• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • dstrl
    Nhv skrev 2014-10-14 11:36:58 följande:

Ingen här som tänker försöka vänta med att berätta för familjen tills på julafton? Vi är lite inne på de. Om vi nu lyckas hålla de så länge såklart ;)

Vi hade nog gjort det om min sida av släkten inte varit så splittrad. Blir minst 4 olika julfiranden, och känns svårt att få alla o få veta samtidigt när man inte träffas samtidigt :)
  • avenell

Jag tror att det är vanligare än man tror att känna sig nedstämd och deppig under en graviditet och även när barnet kommer.

Det är ju trots allt en enorm förändring både fysiskt och psykiskt. Det är inte konstigt om man börjar ifrågasätta sig själv och sina val. Jag tror att många som blir gravida för första gången även oroar sig för sin förmåga att bli mamma. Detta gäller självklart även alla män som kan oroa sig för att bli pappa för första gången.

Det är inte heller något fult eller något dåligt att fråga sig själv om man vill ha barnet. Bara för att man funderar över dessa saker betyder inte att man på något sätt är en dålig människa eller att man inte vill ha sitt barn lika mycket som alla andra.

Alla människor hanterar olika saker på olika sätt. Det viktigaste är att man gör det som är rätt för en själv.

Kanske viktigast av allt är att man inte klandrar sig själv för de funderingar man har eller för att man tror att man bör vara lyckligare än man är.

Alla känslor, funderingar och sinnesstämningar är normala!

• Lilindski
    avenell skrev 2014-10-14 14:11:20 följande:
    Tack! Jag håller tummarna för dig också!

Jag vet precis vad du menar. Ibland tycker jag att jag är tröttare än vanligt men det kan mycket väl vara så att jag vill känna mig lite extra trött. Det enda jag vet med säkerhet är att mina bröst ömmar, inget extremt men de ömmar definitivt. Jag har aldrig haft ömma bröst tidigare i hela mitt liv så jag tänker att det måste finnas en anledning till att de ömmar...

Har du några symptom?
    Har haft ordentlig nästäppa sen en vecka innan utebliven mens (och som vägrar ge med sig), har även ont i bröstvårtorna men det kommer och går lite, går nog på toa lite oftare men that´s it, inget mer, ingen trötthet etc. Tvärtom har jag känt mig oförskämt pigg trots flera nattliga toabesök. Och nästäppa och toabesök, det skulle kunna gå att bortförklara med andra orsaker...

Men i förmiddags drabbades jag av vad jag tror och hoppas var mitt första illamående

Klart dina ömmande bröst beror på ett litet liv därinne!
  • Amie
    Nhv skrev 2014-10-14 11:36:58 följande:

Ingen här som tänker försöka vänta med att berätta för familjen tills på julafton? Vi är lite inne på de. Om vi nu lyckas hålla de så länge såklart ;)

Vi har berättat för våra närmsta vänner och några kollegor. Ska vänta med att berätta för familjen till jul. Vi tänkte att det va roliga julklappar :) Har UL inbokat i slutet av november så får förhoppningsvis någon bild med därifrån till små paket!
  • Seniorita

Det här med symptom är ju en djungel.

Själv så äter jag som en häst verkligen, kommer gå upp enormt om det fortsätter såhär. Trött, tröttare, tröttast. Skulle ärligt talat kunna sova flera dagar i sträck.

Jo, illamåendet kommer och går men som någon nämnde ovan så vet jag inte om det är pga. Graviditeten eller om det sitter i huvudet. Har lidit lite av ångestattacker senaste åren och min största fobi är just att kräkas. Det är lite hjärnspöken kan man säga.

• MaHo89

Enligt UL var jag i v 7+3, enligt egna uträkningar skulle jag vara 7+5 så det diffade ju inte så mycket :)

• MakeitHappen
    VioloLaviose skrev 2014-10-14 10:05:29 följande:

Vi ska ha stor släktträff i november, det kommer bjudas på alkohol och jag är inte den som är den. Hur tusan ska jag göra?!

Du kan la va "den som kör" ;) den funkar alltid!!
  • VioloLaviose
    MakeitHappen skrev 2014-10-14 16:11:08 följande:
    Du kan la va "den som kör" ;) den funkar alltid!!
    Jo men vi ska inte köra hem och vi ska inte köra någon eller hade behövt köra någon :)

Magkatarr låter som en bra idé,

Har det titt som tätt ändå och käkar omeprazol och novalucol varje dag typ :)