• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Gweny
    Solros78 skrev 2014-10-21 17:26:09 följande:
    Nej vi har bara pratat om fortsatt pergotime. Vad vore syftet med sprutor?
    Jag är inte så insatt i det, men läst om många som tagit pergotime, som istället sen börjar ta dessa hormonsprutor, vet inte om det är något annan typ av hormoner i eller "starkare". Men det är tydligen större risk för överstimulering, så är mer noggrann koll med vul osv.
  • Lilltrollet

Jag frågade sist och då sa sköterskan att det var en svår fråga... Men nu kommersen rejält så funderar på att ta dag 1 som igår ändå. Hur fel kan det bli?

• Mysan10

Hej tjejer!

Jag har följt tråden ett tag, och jag känner igen mig så mycket i det ni skriver. Jag och sambon har försökt få barn i 1.5 år och började på utredning nu i september. Första året efter jag slutade med preventivmedel var min mens jätteoregelbunden så jag hade nog inte äl så ofta. Jag fick pergotime förra månaden, blev äl men inget plus. Vi fick veta att sambon har låg spermiekoncentration också så det känns som ännu ett hinder för oss. Vet inte än hur vi ska gå vidare. Känns så jobbigt allt det här, är orolig att vi aldrig kan få några barn.

Roligt att se att många plussat i tråden! Hoppas vi andra som längtar också lyckas!

• Lillyros

Hej! Då är väl ivf bra för er? Då sätter de ju ihop d braiga:) har en kund med samma som er typ...hon fick en son i aug förra åter genom ivf...3månader efter förlossningen skulle dom bara "prov åka" lite första gången....och de resulterade i en dotter i aug i år:):) tummen upp på de!

Mysan10 skrev 2014-10-22 14:26:44 följande:

Hej tjejer!

Jag har följt tråden ett tag, och jag känner igen mig så mycket i det ni skriver. Jag och sambon har försökt få barn i 1.5 år och började på utredning nu i september. Första året efter jag slutade med preventivmedel var min mens jätteoregelbunden så jag hade nog inte äl så ofta. Jag fick pergotime förra månaden, blev äl men inget plus. Vi fick veta att sambon har låg spermiekoncentration också så det känns som ännu ett hinder för oss. Vet inte än hur vi ska gå vidare. Känns så jobbigt allt det här, är orolig att vi aldrig kan få några barn.

Roligt att se att många plussat i tråden! Hoppas vi andra som längtar också lyckas!

• Mysan10

Ja jag har också tänkt på det, men man hoppas ju att det ska ta sig innan det blir ivf eftersom det känns som sista chansen. Men vi får vänta och se, har tid hos gyn i mitten av november. Kul att höra om andra som det gått bra för, håller hoppet uppe lite :)

• monn

Hej!

Skall du bara ta en enda kur pergo? Hur fick ni reda på det med mannen, skrev gynekologen remiss någonstans eller tog ni prover där? Eller sökte ni er själva någonstans för att utreda det?

Vilket preventivmedel hade du innan?

Många frågor, hoppas det är okej :) och hoppas ni snart får veta hur ni skalö gå vidare. Så jobbigt med ovissheten och att gå och hoppas hela tiden!

Hej tjejer!

• helnil_

Välkommen! :) det är skönt att följas åt här! Hur gammal är du om man får fråga? :)

Hej tjejer!

• Mysan10
    monn skrev 2014-10-22 16:25:50 följande:

Hej!

Skall du bara ta en enda kur pergo? Hur fick ni reda på det med mannen, skrev gynekologen remiss någonstans eller tog ni prover där? Eller sökte ni er själva någonstans för att utreda det?

Vilket preventivmedel hade du innan?

Många frågor, hoppas det är okej :) och hoppas ni snart får veta hur ni skalö gå vidare. Så jobbigt med ovissheten och att gå och hoppas hela tiden!

Ja det är bara kul med frågor :) känns skönt att kunna skriva om detta, vi har inte pratat så mycket med familj och vänner om att vi vill få en liten.

Vi har sökt till sjukhuset där vi bor. Vid vårt första besök togs lite prover på båda och så gjordes vul. Sen fick sambon remiss för att ta spermaprov på ett större sjukhus. Jag hade inte äl förut och hade högt FSH på blodprov, därför fick jag pergo för att de skulle kolla om mina värden var normala. Vi hade telefontid med gyn igår, han ville inte säga så mycket men mina värden verkar vara okej så jag tror det kanske är killens simmare som är problemet. :( Han tar en medicin också som kan påverka spermierna så det kan ju vara pga den.

Jag hade p-stav i 6 år och sen p-piller i några månader. Vet inte om det kan ha påverkat ägglossningen efter man slutat med dom, är det nån som vet?

Hur går det för er andra?
  • Mysan10
    helnil_ skrev 2014-10-22 17:58:51 följande:

Välkommen! :) det är skönt att följas åt här! Hur gammal är du om man får fråga? :)

Tack! :) Jag är 26 och killen 29. Hur gamla är ni?
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?