• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Solros78
    Lillyros skrev 2014-11-15 20:40:53 följande:

Gulp!!!! Va mycket ägg på enkelkur/halv kur! Blir ju nervös själv här, äter enkelkur utan vul!

Vad skulle hända om någon blir gravid med tre eller fyra? Kan man ta bort några embryon då?
  • Lillyros

Jag vet dom som gjort det, men måste va väldigt jobbigt beslut?

Solros78 skrev 2014-11-15 21:01:46 följande:

Vad skulle hända om någon blir gravid med tre eller fyra? Kan man ta bort några embryon då?

• Solros78
    Lillyros skrev 2014-11-15 21:19:34 följande:

Jag vet dom som gjort det, men måste va väldigt jobbigt beslut?

Ja helt galet!
  • Strato
    Solros78 skrev 2014-11-15 19:59:15 följande:

Men oj vilken effekt medicinen har. Får du ingen äl alls utan pergo?

Tokjobbigt förstår jag!

Jag har haft plus på äl stickorna ca varannan månad (eller snarare plus i tre och sen inget i tre). Har även pco liknande äggledare med mänga små blåsor.

Det är verkligen sjukt frustrerande, att "ni borde vi ju egentligen ha världens chans, och med tanke på att det ALDRIG har tagit sig innan så borde det inte vara mer än en som tar sig nu"

Men.... Det vågar man ju inte chansa på. tänk om man får fyra?!? Mycket känslor nu :/
  • Strato

Vi skulle ha fått klartecken vid två. Vi fick till och med görs om vårt vul tre gånger för att kolla att det inte var några blåsor som gick tillbaka ( vilket det ju inte var då. Men två är fritt fram här i östergötland i allafall :)

Solros78 skrev 2014-11-15 20:00:07 följande:

Blir ni avrådda från sex vid två ägg? Eller är det vid tre först som det avråds?

• Strato

Jag har läst att det är flera som inte "behöver" göra vul, men som sagt - med tanke på min reaktion - framför allt eftersom det blev FLER på halv kur, så skulle det kännas rät läskigt ???? du kan inte be om ett?

Lillyros skrev 2014-11-15 20:40:53 följande:

Gulp!!!! Va mycket ägg på enkelkur/halv kur! Blir ju nervös själv här, äter enkelkur utan vul!

• Lillyros

Får nog ringa och fråga om det till nästa kur...om de inte blev något denna månaden.

Strato skrev 2014-11-16 12:38:18 följande:

Jag har läst att det är flera som inte "behöver" göra vul, men som sagt - med tanke på min reaktion - framför allt eftersom det blev FLER på halv kur, så skulle det kännas rät läskigt ???? du kan inte be om ett?

• Solros78

Positivt ältest igår, rejäla känningar i magen av äl, två ägg som är på gång och sex igår och idag. Om jag inte blir gravid nu blir jag det väl aldrig...

• Solros78

Positivt ältest igår, rejäla känningar i magen av äl, två ägg som är på gång och sex igår och idag. Om jag inte blir gravid nu blir jag det väl aldrig...

• Lillyros

Hoppas!

Solros78 skrev 2014-11-16 16:03:57 följande:

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?