• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (sign)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-10 20:26:55 följande:
    Fast även om det inte sker i enskildhet så behöver det ju inte vara fel. Leka doktor och undersöka varandras kroppar har nog alltid förekommit. Problemet här är ju att flickan sov eller nästan sov och inte var med på det.
    Ja, men det gör det faktiskt inte till ett sexuellt övergrepp.
  • Anonym (överdrift)

Först berättar ts att pojken stoppat in tungan i flickans mun. Några inlägg senare så körde han ner den i halsen på henne. Lät det inte tillräckligt illa med tungan i munnen?

• Anonym (Oj)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 20:35:43 följande:

Ja, men det gör det faktiskt inte till ett sexuellt övergrepp.

Nej absolut inte, högst normalt beteende
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-10 20:49:06 följande:

Misstolkade nog lite där. Leka doktor är ett normalt beteende, den aktuella pojkens beteende är lite problematiskt. Skulle dock inte se det som ett sexuellt övergrepp, men om det hade hänt i mitt hus hade jag talat allvar med pojken.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-10 20:49:06 följande:

Seriöst? Normalt beteende hos vem? Är du på riktigt?
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-10 21:21:18 följande:

Seriöst? Normalt beteende hos vem? Är du på riktigt?

Om du läser inlägget nedanför så kanske du förstår.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (överdrift) skrev 2014-09-10 20:45:57 följande:

Först berättar ts att pojken stoppat in tungan i flickans mun. Några inlägg senare så körde han ner den i halsen på henne. Lät det inte tillräckligt illa med tungan i munnen?

Det var dottern som sa att han stoppade sin tunga i hennes hals, jag omformulerade det till munnen. Så jag gjorde det till en snällare version faktiskt.
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 20:11:43 följande:

Det värst av allt är kanske att Ts gör sin dotter till ett offer.

Det bådar inte gott för dotterns framtida, ingen mår bra av att betraktas som ett offer

Jag pratar inte med henne så mycket om saken mer än när hon tar upp det, hon pratar inte gärna om det för hon får ont i magen då. Jag har förklarat för barnen varför de inte är här samtidigt som honom och att det inte är deras fel och att det inte är ett straff utan det är bara så det måste vara.
  • Anonym (Oj)

Var är han nu, den tiden han var hos er innan? Är han hos sin mamma?

• Ojsan
    Anonym (?) skrev 2014-09-10 20:06:10 följande:
    Och du tror inte att barn har sexuella känslor eller en sexuell nyfikenhet? Det går nedåt i åldrarna och det gick i rasande takt när internet kom in i gemene mans hem.

Barn har sexuella känslor och kan känna sexuell njutning MEN den sexualiteten ska de utforska på egen hand i sin egen takt tills de är gamla nog att själva ta beslutet att ha sex med någon (bäst att skriva det så ingen tror att jag propagerar för pedofiläckel)

Att antasta någon är aldrig ok och även om den här pojken nu var nyfiken och ville testa så gjorde han det så fel! Han måste få sig en ordentlig tankeställare kring detta så att han inte tror att det var ok, för inget hände ju.
    Det är väl ingen som sagt att det är ett ok beteende, men det jag syftar på är att en tolvåring är ett barn, inte sexuellt mogen och  har svårt att tänka vilken skada han kan göra av sitt beteende om ingen tar den diskussionen med honom på allvar. Barn ska mötas på en nivå de klarar av och ev. professionell hjälp, risken är han kan ha blivit utsatt själv då hans beteende upprepas. Är det så att han själv blivit utsatt och straffas med en ordentlig tankeställare så kan hans psyke bli allvarligt skadat och i värsta fall för all framtid.

Kan du precisera vad du menar med ordentlig tankeställare?
  • AstridIsabella

Tycker du gör helt rätt som kräver att styvsonen inte kommer i närheten av dina tvillingdöttrar. Att en tolvåring sticker tungan i munnen på en sovande sjuåring är helt klart ett sexuellt övergrepp. Pojken saknar uppenbarligen spärrar och impulskontroll. Det är inte normalt att vilja hångla med sovande småflickor.

Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.