• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Wilbes
    MakeitHappen skrev 2014-10-10 12:46:04 följande:

Tack då vet jag :) då kanske jag inte blir allt för sen till mötet, var rädd de skulle ta typ en timma. :) (vill ju inte berätta för chefen än ju vad ja ska göra)

Säg att du ska göra en hälsokontroll.
  • Nhv

Ja va hos bm idag på första mötet, tog 1h. Fast vi pratade väldigt mycket. Så säg att du ska iväg så behöver ni kanske inte prata om allt "onödigt".

MakeitHappen skrev 2014-10-10 12:27:06 följande:

Hej! Bara en liten undran, ringde Mvc idag o skulle få en tid till info, såklart efter vi la på kom ja på vi har möte på jobbet samma dag samma tid!! Någon som vet hur lång tid info tar? De glömde jag fråga....

• eko my

halloj! jag tror jag passar in här då jag plussade igår och sitter här med halsbränna efter maten.. hallå gravid liksom!
    Det blir tredje barnet  juni här om allt går som det ska. Femte graviditeten dock.. (haft två mf.. eller ett ma och ett mf), det senaste i våras. Annars har jag två underbara kids på 4 och snart 2.

Känner mig spänd och peppad att gå igenom allt igen och är nästan glad över alla symtom som dyker upp. Betyder ju att hormonerna ökar bara, bra!

Jag tänker inte höra av mig till bm innan vecka 10 eller något tycker hälsosamtalet känns överflödigt faktiskt. Bättre att ta det i samband med "riktig" inskrivning.

Typiskt nog var jag toksugen på gravid lax häromdagen men plussade precis innan lunchen.. jaha.. slängde laxen i frysen och fick ta lite keso istället.. haha
    Bara jag som redan nojjar över att inte äta all mat? Jag menar, viss mat jag tänker på.. urk!  Äter hellre kall mat egentligen.. Passar även på att dricka kaffe nu innan det smakar dåligt med.. brukar alltid slå till i början.

Nej men, här är jag och jag följer gärna er på resan, hur det är går för oss! Den 11 juni eller något har jag bf enligt fl.

• Amie

Tänker också på maten. Ska på ett företagsevent med jobbet nästa vecka och har precis ändrat maten hos restaurangen. Kändes jättekonstigt att säga att jag är gravid och inte fick äta varken förrätt eller huvudrätten :P Nu ska jag bara komma på en bra ursäkt till min chef varför jag äter annan mat!

eko my skrev 2014-10-10 13:33:14 följande:

halloj! jag tror jag passar in här då jag plussade igår och sitter här med halsbränna efter maten.. hallå gravid liksom!

Det blir tredje barnet  juni här om allt går som det ska. Femte graviditeten dock.. (haft två mf.. eller ett ma och ett mf), det senaste i våras. Annars har jag två underbara kids på 4 och snart 2.

Känner mig spänd och peppad att gå igenom allt igen och är nästan glad över alla symtom som dyker upp. Betyder ju att hormonerna ökar bara, bra!

Jag tänker inte höra av mig till bm innan vecka 10 eller något tycker hälsosamtalet känns överflödigt faktiskt. Bättre att ta det i samband med "riktig" inskrivning.

Typiskt nog var jag toksugen på gravid lax häromdagen men plussade precis innan lunchen.. jaha.. slängde laxen i frysen och fick ta lite keso istället.. haha

Bara jag som redan nojjar över att inte äta all mat? Jag menar, viss mat jag tänker på.. urk!  Äter hellre kall mat egentligen.. Passar även på att dricka kaffe nu innan det smakar dåligt med.. brukar alltid slå till i början.

Nej men, här är jag och jag följer gärna er på resan, hur det är går för oss! Den 11 juni eller något har jag bf enligt fl.

• Wilbes

Grattis eko my. Jag försöker hålla mig från rå fisk, pastrami skinka.. och så håller jag mig borta från all suspekt mat som jag inte vet har hanteras med rätt händer. .. mat som ser minsta dålig ut eller en lite misstänksam ut äter jag inte...

Men nej du är inte ensam om att inte äta all mat under graviditeten

• jag86

Hej!

Vi plusade i måndags, första barnet och första försöket ?????????

Någon mer än jag som får som hugg i bröstet och blir stressad av minsta lilla?

• MaHo89

Tänkte bara tipsa om en grej! Frukt är bra men ät inte vindruvor kvällen före/morgonen före BM, blodsockret blir väldigt högt av det! Då kan ni måsta göra glukosbelastning :/

• Amie

Hua! Den har jag hört talas om. Låter inte som någon höjdare!! Tack för tipset :)

MaHo89 skrev 2014-10-10 16:31:06 följande:

Tänkte bara tipsa om en grej! Frukt är bra men ät inte vindruvor kvällen före/morgonen före BM, blodsockret blir väldigt högt av det! Då kan ni måsta göra glukosbelastning :/