• Anonym (Arg)

Min styvson antastade min dotter.

Min 12-årige styvson antastade ett av mina barn, 7 år, när han trodde hon sov. Jag kan nu inte känna att jag är en bra styvmorsa- jag irriterar mig över allt pojken gör och min man ser inte alls problemet utan det är visst överspelat nu. För mig är det inte det! Det har blivit en socanmälan av det men där blir det inget mer än en snabb diskussion med pojken om att man inte får göra så. För mig är det mer allvarligt för det finns fler barn här som jag är rädd att han utnyttjat. (Inga könsorgan var inblandade som tur är men det är allvarligt ändå anser jag). Pappan och mamman curlar och jag får fnatt på hela situationen. Jag och min man har en treårig dotter ihop och jag lämnar inte d ensamma en enda sekund, pappan blir arg och tycker att jag överdriver och blir arg för han vill inte att pojkstackarn ska behöva ta ansvar för sitt agerande alls. Det är ju överspelat. Själv pyr jag av irritation och jag kan inte alls hantera situationen. För mig är det helt galet att det öht hänt för sånt SKA inte hända. Han har kränkt mina barn på så många sätt i flera år och det här sexuella övergreppet var droppen s fick bägaren att rinna över. Jag är dessutom gravid igen så nu känner jag mest oro över att det finns ett till barn som kommer vara i farozonen. Jag har blivit förbjuden att prata det a hänt med någon. Det kliar liksom i mig. Ge mig moraliska pekfingrar eller konstruktiva ideer. Något! Vad som helst duger ;)

• Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.
  • Anonym (Bena ur detta)
    Nixe skrev 2014-09-13 14:05:41 följande:
    Men jisses. Vet inte folk att även barn är sexuella varelser? Tror verkligen så många här att barn är helt avsexualiserade innan puberteten? Har ni verkligen ALDRIG stött på onanerande småbarn? När jag var 12-13 var det faktiskt ett flertal i vår klass som hade pojk och flickvänner som de grovhånglade med och även hade sex med. Vi läste tidningar som "okej" och "frida" med fler och läste om sex och kroppar varje vecka och det var jättespännade. Killarna försökte garanterat inte kika in i våra duschar "för att de var nyfikna på kroppen på ett helt avsexualiserat sätt" och när jag var tolv hade jag för övrigt både bröst och mens (vilket den större majoriteten tjejer i klassen hade). Nog för att vi verkligen inte var att anse som mogna eller ens i närheten av vuxna i våra tankesätt men sexuella var vi hela bunten. Jag vet att vi lekte lite förbjudna lekar ännu tidigare när vi var typ 7-9 år och detta anses vara helt normalt. Hur kommer det sig att denna pojke förutsätts vara helt asexuell till skillnad från de allra allra flesta andra barnen i hans ålder? Varför i hela friden tror man att han smyger in till en sovande flicka och tungkysser henne mot hennes vilja "för att han vill utforska munnar" sådär lite i allmänhet typ? Jag tror att vi har en heeel del föräldrar här inne som tror att deras barn är som små nunnor och munkar tills de fyller 15 som borde få lite mer korrekt information av en barnpsykolog och av pegagoger för detta är ju tamigfan skrämmande! Hur stora skygglappar kan man pressa in i ögonen egentligen? Vad är det som gör er så otroligt tappade och naiva? Är det läskigt att barn också har en sexualitet tidigt och att de utforskar njutning så tidigt som i blöjåldern? Gör detta era barn mindre oskyldiga på ngt sätt? Jag fattar verkligen inte. Detta är ju otroligt basic kunskap om barn och ungdomar?

En av sakerna som "gör oss så otroligt tappade och naiva", som du så fint uttrycker det, är nog att vi själva som barn VAR helt avsexualiserade. Jag kan bara tala för mig själv - som barn 0 - pubertetsålder så var jag HELT avsexualiserad. Jag visste inte hur det gick till att skaffa barn, jag kände ingen lust till att göra något sexuellt, jag förstod inte alls vad samlag var, rent ut sagt allt im sex var ett stort vitt blankt papper i min hjärna. Enda lusterna jag hade var leklust, skaparlust och tänkarlust.
  • Anonym (Bena ur detta)
    Ojsan skrev 2014-09-13 12:22:00 följande:
    jag tror att vissa verkar vilja vill sänka åldern för staff till 12 år för sexuella övergrepp, de kan inte minnas hur det var att vara tolv eller så känner de inga tolvåringar. Helt obegripligt

Bra skrivet, håller med.
  • Ess
    Ojsan skrev 2014-09-13 12:22:00 följande:
    jag tror att vissa verkar vilja vill sänka åldern för staff till 12 år för sexuella övergrepp, de kan inte minnas hur det var att vara tolv eller så känner de inga tolvåringar. Helt obegripligt
    Kanske just därför jag resonerar som jag gör. Jag både känner 12 åringar och kommer ihåg hur det var.
  • Ess

Men jisses. Vet inte folk att även barn är sexuella varelser? Tror verkligen så många här att barn är helt avsexualiserade innan puberteten? Har ni verkligen ALDRIG stött på onanerande småbarn? När jag var 12-13 var det faktiskt ett flertal i vår klass som hade pojk och flickvänner som de grovhånglade med och även hade sex med. Vi läste tidningar som "okej" och "frida" med fler och läste om sex och kroppar varje vecka och det var jättespännade. Killarna försökte garanterat inte kika in i våra duschar "för att de var nyfikna på kroppen på ett helt avsexualiserat sätt" och när jag var tolv hade jag för övrigt både bröst och mens (vilket den större majoriteten tjejer i klassen hade). Nog för att vi verkligen inte var att anse som mogna eller ens i närheten av vuxna i våra tankesätt men sexuella var vi hela bunten. Jag vet att vi lekte lite förbjudna lekar ännu tidigare när vi var typ 7-9 år och detta anses vara helt normalt.

Hur kommer det sig att denna pojke förutsätts vara helt asexuell till skillnad från de allra allra flesta andra barnen i hans ålder? Varför i hela friden tror man att han smyger in till en sovande flicka och tungkysser henne mot hennes vilja "för att han vill utforska munnar" sådär lite i allmänhet typ? Jag tror att vi har en heeel del föräldrar här inne som tror att deras barn är som små nunnor och munkar tills de fyller 15 som borde få lite mer korrekt information av en barnpsykolog och av pegagoger för detta är ju tamigfan skrämmande! Hur stora skygglappar kan man pressa in i ögonen egentligen? Vad är det som gör er så otroligt tappade och naiva? Är det läskigt att barn också har en sexualitet tidigt och att de utforskar njutning så tidigt som i blöjåldern? Gör detta era barn mindre oskyldiga på ngt sätt?

Jag fattar verkligen inte. Detta är ju otroligt basic kunskap om barn och ungdomar?

Håller med dig i det du skriver.

Dom kanske tror att pojken vill bli läkare inom "öron, näsa, hals"...................
    Det är därför dom beundrar hans intiativförmåga.
  • Anonym (Bena ur detta)
    Ess skrev 2014-09-13 15:52:37 följande:
    Håller med dig i det du skriver. Dom kanske tror att pojken vill bli läkare inom "öron, näsa, hals"................... Det är därför dom beundrar hans intiativförmåga.

Patetiskt.
  • Anonym (Oj)

Dom kanske tror att pojken vill bli läkare inom "öron, näsa, hals"...................

Var är det någon som har beundrat hans initiativförmåga?
  • Anonym (X)

• Anonym (Oj)

Men jisses. Vet inte folk att även barn är sexuella varelser? Tror verkligen så många här att barn är helt avsexualiserade innan puberteten? Har ni verkligen ALDRIG stött på onanerande småbarn? När jag var 12-13 var det faktiskt ett flertal i vår klass som hade pojk och flickvänner som de grovhånglade med och även hade sex med. Vi läste tidningar som "okej" och "frida" med fler och läste om sex och kroppar varje vecka och det var jättespännade. Killarna försökte garanterat inte kika in i våra duschar "för att de var nyfikna på kroppen på ett helt avsexualiserat sätt" och när jag var tolv hade jag för övrigt både bröst och mens (vilket den större majoriteten tjejer i klassen hade). Nog för att vi verkligen inte var att anse som mogna eller ens i närheten av vuxna i våra tankesätt men sexuella var vi hela bunten. Jag vet att vi lekte lite förbjudna lekar ännu tidigare när vi var typ 7-9 år och detta anses vara helt normalt.

Hur kommer det sig att denna pojke förutsätts vara helt asexuell till skillnad från de allra allra flesta andra barnen i hans ålder? Varför i hela friden tror man att han smyger in till en sovande flicka och tungkysser henne mot hennes vilja "för att han vill utforska munnar" sådär lite i allmänhet typ? Jag tror att vi har en heeel del föräldrar här inne som tror att deras barn är som små nunnor och munkar tills de fyller 15 som borde få lite mer korrekt information av en barnpsykolog och av pegagoger för detta är ju tamigfan skrämmande! Hur stora skygglappar kan man pressa in i ögonen egentligen? Vad är det som gör er så otroligt tappade och naiva? Är det läskigt att barn också har en sexualitet tidigt och att de utforskar njutning så tidigt som i blöjåldern? Gör detta era barn mindre oskyldiga på ngt sätt?

Jag fattar verkligen inte. Detta är ju otroligt basic kunskap om barn och ungdomar?

Det är väl klart att barn också har en sexualitet. Vi föds med det. Men barns sexualitet ser helt annorlunda ut än en vuxen människas. Till exempel gör en vuxen människa som onanerar på ett annat sätt än vad ett barn gör. Båda är helt normalt. Barns sexualitet är mer utforskande. De är nyfikna på könsorgan både sina egna och motsatt kön. De kan vara nyfikna och ta på varandra. Detta är ett barns sexualitet. Det betyder inte att de skulle försöka tillfredsställa varandra på ett vuxet sätt. De undersöker. Det som är farligt är när man tar barnets sexualitet och gör det till en vuxen människas sexualitet. Och ja man är barn när man är tolv år, även om man har fått mens. Dessutom kommer pojkar senare i puberteten än vad flickor gör.
  • Nixe
    Anonym (Bena ur detta) skrev 2014-09-13 15:43:17 följande:

En av sakerna som "gör oss så otroligt tappade och naiva", som du så fint uttrycker det, är nog att vi själva som barn VAR helt avsexualiserade. Jag kan bara tala för mig själv - som barn 0 - pubertetsålder så var jag HELT avsexualiserad. Jag visste inte hur det gick till att skaffa barn, jag kände ingen lust till att göra något sexuellt, jag förstod inte alls vad samlag var, rent ut sagt allt im sex var ett stort vitt blankt papper i min hjärna. Enda lusterna jag hade var leklust, skaparlust och tänkarlust.

Jag är ledsen men då tillhör du snarare skaran av barn som avviker från det normala. för barn med normal utvecklingskurva har en sexualitet redan från blöjstadiet. Men det förklarar ju en del minst sagt.
  • Ess
    Nixe skrev 2014-09-13 18:06:34 följande:
    Jag är ledsen men då tillhör du snarare skaran av barn som avviker från det normala. för barn med normal utvecklingskurva har en sexualitet redan från blöjstadiet. Men det förklarar ju en del minst sagt.
    Håller med dig igen!!
  • viseversa

Fy fan! Den ungen hade ALDRIG fått komma

nära mina barn igen. Vilket äckel han är.

• Anonym (Bena ur detta)
    Nixe skrev 2014-09-13 18:06:34 följande:

Nä vad näpet. Snart säger ni väl "Jedan i mammash maaageee"
  • Anonym (Arg)

Jag har glömt bort fl helt- sorry.

Ja. Barn är sexuella varelser. Men- som tolvåring har man väl ändå lite koll på vad som är rätt och fel. Jag har sagt till barnen här hemma förut att man ALDRIG ska ta på någon som inte vill eller kan säga nej. Det är fel på alla vis. Han visste om att det var fel. Alltså var det faktiskt ingen överraskning att jag blev arg.

Jag är inbiten feminist och jag är av den åsikten att om man lär barnen att inte utnyttja andra/utsätta andra för övergrepp så får de lite vett. Det är bättre att anamma den stånpunkten ist för att behöva lära tjejer att vara rädda. Ansvaret ska inte ligga på potentiella offer utan på att lära barnen att inte bli förövare.

Svar på tråden Min styvson antastade min dotter.