• Anonym9998

15-20 år som nyss pluassat

Hej 

Jag är 15 år och har nyss plussat fick så många negativa svar på min förra tråd så startar e för oss mellan 15-20 år.. Skriv gärna av er här om vad ni tycker och tänker, vila graviditets symtomer ni har.. Och ställ gärna frågor och ge gärna tips :) tyckte en sådan här tråd behövdes GladGravid

• Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat
  • Anonym9998

Jag tänkte börja med "graviditets resa" på instagram om någon vecka :) själv då?

• Anonym9998

Jag kan ju meddela när jag startat upp de :) Men vill vänta nån vecka har inte berättat för så många än :) 

• 17årochgravid

Hej!

Är det ok att jag också hoppar in?

Jag är 17 år och väntar barn tillsammans med min sambo i slutet av mars :)

Går in i vecka 14 imorgon! :)

• Anonym9998

Ja gärna välkommen :) 

Oj gått dubbelt så länge som mig :) kul 
    Har du fått några symtomer eller har du klarat dig undan det än så länge? :)

• 17årochgravid

Jag började få typ alla symptomen runt vecka 7-8 nånting, illamående, avsmak för mat och kaffe, trött osv osv. Och mellan vecka 10-12 började jag kräkas ganska mycket, och tålde knappt någon lukt överhuvudtaget ett tag. Men som tur är har illamåendet och tröttheten börjat avta nu, tack och lov! Så nu har jag börjat njuta mer och mer av graviditeten :)

• dalkullan95

Gud vad kul, grattis! :) Jag är väldigt illamående nu och kräks hela tiden... Humöret svänger då jag knappt sover 5h per natt. Har magen börjat synas för er? Hur reagerade era föräldrar? Jag har fortfarande inte berättat för min fostermamma och är nervös över hur hon ska reagera.

• 17årochgravid

Mina föräldrar tog det väldigt bra, oväntat bra skulle jag vilja säga :)

Jag går in i vecka 15 idag så min mage börjar synas lite nu :)

• dalkullan95

Okej, vad kul att höra :) själv har jag fortfarande inte talat om det för min fostermamma. Vågar inte riktigt göra det. Min killes föräldrar tog det ganska bra. Och hans syster (vilket förvånade mig) så det var skönt att få det gjort! Är det någon utav er som bor i Norrland? :)

• Anonym9998

Jag är bara i vecka 8 (7+6) Syns knappt något men gått upp 3 kilo sen jag blev gravid :/ Har ALDRIG vägt över 49 nu väger jag 52 men det är väl ett bra tecken? :) 

Ringde en barnmorska idag och fick en tid 22 oktober och en annan tid till inskrivning 27 oktober är så nervös :/ 

Ska nog in till stan i helgen och köpa lite nödvändiga saker vill har ALLT klart så tidigt som möjligt :)

Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat