• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (Oj)
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 09:22:52 följande:
    Äntligen någon som ser förnuftigt på det hela. Ts sätt att överdriva och dramatisera samt att göra en ganska oskyldig händelse till ett sexuellt övergrepp  lär vara det som som skadar flickan mest och kan förstöra mycket för henne när det gäller sexualitet.
    Pappan agerar klokt tycker jag, självklart slutar en normal förälder inte att älska sitt barn bara så där och att blanda in soc. med mera är faktiskt helt hysteriskt
    Håller med! Ts verkar helt enkelt inte tycka om sitt styvbarn och överreagerar.
  • Anonym (A)

Äntligen någon som ser förnuftigt på det hela. Ts sätt att överdriva och dramatisera samt att göra en ganska oskyldig händelse till ett sexuellt övergrepp  lär vara det som som skadar flickan mest och kan förstöra mycket för henne när det gäller sexualitet.

Pappan agerar klokt tycker jag, självklart slutar en normal förälder inte att älska sitt barn bara så där och att blanda in soc. med mera är faktiskt helt hysteriskt

Så du tycker inte att det är ett gränslöst beteende att gå och stoppa tungan i käften på sovande människor?
  • Anonym (Arg)

Hysteri eller ej, det var inte jag som gjorde anmälan utan skolan och bup ????

Jag har inte sagt att det är fel att föräldrarna älskar sitt barn, det är väl ändå rätt självklart. Min man är inte förälder till min dotter som blev utsatt för det här övergreppet (jajamen, övergrepp!). Skulle det varit vår gemensamma dotter kanske han skulle reagerat starkare. Mina barn och andras ungar ni vet. Jag tror nog inte många skulle tycka att det var ok att ett äldre barn antastade deras barn. Tycker man att det är ok så ger

Man barnen en skev uppfattning om att de inte har rättigheter till sina egna kroppar.
  • Anonym (.)
    Oskyldigt? Det som skadar mest är att sopa det under mattan. Dels får tjejerna veta att de inte har rätt att vara fredade ens i sina hem, när de sover. Dels får pojken lära sig att han kan göra vad han vill utan konsekvenser, vilket knappast gynnar honom och hans omgivning i längden.

Det var ju inte ens TS som anmälde till soc. Och pojken har haft ett gränslöst beteende innan också. Att kalla TS hysterisk är en total överdrift. Hon verkar extremt sansad och hanterar situationen utmärkt! Till skillnad från pappan.
  • Anonym (Arg)

Det var tal om hur vi skulle göra direkt efter men vi bestämde oss för att köra på. Min man var inte glad över att få ha sonen mindre men det var det alternativet eller skilsmässa han hade att välja på för jag kan inte låta mina barn vara otrygga i hemmet, då skulle jag flyttat omgående.

• elmadumle
    katastrofplantagen skrev 2014-09-09 14:17:03 följande:
    12 år är han. Han är fullt medveten om sina handlingar.
    Just det, 12 år och ett barn fortfarande.
  • Anonym (Arg)
    elmadumle skrev 2014-09-10 10:40:06 följande:

Just det, 12 år och ett barn fortfarande.

Men fullkomligt medveten om att såna handlingar är fel eftersom han hävdade att hon ljög först.
  • elmadumle

Ts med tanke på din sambos reaktion, har du tänkt på att han kan ha gjort något med sonen, eller någon annan i vuxen? han kan ha blivit utsatt för något och tror att det är ok, eller så var det bara en dum grej han gjorde, kompisarna kan ha pratat om sånt.

• elmadumle
    Anonym (Usch!) skrev 2014-09-10 07:56:34 följande:
    Så om din morbror smög sig in till dig när du sover inatt och sticker in sin tunga i din mun - du skulle inte se någon som helst sexuell underton i den vidriga handlingen? Eh..vad har ni för er i er släkt nör ni träffas egentligen om detta inte räknas som ett övergrepp??!
    Det är inte flickans morbror utan styvbror, de får tom gifta sig med varandra, de är inte släkt.
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.