Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Yey, positivt ältest idag. Så glad att kroppen har äl, jag hade börjat räkna med att jag kommer behöva sprutor för att faktiskt ägglossa.
Men jag är lite förvånad. Jag gjorde ju vul cd 12 i onsdags och då var blåsorna 19 och 21. Är det inte länge då att jag får äl cd 15?
För två månader sedan gjorde jag vul cd 12 och blåsan var då 16 mm och jag fick sen äl cd 15.
Ja ok, jag känner väl så att något måste man ju få njuta av...med alkoholen alltså....blir ju inte direkt många glas! Slutade röka oxå inför pergotime kurerna...så känner mig jävligt stolt för det!
Känner att jag skulle vilja ha de så att vi kunde prata om äl dagarna! Men alla personer och förhållanden är ju olika! Efter 8 år med min sambo vet jag hur han fungerar! Han måste klappas med hårs:) haha
Jag förstår inte heller hur man gör då. Vi har ätit två kurer pergotime och lyckats bli gravida på båda (tyvärr slutade ju en graviditet i missfall). Båda gångerna har min man varit fullt införstådd med mina vul och vilka dagar vi "måste" ha sex. Och visst, det har varit tufft många ggr men vi har gjort detta tillsammans.
Nu är det inte långt kvar, BIM -4 idag
Har känt av massa konstiga molvärk vid äggstockarna och för två dagar sen så högg det till rejält på höger äggstock. Det gjorde förbannat ont och sen gick det över. Nu ömmar det till och ifrån.
Får se vad detta leder till!
Hej!
Ny i tråden, och forumet :)
Jag och min man har försökt i 1,5 år. Är inne på min andra Pergokur. Första kuren (1 tablett/dag) resulterade i 3 stora ägg på vul. Vi fick avbryta. Andra kuren (1/2 tablett) resulterade i 6! Ägg över 12, 3 över 15. Jäy. Det var idag. Så nu sitter jag här med en korg ägg, som jag inte ska göra något med.
Jag ska då ta både ett och två glas vin ikväll!!' ????
Läkarna anser att det inte är värt att prova med lågdos fsh utan vi ska gå vidare mot ivf nu. Vi hinner dock inte detta innan jul så nästa cykel ska vi få göra inseminerande i ostimulerad cykel. Detta har dock väldigt låg prognos att lyckas (under 10%). Såååå jag kommer alltså inte att följa er, som har chans att lyckas med Pergo, men ville nog skriva av mig lite. Sex sablans ägg, bläh!
Nej han vill inte prata om de på det sättet! Vi har iaf lyckats få till de både igår och idag och förhoppningsvis imorgon:) då kan vi inte göra så mycket mer än vänta...slänger nog in ett ligg tisdag mä för att gardera...är på cd 16 idag!
Hoppas de verkligen blir av nu! Nästa månad har det gått 2 år! Usch va roligt de hade vart att sluppit detta elände i TVÅ års tid!
Ibland tänker jag att jag ska vara tacksam att jag lärt mig att inte ta saker för givet!men oftast vill jag bara skrika rakt ut! Längtar så...
Men då pratar ni inte om pergon, om vul osv? För jag måste liksom få berätta om allt sånt för min man, annars spricker jag...
Hej!
Jag och min man har försökt i 1,5 år. Är inne på min andra Pergokur. Första kuren (1 tablett/dag) resulterade i 3 stora ägg på vul. Vi fick avbryta. Andra kuren (1/2 tablett) resulterade i 6! Ägg över 12, 3 över 15. Jäy. Det var idag. Så nu sitter jag här med en korg ägg, som jag inte ska göra något med.
Läkarna anser att det inte är värt att prova med lågdos fsh utan vi ska gå vidare mot ivf nu. Vi hinner dock inte detta innan jul så nästa cykel ska vi få göra inseminerande i ostimulerad cykel. Detta har dock väldigt låg prognos att lyckas (under 10%). Såååå jag kommer alltså inte att följa er, som har chans att lyckas med Pergo, men ville nog skriva av mig lite. Sex sablans ägg, bläh!
Blir ni avrådda från sex vid två ägg? Eller är det vid tre först som det avråds?
Gulp!!!! Va mycket ägg på enkelkur/halv kur! Blir ju nervös själv här, äter enkelkur utan vul!
Hej!