• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (sign)
    katastrofplantagen skrev 2014-09-09 13:29:19 följande:
    Ja vad fan tror du? Läs rubriken. Det räcker för mig i alla fall.
    Är du så snabb att döma utan egentligen veta vad som hänt så hoppas jag bara att du inte har med barn att göra överhuvudtaget.
  • Anonym (sign)
    katastrofplantagen skrev 2014-09-09 13:42:26 följande:
    Du kanske inte ens har läst ts? Du är ju ofattbart olämplig som levande individ om du ens kan tänka dig se förbi ord och handlingar som förekommer i rubrik och ts, om du nu ens begriper innebörden av dessa ord. Vilket jag utgår ifrån och tack och lov har jag med barn att göra och skulle till skillnad mot dig aldrig tillåta sådana saker bland dem. Kom inte och gnäll sen när dina eventuella barn karvar sig i handleden för att du inte gjorde en big deal över att de blev utsatta för övergrepp. Du är väl en sån som ser pedofiler som normala individer och är så förbannat naiv att du tror de förändras så till den grad att du skulle känna dig trygg att ha en "frisk" pedofil som barnvakt till dina barn.
    Du är ju helt sanslös, det är ju barn det är frågan om, både pojken och flickan.
    Dessutom vet vi ju fortfarande inte vad som hänt, bara att könsorganen inte var inblandade.
    Väldigt illa om du med din fullständigt obalanserade syn på saker och ting arbetar med barn.
  • katastrofplantagen
    Anonym (sign) skrev 2014-09-09 14:13:29 följande:
    Du är ju helt sanslös, det är ju barn det är frågan om, både pojken och flickan.
    Dessutom vet vi ju fortfarande inte vad som hänt, bara att könsorganen inte var inblandade.
    Väldigt illa om du med din fullständigt obalanserade syn på saker och ting arbetar med barn.
    12 år är han. Han är fullt medveten om sina handlingar.
  • Påven Johanna

Ja, det verkar väl knappast röra sig om en ditmålad mustasch när ts skriver så här:

"och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över." 

• MeNoLike

Vad kan sexuell handling vara om könsorganen inte var inblandade?

Juckade utanpå täcke?

Låtsasrunka?

• Anonym (Bena ur detta)
    MeNoLike skrev 2014-09-09 14:22:44 följande:
    Vad kan sexuell handling vara om könsorganen inte var inblandade? Juckade utanpå täcke? Låtsasrunka?

• Påven Johanna

Ts får väl förklara sig när hon återvänder till tråden, men jag gissar (baserat på viss vana att tolka trådar på Familjeliv) att hon menar att pojken inte stoppat sitt könsorgan i hennes dotters eller gjort något sådant försök. Han kanske däremot har rört henne med fingarna, men jag kan ju förstås ha fel i det. 

I annat fall är det inget sexuellt övergrepp men händelsen - i vad den då skulle bestå av - kan förstås vara synnerligen olustigt och otryggt ändå (och bör adresseras på adekvat sätt, needless to say). 

• Anonym (Bena ur detta)
    Påven Johanna skrev 2014-09-09 14:36:02 följande:
    Ts får väl förklara sig när hon återvänder till tråden, men jag gissar (baserat på viss vana att tolka trådar på Familjeliv) att hon menar att pojken inte stoppat sitt könsorgan i hennes dotters eller gjort något sådant försök. Han kanske däremot har rört henne med fingarna, men jag kan ju förstås ha fel i det.  I annat fall är det inget sexuellt övergrepp men händelsen - i vad den då skulle bestå av - kan förstås vara synnerligen olustigt och otryggt ändå (och bör adresseras på adekvat sätt, needless to say). 

Nån sorts "petting" kanske ja, men utan beröring av könsdelar. Sånt kan nog missförstås... Eller så kanske han strippade för henne och uppmanade henne att göra samma. Så som barn ibland gör på egen hand. Illa nog, det jobbigaste är troligtvis att han är så pass vuxen för ett barn och hon så pass ung.
  • Påven Johanna
    Anonym (Bena ur detta) skrev 2014-09-09 14:40:03 följande:

Nån sorts "petting" kanske ja, men utan beröring av könsdelar. Sånt kan nog missförstås... Eller så kanske han strippade för henne och uppmanade henne att göra samma. Så som barn ibland gör på egen hand. Illa nog, det jobbigaste är troligtvis att han är så pass vuxen för ett barn och hon så pass ung.
    Ja, så kan det ju varit. Han kan ju ha velat se hur hon ser ut utan underkläder eller så. Vi får se om ts förtydligar. 
  • lipa3646

Hur kan du veta att det är sant de dottern säger?
    Ni borde ta kontakt med bup, de brukar kunna hjälpa

Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.