• mraj

Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?

Personligen tycker jag att det är upphetsande och fint. Vad är det som är dåligt med string, anser DU?

• Svar på tråden Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?
  • Anonym (Jag)
    Anonym ((!)) skrev 2014-09-24 18:19:51 följande:

Väldigt defensiva string-användare, jag håller med tidigare talare, tycker string e lite white trash.

Haha, tänk att kunna titulera sig som "Defensiv string-användare" Skrattande
    Håller med, string har folk som kan tänka sig att delta i Big Brother och sånt :P
  • Anonym (Njutaren)
    Anonym (Jag) skrev 2014-09-25 00:02:31 följande:
    Håller med, string har folk som kan tänka sig att delta i Big Brother och sånt :P
    Jag gillar din generalisering!! (Även om den är helt fel och galen) :)
  • Anonym ((!))
    Exakt! Perfekt formulerat :P
  • Tom Araya
    Anonym (Blomman) skrev 2014-09-23 19:29:45 följande:
    Jag anser definitivt inte att alla skall tycka lika. Du frågade och jag förklarade.

Den enda jag möjligtvis är arg på är Tom som uttalar sig utan egen erfarenhet. Tyvärr är jag på mobilen och kan bara citera en åt gången.

Hur kan du uttala dig om prislappen på mina stringtrosor? Jag har minst 20 st hemma såväl svindyra som billiga. Bäst funkar den som köptes för tio spänn på Cubus. God design är inte alltid beroende pä pris.

Kan det inte vara så att det är anatomin som skiljer sig? Har du ens tänkt på det?
    Du har helt rätt i att min egen erfarenhet av string är kraftigt begränsad, men jag har ändå valt att lägga ett visst värde i uttalanden från kvinnobekanta, som besitter erfarenhet jag skulle beteckna rätt så gedigen.
  • Livsi

Jag använder string rätt ofta själv. Har man de storlek/passform och mjukt material så är de aldrig obekväma. Hårda sömmar eller stelt spetstyg kan vara tröttsamt. 
    Däremot har jag många vänner som "vägrar" string för det inte är trendigt längre och obekvämt. MEN de använder dagligen typ hotpants och brazilian och halvstring från typ Gina Tricot och liknande, som sitter MINST lika mycket i rumpan och ofta med mycket mer tyg än en vanlig string. 
    Det verkar ofta handla mer om princip än känsla.

• Tom Araya
    Anonym ((!)) skrev 2014-09-24 18:19:51 följande:

Väldigt defensiva string-användare, jag håller med tidigare talare, tycker string e lite white trash.

Då får väl ni gå under epitetet "aggressiva anti-string-användning-förespråkare" då.

Förövrigt rätt fjantigt att döma andra utefter ett underklädsplagg....säger kanske mer om er själva...
  • Anonym (Jag)
    Tom Araya skrev 2014-10-08 17:01:15 följande:
    Då får väl ni gå under epitetet "aggressiva anti-string-användning-förespråkare" då.

Förövrigt rätt fjantigt att döma andra utefter ett underklädsplagg....säger kanske mer om er själva...
    Men LÄGG AV! Frågan är "Kvinnor, varför använder du ej string" och då svarar jag att jag tycker att det är fult och lite av ett fjortis-plagg. Vem har dömt någon efter ett underklädesplagg?! Man måste väl få svara på frågan, annars är det väl onödigt att ställa den? 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Njutaren) skrev 2014-09-25 08:04:46 följande:
    Jag gillar din generalisering!! (Även om den är helt fel och galen) :)
    Haha, men jösses. Det är liksom lite ett skämt/karikatyr också - nidbilden av en string-användare. Jag har beskrivit varför jag tycker att det är fult med stringtrosor, inte skrivit en D-uppsats Flört
  • Anonym (Lovle)

Varför jag inte har stringtrosor? Frågan bör väl rimligen vara varför i hela friden jag skulle ha just det?

Jag väljer inte mina kläder beroende på vad mraj anser vara "fint och upphetsande" utan efter vad jag anser vara bekvämt, snyggt och passande.

• Anonym (blabla)

Tycker det är grymt fult, lite 90-tal

använder det bara när det behövs för att inte någon troskant ska synas, men det finns ju även sömnlösa hotpants man kan ha istället, det föredrar jag!

• Anonym (Näe tack)

Det är obekvämt att ha en tygbit mellan skinkorna, enkelt inte fysik direkt!

• Anci

Använder inte trosor alls för jag hatar dom. Inga är skönast och snyggast.

• Anonym (-)

För att det är fult och vulgärt med hela rumpan hängandes utanför, väldigt obekvämt och, inte minst, ohygieniskt. 

Skulle inte ens vilja dejta någon som gillar string, såpass mycket ogillar jag detta vedervärdiga plagg. 

• Silverjenny

Använde string förut när jag var yngre och har några liggande i lådan som jag nästan aldrig använder. Känns otrendigt och inte alls lika snyggt längre som jag tyckte det var förut, obekvämt också. Men riktiga string med smalt snöre är ändå bekvämare än sådana som skär in i baken men är 5 cm breda, då korvar allt ihop sig mellan blygdläppar och skinkor och skyddar ändå ingenting.

• freeway

Min fru gillar inte string men använder brazilian som är så lika vanliga string att jag inte märker någon skillnad.

• Anonym (Blä)

Sjukt obekvämt och ändå sällan någon som ser mig i trosor. anyway, tycker jag är snyggare och sexigare i vanliga trosor ändå (få kvinnor ser bra ut i string).

• Anonym (....)

Skav i röven helt enkelt. 

Svar på tråden Kvinnor, varför använder du ej string, du som inte gör det?