• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Ojsan
    Anonym (Usch!) skrev 2014-09-10 09:12:47 följande:

Läste du ens ts? Det står att pojken har kränkt hennes barn så pass många ggr att detta var sista droppen. Det känns inte som en oskyldig liten pojke som leker fint med pokemonkort all övrig tid direkt. Om skolan kallar in soc och bup dras in så tror jag nog att de som har erfarenhet av sånt här avvikande beteende har gjort en mycket mer seriös bedömning än dig.

Jo jag har läst ts, och jag står fast vid åsikten att man ej kan jämföra en vuxen morbrors handling med en 12-åring.
  • MxysPtlk
    Ojsan skrev 2014-09-10 14:34:02 följande:
    Jo jag har läst ts, och jag står fast vid åsikten att man ej kan jämföra en vuxen morbrors handling med en 12-åring.

• Ojsan
    elmadumle skrev 2014-09-10 10:40:06 följande:

Just det, 12 år och ett barn fortfarande.

Precis, annars får vi sänka straffåldern till 12 år. Gärningen är inte acceptabel, men han är ett barn och ska behandlas därefter.
  • Anonym (Arg)
    Ojsan skrev 2014-09-10 14:34:02 följande:

Jag har inte påstått något dylikt ;)
    Anonym (Bena ur detta) skrev 2014-09-10 13:41:34 följande:

Har TS verkligen socanmält sin egen styvson.? Låter inte det lite överdrivet? Går man inte till Bup först??

Det var inte jag som anmälde till soc utan just bup och skolan som ansåg att det var såpass allvarligt att det borde anmälas.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-10 11:43:59 följande:
    Jag har ingenstans skrivit att jag vill bli av med min styvson.

Sedan handlar det inte om att tjäna ihop "poäng" för att kontakta bup. Jag har adhd, mina tvillingdöttrar har adhd och styvsonen har add så vi har redan kontakt med bup- alltså föll det sig alldeles naturligt att kontakta bup då vi redan har kontakt med dom. Det kommer inte bli något möte med dom då de ansåg att det skulle anmälas till soc, skulle det uppdagas att fler saker skett DÅ skulle vi kontakta dom igen.

Det här tycker jag låter som att du inte vill ha honom hemma:

"Min man var inte glad över att få ha sonen mindre men det var det alternativet eller skilsmässa han hade att välja på för jag kan inte låta mina barn vara otrygga i hemmet, då skulle jag flyttat omgående"

Det här tyder också på att du inte vill ha med honom att göra och sättet du agerar på visar att du bryr dig inte om honom, vilka problem han har och vilken hjälp han kan få. Kontakten på soc är ett straff och det tycker du är bra?!?
     "Min styvson ska på möte med soc imorgon (utan föräldrar). Jag tycker det är rätt åt honom medans pappan tycker synd om pojken som vanligt. Suck!"

Det här tycker jag tyder på att ni har misslyckats totalt med att få er familj till EN familj. Det ska inte spela någon roll vilka som är biologiska barn och inte.
    "Jag har inte sagt att det är fel att föräldrarna älskar sitt barn, det är väl ändå rätt självklart. Min man är inte förälder till min dotter som blev utsatt för det här övergreppet (jajamen, övergrepp!). Skulle det varit vår gemensamma dotter kanske han skulle reagerat starkare. Mina barn och andras ungar ni vet"

Jag tycker också att din sambo verkar vara en mes. Han ska väl inte behöva välja mellan dig och sitt barn om barnet har problem. Man söker hjälp tillsammans om det behövs. Bup verkar inte alls ha tagit så allvarligt på det, de vill bara dumpa ärendet på soc.

• Anonym (Arg)

Oj;

Eftersom jag (och senare även soc) tyckte att barnen skulle separeras för att de ska vara trygga. Det handlar om fyra dagar mindre i månaden så pojken är här samma dagar flickorna är hos sin pappa. Det handlar inte om att någon inte ska få vara här MEN mina barns trygghet går före och att sopa saker under mattan lär knappast någon av ungarna vad som är rätt eller fel. Att utforska sin sexualitet- fine! Att utforska den på en som är nästan hälften så gammal, som sover. Nej! Aldrig! Ingen annan ska få ta sig friheter på det viset och båda mina sjuåringar har haft otroligt svårt att sova på nätterna här. Inte hos sin far! Detsamma gäller halvsystern hemma hos sin mamma- senaste året har hon vaknat vid 2-tiden på nätterna också- men inte hemma hos sin far. Det är ett oroväckande tecken på att det kanske finns något att oroa sig för. Även mamman har har haft ångest, varit orolig och inte vetat hur hon ska hantera det.

• Moolie
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-10 14:58:54 följande:

Oj;

Eftersom jag (och senare även soc) tyckte att barnen skulle separeras för att de ska vara trygga. Det handlar om fyra dagar mindre i månaden så pojken är här samma dagar flickorna är hos sin pappa. Det handlar inte om att någon inte ska få vara här MEN mina barns trygghet går före och att sopa saker under mattan lär knappast någon av ungarna vad som är rätt eller fel. Att utforska sin sexualitet- fine! Att utforska den på en som är nästan hälften så gammal, som sover. Nej! Aldrig! Ingen annan ska få ta sig friheter på det viset och båda mina sjuåringar har haft otroligt svårt att sova på nätterna här. Inte hos sin far! Detsamma gäller halvsystern hemma hos sin mamma- senaste året har hon vaknat vid 2-tiden på nätterna också- men inte hemma hos sin far. Det är ett oroväckande tecken på att det kanske finns något att oroa sig för. Även mamman har har haft ångest, varit orolig och inte vetat hur hon ska hantera det.

Grattis till framsteget!!!
  • Anonym (Fy)

Men fy! Har inte läst hela tråden men jag hade definitivt inte låtit det varit överspelat. Jag hade separerat barnen totalt. Det är något fel på människor som antastar andra. 

• Ojsan
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-10 14:45:53 följande:

Jag har inte påstått något dylikt ;)Det var inte jag som anmälde till soc utan just bup och skolan som ansåg att det var såpass allvarligt att det borde anmälas.

Jag vet, det var någon annan som antydde det :)
  • Anonym (aq)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-10 14:58:54 följande:

Oj;

Du har helt rätt TS men det tror jag du vet.
    Att som 7-åring vakna av att din 12-åriga styvbror sticker tungan i din mun måste vara en fruktansvärt skrämmande upplevelse.
    Jag hade blivit skogstokig om min 12-årige styvson gjorde det på min 10-åriga dotter. Och jag gillar honom verkligen men det har inte med saken att göra, en sådan handling, ett sådant övergrepp på mitt barn, hade fått mig att reagera starkt.

Du är ansvarig för dina barns trygghet och behöver verkligen ta det ansvaret och skydda dem. Sedan måste pojken få hjälp, det hoppas jag att du kan få pappan att förstå.
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.