• Anonym9998

15-20 år som nyss pluassat

Hej 

Jag är 15 år och har nyss plussat fick så många negativa svar på min förra tråd så startar e för oss mellan 15-20 år.. Skriv gärna av er här om vad ni tycker och tänker, vila graviditets symtomer ni har.. Och ställ gärna frågor och ge gärna tips :) tyckte en sådan här tråd behövdes GladGravid

• Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat
  • Ewmacita
    dalkullan95 skrev 2014-10-26 11:32:59 följande:

Är det någon som har fått mjölk än?

Hur menar du? Att det runnit till lite mjölk från brösten?
  • dalkullan95
    Ewmacita skrev 2014-10-26 14:58:11 följande:
    Hur menar du? Att det runnit till lite mjölk från brösten?
    Ja exakt! Jag är i vecka 11 (10+5) nu och har fått det. Vissa säger att bebisen får lite mat och vissa säger att bebisen kommer få väldigt mycket mat. Hur är det för er?
  • Ewmacita
    dalkullan95 skrev 2014-10-26 17:12:01 följande:
    Ja exakt! Jag är i vecka 11 (10+5) nu och har fått det. Vissa säger att bebisen får lite mat och vissa säger att bebisen kommer få väldigt mycket mat. Hur är det för er?
    Det har inte runnit till något från mig, men antar att det är individuellt.

Jag går snart in i v.24 =)
  • loliita

Nån som vet när " spökveckorna" är?? Jag är gravid vecka 11-12 och mår inte illa eller trött rädd att de är nått farligt känner mig inte speciellt gravid just nu

• dalkullan95
    Ewmacita skrev 2014-10-26 17:39:30 följande:
    Det har inte runnit till något från mig, men antar att det är individuellt.

Jag går snart in i v.24 =)
    Ja Det är så. Vad kul! Jag längtar tills jag är där! :D
  • dalkullan95
    loliita skrev 2014-10-26 19:40:09 följande:

Nån som vet när " spökveckorna" är?? Jag är gravid vecka 11-12 och mår inte illa eller trött rädd att de är nått farligt känner mig inte speciellt gravid just nu

Jag har ingen aning om när det är men det är normalt att illamåendet och trötthet avtar i vecka 11-12. Är du orolig kan du prata med din barnmorska. Oftast är det inget farligt utan helt naturligt :)
  • Ewmacita
    dalkullan95 skrev 2014-10-27 11:32:54 följande:
    Ja Det är så. Vad kul! Jag längtar tills jag är där! :D
    Haha, jodå snart så. Ju längre gången man är desto jobbigare blir det men det är värt det i slutändan:)
  • dalkullan95
    Ewmacita skrev 2014-10-27 12:15:16 följande:
    Haha, jodå snart så. Ju längre gången man är desto jobbigare blir det men det är värt det i slutändan:)
    Absolut! :) hur gammal är du och vad fick du för reaktioner när du sa att du är gravid?
  • Anonym9998

var på ultraljud idag :) var rädd att bebisen inte levde men hade såååå fel när vi fick se hen snurra hen flera varm och rörde på armarna och benen :) 

• Ewmacita
    dalkullan95 skrev 2014-10-27 12:30:45 följande:
    Absolut! :) hur gammal är du och vad fick du för reaktioner när du sa att du är gravid?
    Jag är 18 och reaktionerna som jag fick var väldigt blandade när jag berättade. Endel familjemedlemmar och vänner blev väl lite förvånade och sa inget negativt utan frågade mer hur vi tänkt göra om de kunde få hjälpa till med större inköp medan några andra uttryckt sig klumpigt och att de ska tala mig till "vett" för och göra det "rätta". Men det rätta valet för MIG var att behålla och får det bekräftat varje dag min bebis sparkar och har sig där inne!

Hur var dina reaktioner och är du tillsammans med barnets pappa?

Kan inte alla svara på de två frågorna blev så nyfiken nu haha
Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat