Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Lycka till!
Jag är på cd 34 och ingen skymt av egen mens., väntar till nästa vecka sen börjar jag med provera igen om inte mensen kommer.
Idag tar jag nya tag. Dag 5 så startar ny kur nu. :)
Spännande med er som snart har bim!
Vad segt helnil.. Hoppas den kommer snart!
Åh kära medsystrar i denna svåra situation vi befinner oss i. Vad vi kämpar, måste hålla humör och hopp uppe, får inte ge upp. Offrar njutningen med sexet. Hoppas det lönar sig i slutändan för oss alla.
Har min värsta deppdag hittills idag. Har nog precis insett att vi verkligen är "ofrivilligt barnlösa" trots att vi fick diagnosen för mer än två månader sedan. Är jätteledsen och varit arg på folk jag anser inte värda att få barn. Vansinnigt tänkt av mig, men en ilska och ledsenhet bara sprutar ur mig. Vet inte var jag ska rikta allt. Får väl även ge detta tid, det går nog över för såhär ego och missunnsam andra människor är jag inte i vanliga fall. Usch på mig
Imorgon tar jag i alla fall sista tabletten för min andra pergokur. VUL och ev spolning på onsdag inbokat. Hoppas humöret vänder inför kommande (förhoppningsvis) ägglossning så vi kan få till lite mys. För vem vill ligga med en sur argbigga?
HopeRope - känner igen mig från för tre år sen. Jag hoppas verkligen att det lyckas för er denna gång. I min förra pergo-tråd lyckades nästan alla på andra kuren, håll tummarna att det gäller dig också (och mig och alla andra som är på andra kuren förstås!)
Haha ja vem vill ligga med en sur kärring som bara är ute efter en sak
STORT LYCKA TILL ! Får jag fråga efter hur många månaders försökande uppsökte ni hjälp o fick diagnosen
Åh kära medsystrar i denna svåra situation vi befinner oss i. Vad vi kämpar, måste hålla humör och hopp uppe, får inte ge upp. Offrar njutningen med sexet. Hoppas det lönar sig i slutändan för oss alla.
Har min värsta deppdag hittills idag. Har nog precis insett att vi verkligen är "ofrivilligt barnlösa" trots att vi fick diagnosen för mer än två månader sedan. Är jätteledsen och varit arg på folk jag anser inte värda att få barn. Vansinnigt tänkt av mig, men en ilska och ledsenhet bara sprutar ur mig. Vet inte var jag ska rikta allt. Får väl även ge detta tid, det går nog över för såhär ego och missunnsam andra människor är jag inte i vanliga fall. Usch på mig
Imorgon tar jag i alla fall sista tabletten för min andra pergokur. VUL och ev spolning på onsdag inbokat. Hoppas humöret vänder inför kommande (förhoppningsvis) ägglossning så vi kan få till lite mys. För vem vill ligga med en sur argbigga?
Tack för pepp ? kändes faktiskt lite bättre bara jag skrivit inlägget
och idag har jag pratat med en nära vän som vet om vår situation. Hon ska själv få sitt andra barn om ett par veckor. Och jag känner bara glädje inför hennes förväntan! Så skönt!
Vi sökte efter 13-14 månaders försökande. Fick göra massa prover och sedan träffa läkare efter ca 1,5 års försök. Allt såg bra ut på alla prover från oss båda. När vi träffade läkaren så sa hon att det tydde på ofrivillig barnlöshet. Jag berättade för henne om att jag testat med ägglossningstest och fått utslag på var 3:e ungefär. Hon tolkade det, tillsammans med att jag har en kort cykel (26 dagar), som att jag kunde behöva hjälp med ägglossning. Så därför fick jag börja med pergotime. Hon nämnde att en annan väg kan vara sprutor och funkar inte det blir det IVF. Så vi har en plan framför oss.
Tycker synd om fler av er som verkar jobba mer på egen hand än att ni får trygg hjälp av vården. Men det måste ju bero på att man gör olika i olika landsting. Så konstigt att det ska vara så olika!
Tack för pepp, med ett litet hjärta bakom skulle det vara...
Det är skönt att kunna skriva av sig här, där andra förstår hur det känns. Jag inväntar äl nu till veckan. Hoppas verkligen nu!
Hejja tjejer! Man pendlar mellan hopp o förtvivlan ständigt! Ena dagen är jag mest positiv och tänker att detta nog kommer gå vägen...är sjukt rädd om jag blir gravid att de ska bli missfall som sist...och då behöva göra om allt detta IGEN! Hoppas de blir bra för alla!
Fick tillbaka positiv blodprov idag!!!! Hoppas nu mensen håller sig undan! Känns dock som om den är på G...