Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Jag tog min första tablett Pergotime idag, spännande! Har läst runt lite och hos många så verkar det som om man åker in till barnmorskan och gör ultraljud för att se om ägg är mogna och skall lossna, har ej fått denna info! Ej heller har vi kollat upp min mans spermier.
Verkar så olika. Jag fick 3 kurer utskrivet, sen ska jag träffa min gyn igen. Sällan mam för göra fler än 6 om jag förstått rätt. Just för ökade risker osv. Sen går chansen att lyckas rejält ner efter 3 ggr... generellt då. Men men.... bara hoppas och se.
Jag har hört att det är viktigt för kroppen att få vila efter 6 kurer för att se försöka hitta något annat sätt.
Spännande att flera närmar sig BIM. Själv är jag på cd 23 och dagarna har aldrig gått långsammare. Jag ska ta blodprov hos gyn i morgon för att se om jag haft ägglossning. Gravtest har jag tänkt försöka vänta med i ca 10 dagar till i alla fall.
Jag reagerar just nu på var enda liten känsla i magen och försöker tyda signaler. Men ena dagen är jag säker på att det har funkat för att nästa dag vara lika säker på att det inte blivit nåt. En jäkla bergodalbana det här.
Sambon börjar också bli otålig nu och ställer fler och fler frågor om när man kan testa och sådär.
Jag tog min första tablett Pergotime idag, spännande! Har läst runt lite och hos många så verkar det som om man åker in till barnmorskan och gör ultraljud för att se om ägg är mogna och skall lossna, har ej fått denna info! Ej heller har vi kollat upp min mans spermier.
Tack! Hade varit så himla fantastiskt om jag blev gravid! Jag skulle ringa henne och berätta hur jag mådde efter första månaden, kan ju be om ultraljud då. Var bor du? Går du privat?
Verkar så olika. Jag fick 3 kurer utskrivet, sen ska jag träffa min gyn igen. Sällan mam för göra fler än 6 om jag förstått rätt. Just för ökade risker osv. Sen går chansen att lyckas rejält ner efter 3 ggr... generellt då. Men men.... bara hoppas och se.
Tack! Hade varit så himla fantastiskt om jag blev gravid! Jag skulle ringa henne och berätta hur jag mådde efter första månaden, kan ju be om ultraljud då. Var bor du? Går du privat?
Tror pergotime har gett resultat! Men "glad" gubben försvinner inte efter att jag tagit ut stickan för över en timma sedan!? Inbillar mig stt det är fel på indikatorn!