• Anonym9998

15-20 år som nyss pluassat

Hej 

Jag är 15 år och har nyss plussat fick så många negativa svar på min förra tråd så startar e för oss mellan 15-20 år.. Skriv gärna av er här om vad ni tycker och tänker, vila graviditets symtomer ni har.. Och ställ gärna frågor och ge gärna tips :) tyckte en sådan här tråd behövdes GladGravid

• Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat
  • Anonym9998

jag var hos barnmorskan idag :) är tydligen i vecka 10 och inte i vecka 12 som jag räknade ut :/ Men på måndag klockan åtta på morgonen ska jag in och ta blodprov.. ni vet nog det blodprovet man gör för att se om graviditets diabetes då man får dricka ett stort glas med JÄTTE söt vätska.. ska göra det klockan åtta på måndag iallafall och sen klockan ett samma dag ska jag på inskrivning och sen på onsdag ska jag på ultraljud och få se min LILLA bebis.. Jag och pojkvännen längtar som bara den tills på onsdag :)

• 17årochgravid

Åh vad jag är avundsjuk på er som får göra ultraljud tidigare i graviditeten :( här erbjuds det inte före vecka 18... Tycker det är så trist att vänta. Men för min del är det som tur var snart dax för RUL, har tid den 4 november :)

Finally!

• Ewmacita
    loliita skrev 2014-10-22 13:29:15 följande:

Är i vecka 10-11 och är jätte rädd för missfall:(

Försök och tänka bort de tankarna, jag var också lite nojig över missfall men ju längre in du kommer i graviditeten desto lättare kommer det nog och kännas. Speciellt när bebisen sparkar där inne! =)
  • planerattförsökabligravid

Hejsan alla!

Ser att många av er är oroliga för missfall och jag vet hur det är att ständigt gå och vara orolig.. Men försök att koppa bort det och inte tänka allt för mycke på det för man blir nästan knäpp av alla tankar..

När jag var i v 11 fick jag en blödning eller ja då jag gick på toa och torka mig så var pappret fullt av blod så jag var helt säker på att jag fått missfall, men barnmorskan sa att vi fick vänta och se bara.. Men för två veckor sedan var jag på mitt försts ultraljud och där var en bebis som mådde bra :) det var verkligen en tyngd som föll från mina axlar.

• Anonym9998

jag oroar mig inte så mkt för missfall just nu för ska ju snart på ultraljud så då får vi ju se om lillen mår bra :) 

• Diamond98

Asså jag vill också ha ett tidigt ultraljud :( Det verkar som om det är jätte många som får göra det :(

• Anonym9998

jag sa inte till barnmorskan om ultraljud hon sa bara ''vi bokar in en tid snabbt så du hinner du få en tid nästa vecka'' så då blev jag jätte glad :)

• Anonym9998

jag sa inte till barnmorskan om ultraljud hon sa bara ''vi bokar in en tid snabbt så du hinner du få en tid nästa vecka'' så då blev jag jätte glad :)

Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat