• Anonym9998

15-20 år som nyss pluassat

Hej 

Jag är 15 år och har nyss plussat fick så många negativa svar på min förra tråd så startar e för oss mellan 15-20 år.. Skriv gärna av er här om vad ni tycker och tänker, vila graviditets symtomer ni har.. Och ställ gärna frågor och ge gärna tips :) tyckte en sådan här tråd behövdes GladGravid

• Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat
  • loliita

Här är de inte alls bra illamående o spyende:( spyr vis ansträngning oxå ....

• josefinenorman

Kanske är för gammal, 20 år? Väntar i mitten av juni.

Har någon mer ont i magen? Inte riktigt som mensvärk, kommer i vågor. Börjar bli orolig :P

• Moah

jag är 16 år plussade nyss :) är i vecka 7 (6+0) idag! jag har räknat ut själv att bf skall vara 8 juni 2015 :)

• Moah
    josefinenorman skrev 2014-10-14 18:25:41 följande:

Har någon mer ont i magen? Inte riktigt som mensvärk, kommer i vågor. Börjar bli orolig :P

jag har så, men man kan ha som en liten "mensvärk" så länge det inte gör lika ont eller är hela tiden så ska det inte vara någon fara :)
  • loliita
    josefinenorman skrev 2014-10-14 18:25:41 följande:

Har haft så oxå det är ingen fara det är växt värk det kan göra lika ont som menas värk och om du får ont mot ryggen och magen och så är det nog foglossning så länge du inte blöder är det ingen fara (sen får vissa ma) då börjar man inte blöda men det är vanligast att man blöder men oroa dig inte kroppen ändras så mycket det är ju inte konstigt att det gör ont ibland att vara gravid när saker ska växa och bli undan puttat osv:)
  • josefinenorman
    loliita skrev 2014-10-14 18:53:18 följande:
    Har haft så oxå det är ingen fara det är växt värk det kan göra lika ont som menas värk och om du får ont mot ryggen och magen och så är det nog foglossning så länge du inte blöder är det ingen fara (sen får vissa ma) då börjar man inte blöda men det är vanligast att man blöder men oroa dig inte kroppen ändras så mycket det är ju inte konstigt att det gör ont ibland att vara gravid när saker ska växa och bli undan puttat osv:)
    Moah skrev 2014-10-14 18:42:27 följande:
    jag har så, men man kan ha som en liten "mensvärk" så länge det inte gör lika ont eller är hela tiden så ska det inte vara någon fara :)

Skönt att höra att man inte är ensam! Fast är ändå rädd för utomkvedshavandeskap. Vet ni om man kan kolla upp det tidigt? Ska till MVC på fredag för första hälsokontroll.
  • Moah
    josefinenorman skrev 2014-10-14 19:07:14 följande:
    Moah skrev 2014-10-14 18:42:27 följande:

Skönt att höra att man inte är ensam! Fast är ändå rädd för utomkvedshavandeskap. Vet ni om man kan kolla upp det tidigt? Ska till MVC på fredag för första hälsokontroll.
    jag har för mig att man kan kolla upp det relativt tidigt med ul om jag inte har för mig helt fel
  • Ewmacita
    Moah skrev 2014-10-14 19:20:51 följande:
    jag har för mig att man kan kolla upp det relativt tidigt med ul om jag inte har för mig helt fel
    Har också för mig det, fråga bm på fredag!
  • dalkullan95
    loliita skrev 2014-10-14 15:53:34 följande:
    Hej ja va roligt att vara så nära!:) jag har inte fått tid än har första inskrivnings mötet om en vecka:) när du hade räknat ut själv hur långt gången du var när barnmorskan gjorde de var det mycket som ändrades? Jag är 18 år dudå?:)
    Först räknade barnmorskan ut det första gången jag ringde. Sen laddade jag ner en app som många gravida använder. Och då låg jag lite före tiden som barnmorskan gav mig. Igår var jag på mvc räknade barnmorskan igen, och då var det exakt samma datum som appen gav :) jag har nyss fyllt 19 :)
  • dalkullan95
    Ewmacita skrev 2014-10-14 16:22:17 följande:

Hur går det för er alla och hur mår ni:)?

För mig går det bra! Illamåendet börjar släppa och nu kan jag sova den största delen av natten. Börjar få större mage och gladare :D
Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat