• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • ÄlskarMina
    Moisbois skrev 2014-10-23 10:46:19 följande:

Vad jobbar ni med tjejer? :) själv jobbar jag på ett lager :)

Jag är undersköterska på en medicinavdelning på ett mindre sjukhus, jobbar natt 66%.
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • Liiinis

Jag jobbar som undersköterska/vårdare på ett korttids för barn och ungdomar med funktionsnedsättning. Känner mig lite orolig på jobbet ibland eftersom vi har ungdomar som kan vara fysiskt utåtagerande. Har inte berättat för någon att jag är gravid än så det är bara att bita ihop och jobba på som vanligt men den dagen jag berättar hoppas jag kunna minska ner lite på arbete med just de utåtagerande ungdomarna.

• Molly90

Jag jobbar som sjuksköterska =) 100% med treskift, ska se om jag kan få slippa jobba natt när jag berättat för chefen =)

• Seniorita

Jobbar som undersköterska på ett demensboende. Fick även fast tjänst 1 vecka innan jag plussade, vet inte om det är bra eller dåligt.
  • JossanRy

Jag pluggar till gymnasielärare. Klar i juni så får vi se vad som händer därefter. Jobbar extra som lärarvikarie och extra i en inredningsbutik.

• Diamant
    Jag jobbar uniformerat. Måste byta tjänst under graviditeten och det blir kort efter v.12-14 när jag berättar på jobbet. Hade helst sluppit det då jag älskar mitt jobb men jag vet ju att det är dumt att utsätta sig själv och fostret för risker! 
    Känns lite tufft att veta att jag bara kommer göra det jag älskar fram tills max nyår och sen göra något bra mycket tråkigare hehe fram till BF men det är bara att bita ihop, jag har ju valt att bli med barn själv! ;) 
  • MaHo89

Jag är egentligen undersköterska inom äldreomsorgen men är tjänstledig och studerar på annan ort så jag pendlar dagligen vilket redan nu tar på kroppen. Programmet jag läser startar bara vartannat år också så det blir en spännande tid vad jag ska göra efter föräldraledighet :P

• EW82
    Diamant skrev 2014-10-22 21:30:49 följande:

Usch idag skulle första Fragminsprutan tas, precis som när jag haft det förr så fick jag ångest och tårarna bara sprutade, jag klarar INTE att ge mig själv sprutor!! 
    Beundrar diabetiker som klarar det, för jag gör det bara inte!
    Förra gången jag skulle ta Fragmin så var det under 3 veckor, då löste jag det så att en vän som är ssk kom förbi mig varje dag och gav mig sprutan.. Men det är ju ohållbart i 9 månader så jag var TVUNGEN att hitta en annan lösning.. 

Som tur är har jag VÄRLDENS underbaraste man som trots att han tyckte att det var jättejobbigt och läskigt så övade han på att sticka en banan flera gånger och sen stack han mig! Det gick bra och jag tror att det är såhär vi får göra hädanefter, bättre än att jag får panikångest varje dag. Han tyckte nog det var lite coolt efteråt, att han kunde göra det :)

Mina hormoner har VERKLIGEN gjort sig påminda idag!! Jag brukar bara bli gråtig som tusan, både före mens och nu under graviditeten, men idag blev jag för första gången ARG! Jag SKREK på gpsen i mobilen när hon gav mig instruktioner försent så jag hamnade fel och jag gav FINGRET åt en taxichaufför som jag tyckte stod ivägen för mig! Heeelt sjukt! Jag är inte alls sån annars!! Haha.. Men sen när tekakorna på det glutenfria konditoriet var slut så storgrät jag igen och ilskan var som bortblåst. Grät så mycket att mannen trodde att något hemskt hänt när vi pratade i telefon haha! Över tekakor!! :P 

Nån mer som inte känner igen sig periodvis? ;) 

Haha mitt humör fick hundarna känna av idag.. bara tokexplodera och stod där och hoppa jämfota för att jag blev så arg :P haha
    Idag vart jag tvungen att sjuka mig på jobbet.. :/ vill absolut inte men jag mådde så illa så jag orkade knappt stå upprätt.. som träningsvärk i överkroppen typ.. magen, orkar knappt hålla mig uppe med hjälp av den.. nån som känner igen sig? Hur har ni gjort med jobbet? Jag har inte vågat berätta än eftersom jag precis fått fast jobb / Känns så dumt :(
  • EW82

Jobbar som undersköterska på ett boende och har precis fått fast tjänst.. Känns väldigt otajmat kan man tycka?