• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Ess
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 20:05:06 följande:
    Jag är alldeles förfärad, du hade alltså slängt ut din egen son. Efter en händelse som en normal människa inte skulle uppfatta som särskilt allvarlig. Stackars, stackars de som är dina barn. Du får mig faktiskt att må illa,
    Faktum är att det är ni som är rena kräkmedlet, som tycker det är okej beteende att en kille gör så mot en betydligt yngre tjej, eller en annan person överhuvudtaget oavsett kön.

Strutsar finns det gott om..........................
  • Ojsan
    Ess skrev 2014-09-10 21:59:44 följande:
    Faktum är att det är ni som är rena kräkmedlet, som tycker det är okej beteende att en kille gör så mot en betydligt yngre tjej, eller en annan person överhuvudtaget oavsett kön.

ja och du är en av dom
  • Ess
    Anonym (sign) skrev 2014-09-10 20:05:06 följande:
    Jag är alldeles förfärad, du hade alltså slängt ut din egen son. Efter en händelse som en normal människa inte skulle uppfatta som särskilt allvarlig. Stackars, stackars de som är dina barn. Du får mig faktiskt att må illa,
    Men nu gäller det ju inte heller min egen son. Det hade gällt en person som är helt försumbar för min del.

Hoppas verkligen att du inte har egna barn.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-10 21:32:57 följande:

Var är han nu, den tiden han var hos er innan? Är han hos sin mamma?

Jajamen :)
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Arg) skrev 2014-09-10 22:20:48 följande:

Jajamen :)

Hade inte hon fler barn också? Var är hon (det var en dotter eller)?
  • Anonym (Arg)
    Ess skrev 2014-09-10 21:59:44 följande:

Jag håller helt och hållet med dig där!

Jag är en sådan där brinnande feminist som anser att ingen annan människa har rättigheter till någons kropp utan den personens medgivande och- OCH- oavsett om man är nyfiken så har man ingen som helst rätt att utforska sin sexualitet på en sovande individ. Det är ett övergrepp oavsett ålder men oavsett vad så blir det per automatik ännu allvarligare när ett barn blir utsatt för det även om det är av ett annat barn (som är fem år äldre). Det är fel på alla vis och ingen kan övertyga mig om att jag har fel.
  • Anonym (Arg)
    Anonym (Oj) skrev 2014-09-10 22:22:30 följande:

Hade inte hon fler barn också? Var är hon (det var en dotter eller)?

Ja, mamman har en dotter som är sex år. Just nu är dottern inte där för just nu är det två av de där dagarna han inte kan vara här för mina döttrar är här extra. Annars bor de ihop varannan vecka numer. Tidigare var de bara där samtidigt varannan helg.
  • Queeenaod

Mitt tips TS är att du lämnar mannen och har barnen hos dig. Att killen gjort ett sådant här övergrepp kommer vara till ditt "advantage" i framtiden om det kommer vårdnadstvistar då du är orolig om era gemensamma kommer vara trygga hos sin pappa.
    Jag kan bara föreställa mig vad din bonusson kommer göra mot din dotter när han hamnar i tonåren, och när din sambo inte ens tar det tillräckligt seriöst (vilket han kanske hade om det hade varit HANS dotter..?) så tycker jag att du ska dra. Tänk om saker kommer hända din dotter, hon kanske inte vågar berätta och kommer alltid känna en avsky mot dig som höll kvar henne i den familjen.

• Anonym (Arg)
    Queeenaod skrev 2014-09-10 22:31:18 följande:

Mitt tips TS är att du lämnar mannen och har barnen hos dig. Att killen gjort ett sådant här övergrepp kommer vara till ditt "advantage" i framtiden om det kommer vårdnadstvistar då du är orolig om era gemensamma kommer vara trygga hos sin pappa.

Jag kan bara föreställa mig vad din bonusson kommer göra mot din dotter när han hamnar i tonåren, och när din sambo inte ens tar det tillräckligt seriöst (vilket han kanske hade om det hade varit HANS dotter..?) så tycker jag att du ska dra. Tänk om saker kommer hända din dotter, hon kanske inte vågar berätta och kommer alltid känna en avsky mot dig som höll kvar henne i den familjen.

Soc uttryckte oro om att min 9-åriga son delar rum med styvsonen så jag berättade det för min man efter mötet jag och mina äldre barns pappa var på och han blev vansinnigt irriterad just för att det där var en bagatell som bara skett två gånger och soc hade inte ett skit med det att göra. Jag lämnar aldrig minstingen ensam med sin bror och min son är inget större fan av sin styvbror efter några år av styrande och manipulerande så han säger ifrån. Jag tror inte jag behöver oroa mig för hans säkerhet... Iofs ville styvsonen i ett års tid ha sin säng ihopskjutna som en dubbelsäng men det är slut med dom dumheterna. Det bästa vore om vi hade fler rum men så är inte fallet ;) min son bor här på heltid.
  • MxysPtlk
    Ess skrev 2014-09-10 22:04:00 följande:
    Nicket är passande, nämen Ojsan, bäst jag tittar åt ett annat håll................

Take the high road...
Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.