• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Liiten

Efter att ha läst allas symtom här så lider jag smått med er och inser att jag har det troligen väldigt lätt. Det jobbigaste jag har är en enorm trötthet utan dess like..

Men finns det någon som har tips på hur man kan hålla sig vaken under en heldag på jobbet?? Jag somnar nästan ståendes efter halva dagen.. :/

• JossanRy
    Liiten skrev 2014-10-10 16:58:46 följande:

Efter att ha läst allas symtom här så lider jag smått med er och inser att jag har det troligen väldigt lätt. Det jobbigaste jag har är en enorm trötthet utan dess like..

Men finns det någon som har tips på hur man kan hålla sig vaken under en heldag på jobbet?? Jag somnar nästan ståendes efter halva dagen.. :/

Jag har samma problem. Inga problem mer än lite hårdare mage men en jäkla trötthet. Nu jobbar jag med barn och det gör mig rätt utsatt men jag är så jäkla trött.

Jag försöker äta regelbundet och få i mig frukt som en tok. Tacksamt med fruktsocker :) vi är även ute 3 gå per dag vilket underlättar. Friskluft blåser liv i en.
  • Snöfrid

En fråga om illamående. Min fru mår så illa, det blir värre och värre även fast hon tar Lergigan Comp , som det står 1 tabl 1-2 ggr/ dag och så tar hon postafen till natten. (Sist kräktes hon i flera dagar innan lergiganet till slut hjälpte lite. )Idag har det varit så illa så hon knappt har kunnat äta. På måndag kan vi ringa bm och fråga. Men nu är det ju hela långa helgen. Vad har ni fått för råd om Lergigan Comp? Är det 1 tabl 1-2ggr per dag som gäller? Anledningen till att hon tar Postafen till natten är för att hon inte kan ta det på dan för då somnar hon. Är lite oroliga för att "spysomenrävperioden" börjar.

• micra
    MaHo89 skrev 2014-10-10 16:31:06 följande:

Tänkte bara tipsa om en grej! Frukt är bra men ät inte vindruvor kvällen före/morgonen före BM, blodsockret blir väldigt högt av det! Då kan ni måsta göra glukosbelastning :/

Haha kom att tänka på första gången jag skulle in till bm och ta prover. Hade tid på morgonen och hade till frukost stoppat i mig en macka med massa marmelad på. Det blev inte ett kanonresultat.

Kan inte sluta fnissa åt den GRAVIDA LAXEN några inlägg upp...
  • FruFrost

Hej!
    Hoppar gärna med här jag också, väntar andra barnet, har en dotter född i april - 13. Som tog ca 2 år att få till, denna gång gick det på 3:e försöket Skrattande BF 10 juni om jag räknat rätt.. Har mått hur bra som helst, ända fram till idag, då illamåendet slog till.. Så nu ligger jag och tycker synd om mig själv i soffan..

Vad gör ni andra såhär på en fredagkväll?

• hemligönskan

Välkommen hit!

Jag och min sambo har ätit tacos och tittat på skräckfilm. Försökte att få till att se en rolig film istället med orden "bebisen i magen kan bli rädd." Men den gubben gick inte :pnu sitter vi bara och myser i soffan!

Vad jobbigt med illamående, på mig har det inte slagit till än. Är bara yr hittills i huvvet.

FruFrost skrev 2014-10-10 18:54:48 följande:

Hej!

Hoppar gärna med här jag också, väntar andra barnet, har en dotter född i april - 13. Som tog ca 2 år att få till, denna gång gick det på 3:e försöket  BF 10 juni om jag räknat rätt.. Har mått hur bra som helst, ända fram till idag, då illamåendet slog till.. Så nu ligger jag och tycker synd om mig själv i soffan..

Vad gör ni andra såhär på en fredagkväll?

• plopp76
    Snöfrid skrev 2014-10-10 17:35:21 följande:

En fråga om illamående. Min fru mår så illa, det blir värre och värre även fast hon tar Lergigan Comp , som det står 1 tabl 1-2 ggr/ dag och så tar hon postafen till natten. (Sist kräktes hon i flera dagar innan lergiganet till slut hjälpte lite. )Idag har det varit så illa så hon knappt har kunnat äta. På måndag kan vi ringa bm och fråga. Men nu är det ju hela långa helgen. Vad har ni fått för råd om Lergigan Comp? Är det 1 tabl 1-2ggr per dag som gäller? Anledningen till att hon tar Postafen till natten är för att hon inte kan ta det på dan för då somnar hon. Är lite oroliga för att "spysomenrävperioden" börjar.

På min ordination står det 3 ggr dagligen i 12 veckor. Men läkaren sa att jag kunde ta 4 ggr per dag om jag behövde. Det är inget farligt på nåt sätt. Men jag tycker inte dom hjälper nå vidare faktiskt. Det är så olika. Fungerar det inte så ring BM på måndag och be att få testa nåt annat. Och fungerar postafen så kan hon väl ta det och vila bort helgen, spelar ju egentligen inte så stor roll om det handlar om två dagar, så kan ni ta upp det med BM på måndag.

Lycka till!
  • FruFrost
    hemligönskan skrev 2014-10-10 20:18:23 följande:

Välkommen hit!

Jag och min sambo har ätit tacos och tittat på skräckfilm. Försökte att få till att se en rolig film istället med orden "bebisen i magen kan bli rädd." Men den gubben gick inte :pnu sitter vi bara och myser i soffan!

Vad jobbigt med illamående, på mig har det inte slagit till än. Är bara yr hittills i huvvet.

Tack så mycket Skrattande
    Nä, illamåendet hade jag gärna skippat denna gång, mådde illa och kräktes i ca 10 veckor med dottern.. Men det är ju värt det Hjärta

Jobbigt att vara r, har du lågt blodtryck så det är det som spökar?
  • hemligönskan

Ja det är det verkligen! :)

ja det har jag faktiskt! Tänkte inte på det. Vad kan man göra mot det?

FruFrost skrev 2014-10-10 20:42:25 följande:

Tack så mycket

Nä, illamåendet hade jag gärna skippat denna gång, mådde illa och kräktes i ca 10 veckor med dottern.. Men det är ju värt det

Jobbigt att vara r, har du lågt blodtryck så det är det som spökar?

• MiniCatti

Hej!

Jag vill också vara med här! Osäker på när jag har BF, men ska till bm den 22a på inskrivning.

Eftersom jag har ett tag kvar tills jag får träffa en barnmorska så frågar jag er istället, vilka vitaminer ska man ta? Jag vill inte vänta med dom tills den 22a. Apoteket kunde inte hjälpa utan säger att man måste prata med bm först?!