• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Kattiish

[quote=74221012][quote-nick]Seniorita skrev 2014-10-23 11:31:06 följande:[/quote-nick]Jobbar som undersköterska på ett demensboende. Fick även fast tjänst 1 vecka innan jag plussade, vet inte om det är bra eller dåligt.[/

Kanon att du fått en tjänst när de väl är dags att gå tillbaka å jobba sen.:) bara någon som får vikariera för dig medans du är hemma.:)

• Isabella89

Jag är ekonomiassistent på ett logistikföretag. Jobbar 90% nu men ska gå upp i heltid för att höja SGI. Är här 100% i alla fall och min flex bara ökar och ökar...

• EW82

Första dagen som illamåendet tog över jobbandan.. Fick bli en sjukdag.. :( Men eftersom jag har världens bästa chef Hjärta skulle hon hjälpa mig o se om hon kunde pyssla om mitt schema för helgen (jobbar egentligen 07-21.30 typ) Jag är trött, fryser som en gnu, magen är sjukt uppsvälld, och tuttarna fortfarande jätte ömma.. Annars ganska okej Skrattande Men jag måste fråga.. hur räknar graviditetsuträknaren ut hur långt gången man är?? Står att jag måste blivit gravid 26sep, hur kan jag då vara v5+6? Tungan ute
    Hoppas ni får en toppen dag där ute {#emotions_dlg.flower}

• Luttanlej

Jag jobbar på förskola men är just nu tjänstledig (sista terminen) för studier till förskollärare.

• Seniorita
    Kattiish skrev 2014-10-23 13:08:40 följande:

[quote=74221012][quote-nick]Seniorita skrev 2014-10-23 11:31:06 följande:[/quote-nick]Jobbar som undersköterska på ett demensboende. Fick även fast tjänst 1 vecka innan jag plussade, vet inte om det är bra eller dåligt.[/

Kanon att du fått en tjänst när de väl är dags att gå tillbaka å jobba sen.:) bara någon som får vikariera för dig medans du är hemma.:)

Jo det är sant, men arbetssituationen är lite pressad just nu kan man säga ;)

Förra året i september sa jag upp mig från min fasta tjänst för att börja på sjukhuset, trivdes inte så värst och letade mig tillbaka till mitt gamla ställe men fick då komma tillbaka som vikarie, av bemanningspoolen så chefen hade inte så mycket val men märkte att det inte var allt för poppis. Nu fick jag tjänsten pga att hon inte hade så många andra val ;) Börjar den nästa vecka på 75% men nu har jag varit hemma den här veckan pga "kräksjukan" så ja, vi får se hur populärt detta blir.

• avenell

Idag är jag i vecka 7+3 och jag tycker fortfarande att jag har väldigt lindriga symptom.

Mina bröst är ömma men det är inget extremt. Jag är tröttare än vanligt, har halsbränna till och från och det är en hel del mat som jag verkligen inte är sugen på. Däremot är jag inte illamående och på det stora hela tycker jag att jag mår nästan som vanligt. Ibland glömmer jag bort att jag är gravid.

Det verkar som att de allra flesta här har väldigt kraftiga symptom och mår väldigt dåligt. Det får mig och undra om det är något som inte stämmer, eller om jag bara har väldigt tur som slipper att må dåligt.

• avenell

Tänk vad härligt om typ 15 veckor när vi kan sluta diskutera symptom och istället diskutera namn, barnvagnar, barnsaker mm.

Jag längtar!