• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (Högstadielärare)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 18:50:58 följande:

Nu gäller det två barn och tilltaget var kanske dumt men att få det till ett sexuellt övergrepp det övergår min fattningsförmåga.
    Jag kan tänka mig att Ts hysteriska reaktion svårt skadar styvsonen men framför allt den egna dottern.

Snälla ni ta händelsen för vad den är, ett lite dumt tilltag av ett barn. Förklara utan aggression och övertoner för barnen att så bör man inte göra, men skuldbelägg inte
    Jag fattar inte att ni tror att en 12-åring är ett litet barn som inte kan vara sexuellt agressiv....

Jag ser på barn som går i 6an och 7an... De pratar om sex hela tiden! En 12årig flicka t.ex. klappar blyga pojkar på rumpan och frågar om de vill vara hennes sexslavar. Råkade åka buss med två 12-åriga flickor, som inte såg mig. De diskuterade sina erfarenheter av blowjob.

Vakna människor! 12-åringar är inte så oskyldiga som ni tror!
  • Anonym
    Ess skrev 2014-09-10 19:40:48 följande:

Klart jag kan, han hade åkt ut. Hade mannen öppnat truten så hade han också fått leta annan nattlogi.

hur hade du agerat om det var din son det gällde?
  • Ess
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 19:34:48 följande:
    Du menar alltså att du skulle slänga ut ett barn. 
    Behöver jag verkligen uttrycka mig tydligare?
  • Ojsan
    Anonym (Högstadielärare) skrev 2014-09-10 19:43:30 följande:

Jag fattar inte att ni tror att en 12-åring är ett litet barn som inte kan vara sexuellt agressiv....

Jag ser på barn som går i 6an och 7an... De pratar om sex hela tiden! En 12årig flicka t.ex. klappar blyga pojkar på rumpan och frågar om de vill vara hennes sexslavar. Råkade åka buss med två 12-åriga flickor, som inte såg mig. De diskuterade sina erfarenheter av blowjob.

Vakna människor! 12-åringar är inte så oskyldiga som ni tror!

Det är ändå barn! Herregud.Högstadielärare i.m.a.
  • Ess
    Anonym skrev 2014-09-10 19:43:56 följande:
    hur hade du agerat om det var din son det gällde?
    Soc hade fått ordna ett fosterhem åt honom. Han hade inte fått vistas med sina syskon, dom har rätt att känna sig trygga i sitt hem.
  • Anonym (sign)
    Ess skrev 2014-09-10 19:47:58 följande:
    Soc hade fått ordna ett fosterhem åt honom. Han hade inte fått vistas med sina syskon, dom har rätt att känna sig trygga i sitt hem.
    Jag är alldeles förfärad, du hade alltså slängt ut din egen son. Efter en händelse som en normal människa inte skulle uppfatta som särskilt allvarlig. Stackars, stackars de som är dina barn. Du får mig faktiskt att må illa,
  • Anonym (?)
    Ojsan skrev 2014-09-10 19:46:47 följande:
    Det är ändå barn! Herregud.Högstadielärare i.m.a.
    Och du tror inte att barn har sexuella känslor eller en sexuell nyfikenhet? Det går nedåt i åldrarna och det gick i rasande takt när internet kom in i gemene mans hem.

Barn har sexuella känslor och kan känna sexuell njutning MEN den sexualiteten ska de utforska på egen hand i sin egen takt tills de är gamla nog att själva ta beslutet att ha sex med någon (bäst att skriva det så ingen tror att jag propagerar för pedofiläckel)

Att antasta någon är aldrig ok och även om den här pojken nu var nyfiken och ville testa så gjorde han det så fel! Han måste få sig en ordentlig tankeställare kring detta så att han inte tror att det var ok, för inget hände ju.
  • Anonym (sign)

Det värst av allt är kanske att Ts gör sin dotter till ett offer.

Det bådar inte gott för dotterns framtida, ingen mår bra av att betraktas som ett offer

• Anonym (överdrift)
    Ess skrev 2014-09-10 19:40:48 följande:
    Klart jag kan, han hade åkt ut. Hade mannen öppnat truten så hade han också fått leta annan nattlogi.
    Det betvivlas inte ett ögonblick.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (?) skrev 2014-09-10 20:06:10 följande:

Och du tror inte att barn har sexuella känslor eller en sexuell nyfikenhet? Det går nedåt i åldrarna och det gick i rasande takt när internet kom in i gemene mans hem.

Barn har sexuella känslor och kan känna sexuell njutning MEN den sexualiteten ska de utforska på egen hand i sin egen takt tills de är gamla nog att själva ta beslutet att ha sex med någon (bäst att skriva det så ingen tror att jag propagerar för pedofiläckel)

Att antasta någon är aldrig ok och även om den här pojken nu var nyfiken och ville testa så gjorde han det så fel! Han måste få sig en ordentlig tankeställare kring detta så att han inte tror att det var ok, för inget hände ju.

Fast även om det inte sker i enskildhet så behöver det ju inte vara fel. Leka doktor och undersöka varandras kroppar har nog alltid förekommit. Problemet här är ju att flickan sov eller nästan sov och inte var med på det.
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.