstått rätt. Just för ökade risker osv. Sen går chansen att lyckas rejält ner efter 3 ggr... generellt då. Men men.... bara hoppas och se.

• Lilltrollet

Jag har hört att det är viktigt för kroppen att få vila efter 6 kurer för att se försöka hitta något annat sätt.

• FridaNC

Spännande att flera närmar sig BIM. Själv är jag på cd 23 och dagarna har aldrig gått långsammare. Jag ska ta blodprov hos gyn i morgon för att se om jag haft ägglossning. Gravtest har jag tänkt försöka vänta med i ca 10 dagar till i alla fall.

Jag reagerar just nu på var enda liten känsla i magen och försöker tyda signaler. Men ena dagen är jag säker på att det har funkat för att nästa dag vara lika säker på att det inte blivit nåt. En jäkla bergodalbana det här.

Sambon börjar också bli otålig nu och ställer fler och fler frågor om när man kan testa och sådär.

• FridaNC
    monn skrev 2014-10-12 16:38:04 följande:

Jag tog min första tablett Pergotime idag, spännande! Har läst runt lite och hos många så verkar det som om man åker in till barnmorskan och gör ultraljud för att se om ägg är mogna och skall lossna, har ej fått denna info! Ej heller har vi kollat upp min mans spermier.

Spännande! Hoppas att det går bra för dig. Det verkar vara väldigt olika det där med ultraljud har jag märkt här men jag var på ultraljud cd 12 och ska lämna blodprov i morgon för att ta reda på om ägget verkligen har släppt.

Om jag vore du skulle jag kontakta barnmorskan och ställa frågan till hen om du kan få komma på ultraljud. Framför allt om du är orolig för att få tvillingar/trillingar.

Lycka till!
  • monn

Tack! Hade varit så himla fantastiskt om jag blev gravid! Jag skulle ringa henne och berätta hur jag mådde efter första månaden, kan ju be om ultraljud då. Var bor du? Går du privat?

• Solros78
    Gweny skrev 2014-10-12 16:38:46 följande:

Verkar så olika. Jag fick 3 kurer utskrivet, sen ska jag träffa min gyn igen. Sällan mam för göra fler än 6 om jag förstått rätt. Just för ökade risker osv. Sen går chansen att lyckas rejält ner efter 3 ggr... generellt då. Men men.... bara hoppas och se.

Varför skulle chansen gå ner efter tre kurer?
  • FridaNC
    monn skrev 2014-10-12 19:13:39 följande:

Tack! Hade varit så himla fantastiskt om jag blev gravid! Jag skulle ringa henne och berätta hur jag mådde efter första månaden, kan ju be om ultraljud då. Var bor du? Går du privat?

Gör så, men ring hellre en gång extra om du blir orolig eller får problem med biverkningar.

Jag bor i Norrköping och går privat. Har en jättebra gynekolog som hellre tar ett prov för mycket än ett för lite. Känner mig väldigt trygg med henne.
  • Lillyros

Tror pergotime har gett resultat! Men "glad" gubben försvinner inte efter att jag tagit ut stickan för över en timma sedan!? Inbillar mig stt det är fel på indikatorn!

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?