• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Jadu

[quote=74147400][quote-nick]MakeitHappen skrev 2014-10-11 07:43:25 följande:[/quote-nick]Jag blir tokig!! Jag gillar att sova annars men nu är det ju omöjligt! Går inte att ligga på mage då brösten värker konstant! Lägger mig på sidan, går sådär bra, lite ont i brösten då med.. Så de blir ryggläge! Men jag kan inte sova på rygg i 9 månader :o vill kunna vrida mig! Ussh! Nån som har tips? :)

Kan du inte stötta upp med kuddar för att de ska bli mer bekvämt?

• Jadu
    Nolan skrev 2014-10-11 08:01:31 följande:
    3 koppar kaffe max säger rekommendationerna, eller max 6 koppar svart te. Så dina 2-4 låter ok, kanske ska hoppa den 4. :)

För andra gången denna vecka somnade jag igår vid läggningen av lillkillen, blir inte mkt av kvällen då. Men vad skönt så här morgonen efter. :) Än har inte illamåendet kickat igång för dagen heller. Härligt!
    Lillprinsen 2012-12-12
    Okeey men vad bra.

Är väl härligt o somna med de små, gjorde jag med igår men vakna pigg vid 23 :o
  • MakeitHappen
    Jadu skrev 2014-10-11 08:04:04 följande:

[quote=74147400][quote-nick]MakeitHappen skrev 2014-10-11 07:43:25 följande:[/quote-nick]Jag blir tokig!! Jag gillar att sova annars men nu är det ju omöjligt! Går inte att ligga på mage då brösten värker konstant! Lägger mig på sidan, går sådär bra, lite ont i brösten då med.. Så de blir ryggläge! Men jag kan inte sova på rygg i 9 månader :o vill kunna vrida mig! Ussh! Nån som har tips? :)

Kan du inte stötta upp med kuddar för att de ska bli mer bekvämt?

Jag har nog försökt allt tror jag haha.. men skadar inte att prova mera.. menar det är ganska många nätter kvar så skadar inte att prova... tack :)

• Jadu

haha ja någon ggn borde du ju hitta en lösning.. Innan dessa 9 månader är förbi får vi hoppas :)

Jag älskade att ligga på mage innan o va jätte bitter att inte kunna göra de när jag va preggo med min prins och sen dess har jag inte kunnat sova på mage.

• MiniCatti
    VioloLaviose skrev 2014-10-11 06:23:55 följande:

Jag köpte för några veckor sedan en ny vagn till min yngsta som är 2. Innan dess hade vi bara syskonvsgn men den äldre av dem är för stor nu..

Så iaf vi köpte den begagnad och fick med liggdel och ståbräda, åkpåsar, adaptrar till babyskydd OCH babyskydd.

Vi var egentligen klara med barn och hade spiral insatt men strax innan vi köpte vagnen tog vi ut den och nu? Nu behöver vi inte köpa varken vagn eller babyskydd. Bebisen ska ta tvååringens spjälsäng också för bör bebisen kommer är tvååringen närmre tre och får ny säng

Haha vad ska vi förbereda oss med? :) Dock har vi gjort oss av med ALLA bebiskläder men DET är ju väldigt roligt att handla :)

Ja...

Lördagsmorgonstankar från lilla mig!

Haha vad praktiskt! Och jag håller med dig, kläder är otroligt kul att köpa :D

Jag längtar tills jag får köpa vagn, säng osv. Kläder har jag massor av däremot.
  • Wilbes

Vi har allt redan så jag måste inte köpa nått vilket är både kul och inte för jag kan ju välja vad jag vill byta ut samtidigt så måste jag inte köpa nått så de är onödiga pengar..

Eller jag Mammakläder i mindre storlekar måste jag köpa då jag tappat drygt 55 kg sen förra gången jag var gravid och mina gamla Mammakläder ramlade av mig..

• Awe83
    jag86 skrev 2014-10-10 15:52:42 följande:

Hej!

Vi plusade i måndags, första barnet och första försöket ?????????

Någon mer än jag som får som hugg i bröstet och blir stressad av minsta lilla?

Hej, jag får inger hugg i bröstet men kroppen säger verkligen ifrån när man blir stressad. Min nedre del av magen börjar strama och dra på något skumt sätt när jag blir stressig. Jag lärare och kan stressa på lite då och då, men när detta händer får man bara stressa ner så känns magen bättre.

Igår började illamåendet för mig..har vaknat flera gånger i natt och mått illa och kissat. Nu håller vi tummarna på att jag inte börjar kräkas. Brösten ömmar och alla dessa tecken, inget snack om att man känner att man är gravid.

Hur mår ni alla idag?
  • Awe83

Ni pratar föresten om uppsvälld magen, jag har gått ner i vikt. Kroppens förbränning har ju stigit med 25% nu, men jag känner mig också uppsvälld trots viktnedgång. Hur är läger hos er? Är det vanligt att gå ner i vikt de första månaderna? Är i 7 veckan (6+2).

• Awe83
    stayyoung skrev 2014-10-11 01:20:28 följande:

Kom precis hem från Akuten

Jag är i v7 (6+4) och fick en mörkröd blödning samt stickningar.

Min man är bortrest och jag grät hysteriskt i en halvtimme innan jag ringde 1177. Sjuksköterskan skrämde livet av mig men ni 2h senare har jag fått se att min bebis mår bra och hjärtat har börjat slå.

Jag skakar fortfarande, men börjar bli lugn. Jag är så glad att allt är bra och vill bara förvarna er att inte få panik ifall ni får en mindre blödning. Självklart ska ni göra det som ni känner att ni behöver i den situationen, men det jag lärde mig av kvällen var att försöka tänka positivt för att inte bryta ihop.

Vad skönt att det inte var ett MF, håller verkligen tummarna för alla nu. Är lite smått orolig och nervös hela tiden men vill bara tänka att jag är gravid och inte att jag kanske kan få MF. Njut av tiden och lyckan. Vi har berättat det för vänner och familj och vill se det som att vi är gravida och inte egentligen inte tänka så mycket på MF. Men det är svårt då det är nu som allt är så kritiskt innan v.12. Men nu håller vi tummarna som sagt och grattis till att du har barnet kvar!