• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Diamant
    MiniCatti skrev 2014-10-10 22:23:24 följande:

Hej!

Jag vill också vara med här! Osäker på när jag har BF, men ska till bm den 22a på inskrivning.

Eftersom jag har ett tag kvar tills jag får träffa en barnmorska så frågar jag er istället, vilka vitaminer ska man ta? Jag vill inte vänta med dom tills den 22a. Apoteket kunde inte hjälpa utan säger att man måste prata med bm först?!

Jag tar MittVal Kvinna samt MittVal Folsyra, har gjort det väääldigt länge o när jag pratade med Apoteket sa de att det räckte gott o väl med det!

Aco har en där allt är samlat i en burk, AcoGravid, den har lite mer av allt om man jämför med MittVal Kvinnas innehåll, samt att den har tillräckligt med Folsyra ifall man bara vill ta en tablett :)
  • MiniCatti
    Diamant skrev 2014-10-10 22:28:32 följande:
    Jag tar MittVal Kvinna samt MittVal Folsyra, har gjort det väääldigt länge o när jag pratade med Apoteket sa de att det räckte gott o väl med det!

Aco har en där allt är samlat i en burk, AcoGravid, den har lite mer av allt om man jämför med MittVal Kvinnas innehåll, samt att den har tillräckligt med Folsyra ifall man bara vill ta en tablett :)
    Tack för hjälpen! Då tar jag en promenad till Apoteket imorgon :) Aco Gravid låter smidigt med bara en tablett.
  • Milie

Alltså, jag känner mig som en ballong fylld med gas. Är det normalt att svälla upp och bli gasig trots att man äter samma som innan? Jag har aldrig såna här problem annars. Visst är det något hormon som påverkar tarmen? Det är så illa att jag måste gå upp en storlek i arbetsbyxor. Jag var visserligen redan på gränsen mellan storlekarna.

• stayyoung

Kom precis hem från Akuten

Jag är i v7 (6+4) och fick en mörkröd blödning samt stickningar.

Min man är bortrest och jag grät hysteriskt i en halvtimme innan jag ringde 1177. Sjuksköterskan skrämde livet av mig men ni 2h senare har jag fått se att min bebis mår bra och hjärtat har börjat slå.

Jag skakar fortfarande, men börjar bli lugn. Jag är så glad att allt är bra och vill bara förvarna er att inte få panik ifall ni får en mindre blödning. Självklart ska ni göra det som ni känner att ni behöver i den situationen, men det jag lärde mig av kvällen var att försöka tänka positivt för att inte bryta ihop.

• VioloLaviose
    stayyoung skrev 2014-10-11 01:20:28 följande:

Kom precis hem från Akuten

Jag är i v7 (6+4) och fick en mörkröd blödning samt stickningar.

Min man är bortrest och jag grät hysteriskt i en halvtimme innan jag ringde 1177. Sjuksköterskan skrämde livet av mig men ni 2h senare har jag fått se att min bebis mår bra och hjärtat har börjat slå.

Jag skakar fortfarande, men börjar bli lugn. Jag är så glad att allt är bra och vill bara förvarna er att inte få panik ifall ni får en mindre blödning. Självklart ska ni göra det som ni känner att ni behöver i den situationen, men det jag lärde mig av kvällen var att försöka tänka positivt för att inte bryta ihop.

Men jösses. Hade reagerat precis likadant! Så skönt för dig att få bekräftat att liten mår bra :)
  • VioloLaviose

Jag köpte för några veckor sedan en ny vagn till min yngsta som är 2. Innan dess hade vi bara syskonvsgn men den äldre av dem är för stor nu..

Så iaf vi köpte den begagnad och fick med liggdel och ståbräda, åkpåsar, adaptrar till babyskydd OCH babyskydd.

Vi var egentligen klara med barn och hade spiral insatt men strax innan vi köpte vagnen tog vi ut den och nu? Nu behöver vi inte köpa varken vagn eller babyskydd. Bebisen ska ta tvååringens spjälsäng också för bör bebisen kommer är tvååringen närmre tre och får ny säng

Haha vad ska vi förbereda oss med? :) Dock har vi gjort oss av med ALLA bebiskläder men DET är ju väldigt roligt att handla :)

Ja...

Lördagsmorgonstankar från lilla mig!

• VioloLaviose
    Milie skrev 2014-10-11 00:54:45 följande:

Alltså, jag känner mig som en ballong fylld med gas. Är det normalt att svälla upp och bli gasig trots att man äter samma som innan? Jag har aldrig såna här problem annars. Visst är det något hormon som påverkar tarmen? Det är så illa att jag måste gå upp en storlek i arbetsbyxor. Jag var visserligen redan på gränsen mellan storlekarna.

Jag är mullig sedan innan och är glutenintolerant (och laktosintolerant) på väg mot läkning så min mage är allt som oftast lite uppblåst. Men jag har magknip varenda gång jag är gravid i början. Mina tarmar är nog väl beredda från första sekund ägget fastnade (min sjunde graviditet)

Men jag tror uppblåstheten brukar lägga sig ganska snart för dig?

Jag har inga problem med mina byxor som sitter åt, antagligen för jag redan är stor om magen haha
  • Jadu

Halloj tjejer.

Tänkte bara höra om de här med kaffe.. Vet att man ska dra ner på koffein men jag dricker mellan 2-4 koppar om dagen, är de ok?

Drack inte kaffe när jag va grav sist så lyssnade inte va de sa om kaffe då.

• MakeitHappen

Jag blir tokig!! Jag gillar att sova annars men nu är det ju omöjligt! Går inte att ligga på mage då brösten värker konstant! Lägger mig på sidan, går sådär bra, lite ont i brösten då med.. Så de blir ryggläge! Men jag kan inte sova på rygg i 9 månader :o vill kunna vrida mig! Ussh! Nån som har tips? :)

• Nolan
    Jadu skrev 2014-10-11 07:37:43 följande:

Halloj tjejer.

Tänkte bara höra om de här med kaffe.. Vet att man ska dra ner på koffein men jag dricker mellan 2-4 koppar om dagen, är de ok?

Drack inte kaffe när jag va grav sist så lyssnade inte va de sa om kaffe då.

3 koppar kaffe max säger rekommendationerna, eller max 6 koppar svart te. Så dina 2-4 låter ok, kanske ska hoppa den 4. :)

För andra gången denna vecka somnade jag igår vid läggningen av lillkillen, blir inte mkt av kvällen då. Men vad skönt så här morgonen efter. :) Än har inte illamåendet kickat igång för dagen heller. Härligt!
    Lillprinsen 2012-12-12