• mraj

Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?

Personligen tycker jag att det är upphetsande och fint. Vad är det som är dåligt med string, anser DU?

• Svar på tråden Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?
  • Tom Araya
    Anonym (Rövva) skrev 2014-09-14 19:15:09 följande:
    Det är ju lite så jag menar. Är marknaden så stor för string fortf? Finns det ens att få tag på i alla affärer? Jag tyckte det var skönt när det försvann ur modet för det var himla obekvämt.
    Den är nog mindre nu än förr, men nog finns den kvar. Vi har ju en tendens att bli lite mer konservativa med åren, så de som fastnade för string fortsätter med det, medan de som aldrig gillade det, var för gamla för att hänga med i modet eller för unga för att ha varit med när det var högsta mode, föredrar andra modeller.

Jag som är 40+ har i perioder ett helvete att hitta jeans som sitter vettigt. Vill ju inte att de är stora som tält över benen, inte släpar i backen även med skor på, inte sitter nere på halva röven och ej heller har bakfickorna längre ner så att de ger intrycket av att vara nerhasade fast de sitter uppe i midjan....mode som känns som fjortismode är helt enkelt inget för mig.
  • Anonym (,)

För att det är obekvaämt och inte gör någon nytta. Jag tycker alltså string är obekvämt, därtill skyddar det inte underlivet mot skav av andra kläder och inte de andra kläderna mot flytningar. Ser inte vitsen med dem över huvud taget. Aldrig fått signaler på att min man tycker det är sexigt med dem heller (HADE han tyckt det hade jag kunnat ha något par för typ "utklädning".)

• Anonym (Testa själv !)

Jag har inte string av det enkla skälet att det är obekvämt !!

Om du tycker att det är så läckert som man så tycker jag att du ska bära det själv så får ju se hur skönt det är ...

Dessutom ofräscht , lätt att få bajs på ... Blä !

• Anonym

Slutade med string för flera år sedan. Nu finns det s.k invisibles i alla affärer så man slipper se kanten. String känns väldigt ute nu.

• Holabalola

Jag tycker absolut inte om string, inte det minsta. Som jag har uppfattat det (med frågor och egen logisk slutdragning) så är de sjukt obekvämt.

Varför skulle jag vilja att någon skulle vara obekväm hela dagen för att jag tycker de e sexigt när hon tar av sig byxorna?
    Sen så tycker jag inte det är sexigt det minsta, tycker hipster e mycket mer sexigt!
    Rumpan får med hipster en underbart vacker form och tanken av att kvinnan i fråga har ett snöre i rumpan får mig inte direkt upphetsad.

• Anonym (Bettan)

För att jag föredrar dasspapper att torka mig i ändan med ;)

• Anonym (Bekväma30plussaren)

För att jag tycker det är obekvämt! jag tycker tant trosor är mycket mera bekväma och jag har inget som helst intresse av att se "sexig ut" för alla förbipasserande av motsatt kön som har det stora behovet att stirra på min bak.

• Anonym (anonym)

Det som är problematiskt med sting är om man ska ha den till höger eller vänster om hemorrojderna.

Svar på tråden Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?