• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Lillyros

Blev inget sex igår...frustrationen börjar byggas upp!!!! Gjorde ett äl test till idag och de va fortfarande blinkande smiley! Så får hoppas de blir av idag!

Känns som jag inte vågar ta intiativ för då vet han att jag vill bara för en sak....sedan vill man ju inte bli nekad! Räcker att man mår som en apa av alla hormoner! Kan inte fatta varför de blir såhär varenda jävla äl! Börjar fundera på om han verkligen vill detta! Han säger att han vill...eller är de pressen?

• Gweny
    Lillyros skrev 2014-11-14 09:35:45 följande:

Blev inget sex igår...frustrationen börjar byggas upp!!!! Gjorde ett äl test till idag och de va fortfarande blinkande smiley! Så får hoppas de blir av idag!

Känns som jag inte vågar ta intiativ för då vet han att jag vill bara för en sak....sedan vill man ju inte bli nekad! Räcker att man mår som en apa av alla hormoner! Kan inte fatta varför de blir såhär varenda jävla äl! Börjar fundera på om han verkligen vill detta! Han säger att han vill...eller är de pressen?

Kan nog vara pressen att han måste prestera. Min sambo har haft det så nu är hans självförtroende på botten tyvärr. Tufft för bägge parter, även om vi såklart har lite mer över oss.
  • Lillyros

Jo jag vet! Men jag skulle villa skrika bara "men för f*n inte nuuuuuuuu" men chansen att han vill ligga då blir ju inte större:) man får tiga liksom och snart exploderar jag! Tur man kan skriva här!

Gweny skrev 2014-11-14 09:46:13 följande:

Kan nog vara pressen att han måste prestera. Min sambo har haft det så nu är hans självförtroende på botten tyvärr. Tufft för bägge parter, även om vi såklart har lite mer över oss.

• Gweny
    Lillyros skrev 2014-11-14 12:31:16 följande:

Jo jag vet! Men jag skulle villa skrika bara "men för f*n inte nuuuuuuuu" men chansen att han vill ligga då blir ju inte större:) man får tiga liksom och snart exploderar jag! Tur man kan skriva här!

Kan säga att jag har exploderat och blivit sur! men just att det är så få dagar man har på sig, gör en frustrerad.
  • Lillyros

Skulle jag göra det skulle de defenitivt bli tvär stopp!

Ska försöka slappna av...

Hur gör ni med alkohol nu tex? Vi brukar alltid dela lite prosecco på fredagar:) tror ni de gör något?

Gweny skrev 2014-11-14 12:54:25 följande:

Kan säga att jag har exploderat och blivit sur! men just att det är så få dagar man har på sig, gör en frustrerad.

• Solros78

Men jag förstår inte hur ni gör som inte pratar öppet om äl? Det måste ju bli väldigt konstlat om man plötsligt tar alla initiativ fyra dagar i rad och om han då inte vill/orjar, vad gör ni då? Är det inte lättare att hantera prestationsproblemen om ni gör det tillsammans, konstaterar att ni vill ha barn och öppet prata om hur man bäst löser det fysiska. Ungefär som att vi kör med glidmedel då det är näst intill avgörande för att kunna ha snabba måstesex.

• Solros78
    Lillyros skrev 2014-11-14 13:50:12 följande:

Hur gör ni med alkohol nu tex? Vi brukar alltid dela lite prosecco på fredagar:) tror ni de gör något?

Jag dricker alkohol tills den dag jag plussar!
  • Juliii86
    Lillyros skrev 2014-11-14 13:50:12 följande:

Jag försöker låta bli dricka alkohol så gott det går. Har inte druckit på ungefär en månad eller mer tror jag. Tror inte det skadar om man dricker fram tills man plussar.  Jag och mina kompisar hade bestämt att vi ska ut på krogen om 2 veckor och jag vet inte hur jag ska slingra mig ur alkohol om jag skulle bli gravid nu. Skulle jag inte bli gravid ska jag bara dricka 1-2 glas sen får det vara nog Glad

Fast under pergotime tiden ska jag inte dricka alls, vet inte varför jag fick den iden men det känns som det skulle öka chanserna. Det är något jag själv hittat på Glad
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-11-14 14:10:17 följande:
    Men jag förstår inte hur ni gör som inte pratar öppet om äl? Det måste ju bli väldigt konstlat om man plötsligt tar alla initiativ fyra dagar i rad och om han då inte vill/orjar, vad gör ni då? Är det inte lättare att hantera prestationsproblemen om ni gör det tillsammans, konstaterar att ni vill ha barn och öppet prata om hur man bäst löser det fysiska. Ungefär som att vi kör med glidmedel då det är näst intill avgörande för att kunna ha snabba måstesex.
    Jag förstår inte heller hur man gör då. Vi har ätit två kurer pergotime och lyckats bli gravida på båda (tyvärr slutade ju en graviditet i missfall). Båda gångerna har min man varit fullt införstådd med mina vul och vilka dagar vi "måste" ha sex. Och visst, det har varit tufft många ggr men vi har gjort detta tillsammans.
  • Lillyros

Ja ok, jag känner väl så att något måste man ju få njuta av...med alkoholen alltså....blir ju inte direkt många glas! Slutade röka oxå inför pergotime kurerna...så känner mig jävligt stolt för det!

Känner att jag skulle vilja ha de så att vi kunde prata om äl dagarna! Men alla personer och förhållanden är ju olika! Efter 8 år med min sambo vet jag hur han fungerar! Han måste klappas med hårs:) haha

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?