• Anonym9998

15-20 år som nyss pluassat

Hej 

Jag är 15 år och har nyss plussat fick så många negativa svar på min förra tråd så startar e för oss mellan 15-20 år.. Skriv gärna av er här om vad ni tycker och tänker, vila graviditets symtomer ni har.. Och ställ gärna frågor och ge gärna tips :) tyckte en sådan här tråd behövdes GladGravid

• Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat
  • Anonym9998

Jag är bara i vecka 8 (7+6) Syns knappt något men gått upp 3 kilo sen jag blev gravid :/ Har ALDRIG vägt över 49 nu väger jag 52 men det är väl ett bra tecken? :) 

Ringde en barnmorska idag och fick en tid 22 oktober och en annan tid till inskrivning 27 oktober är så nervös :/ 

Ska nog in till stan i helgen och köpa lite nödvändiga saker vill har ALLT klart så tidigt som möjligt :)

• dalkullan95

Jag är också i vecka 8 (7+1) så vi är ganska tätt intill varandra :) är du illamående nu? Eller har det gått över för dig? Att vara illamående tycker jag själv är det jobbigaste med graviditeten, fast samtidigt njuter jag av den varje sekund!

Min bästa vän sa dock att det kan vara hela graviditeten, som det gjorde för henne. Men det hoppas man få slippa!

• Anonym9998

Illamåendet blir bara mer och mer :/ 

har du/ni gått upp något i vikt? :)

• dalkullan95

Samma här :/

Jag har ingen våg hemma men skulle gissa på att jag har gått upp ca 2-5 kg. Jag har tid med barnmorska om två veckor och då ska jag bland annat väga mig :)

Tänker ni kolla upp könet eller låta det bli en överraskning? :)

• 17årochgravid

I Jämtland bor jag, lite utanför Östersund :)

Jag har också gått upp i vikt, ca 3 kg hittills.

Och jag hade tänkt att ta reda på könet, skulle inte kunna hålla mig från att ta reda på det ;) haha

• dalkullan95

Haha nej det är ju svårt att hålla sig. Men jag ska försöka, för jag och min sambo har bestämt att vi inte ska kolla upp könet. Det blir roligare med överraskning :D

• Anonym9998

jag ska kolla upp könet vill kunna köpa mer grejer till bebisen innan den kommer och då tycker jag att det är bra att veta könet :) 

• Ewmacita

Åh får jag också hoppa in i tråden?

18 år är jag och bor tillsammans med min sambo i Göteborg. Är i vecka 20 :)

• loliita

Hej!:) 18 år är i vecka 8(7+4) mår illa kan inte äta knappt och huvud värk!! Hehe nån som har nått tips på illamåendet

Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat