• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Moisbois
    avenell skrev 2014-10-23 14:52:43 följande:

Idag är jag i vecka 7+3 och jag tycker fortfarande att jag har väldigt lindriga symptom.

Mina bröst är ömma men det är inget extremt. Jag är tröttare än vanligt, har halsbränna till och från och det är en hel del mat som jag verkligen inte är sugen på. Däremot är jag inte illamående och på det stora hela tycker jag att jag mår nästan som vanligt. Ibland glömmer jag bort att jag är gravid.

Det verkar som att de allra flesta här har väldigt kraftiga symptom och mår väldigt dåligt. Det får mig och undra om det är något som inte stämmer, eller om jag bara har väldigt tur som slipper att må dåligt.

Jag har inte heller så mycket symtomer . Ömma bröst, finnig hud och trött är de som jag märker av. Känner mig inte alls gravid. Har inte ens ringt mvc än för de känns så overkligt :P
  • Edde

Damer, hur hanterar ni den här tröttheten? Jag somnar till så fort jag sätter mig ner, vilket är hemskt opraktiskt med tanke på att jag sitter på ett kontor långa dagar... För ett par nätter sedan sov jag 13(!!!) timmar - och tog mig dessutom en två timmars tupplur eftermiddagen därpå. Det är helt sinnessjukt.

I övrigt har jag det ganska milt med symtom. Brösten känns fine, om än lite svullna (och bröstvårtorna är ömma), illamåendet sveper över mig på morgonen men lättar genast när jag har ätit lite. Molvärken i magen fortsätter, men är inte lika stark som den första veckan efter BIM (då jag sprang på toaletten med en timmes mellanrum, övertygad om att allt varit en dröm och mensen nu är här).

Har överdoserat på internet de senaste dagarna, både den här tråden och andra diskussionstrådar som behandlar MA och MF har gjort mig så nojjig att jag bestämt mig för att göra ett tidigt ul privat. Det kostar oss 100?, men får jag sinnesro åt det ena eller andra hållet så må det vara värt det, tycker jag. Ska dit om knappa två veckor, då är jag i v 8 (7+6). Hoppas på ett litet, litet hjärta.

• MakeitHappen
    Luttanlej skrev 2014-10-23 14:09:22 följande:

Jag jobbar på förskola men är just nu tjänstledig (sista terminen) för studier till förskollärare.

Kul! Jag jobbar med på förskola och pluggar till förskollärare men jag gör det samtidigt.. så jobbar 80% och läser 75% :) (En dag i veckan i skolan)
  • MakeitHappen
    avenell skrev 2014-10-23 14:53:55 följande:

Tänk vad härligt om typ 15 veckor när vi kan sluta diskutera symptom och istället diskutera namn, barnvagnar, barnsaker mm.

Jag längtar!

Åh va kul!! :)
  • MakeitHappen

Har precis varit på Hälsoinfon på mvc.! Gick fort och var smärtfritt hehe..

Jag fick en burk jag ska ha med på inskrivningen om några veckor.. ska ha med morgonurin. men glömde fråga hur mycket :S   ni som haft med? fyllde ni burken eller hade ni bara någon cm ? :)

• Milie
    MakeitHappen skrev 2014-10-23 15:14:58 följande:

Har precis varit på Hälsoinfon på mvc.! Gick fort och var smärtfritt hehe..

Jag fick en burk jag ska ha med på inskrivningen om några veckor.. ska ha med morgonurin. men glömde fråga hur mycket :S   ni som haft med? fyllde ni burken eller hade ni bara någon cm ? :)

Jag har inte lämnat urinprov på ett tag, men du behöver absolut inte fylla hela burken. Jag går en laborativ utbildning och det är bara omständligt om kärlen är fyllda ända upp eftersom man då riskerar att spilla.
  • Milie

Alltså att vi som ska analysera proverna riskerar att spilla. Att man spiller då man ska pinka i burken spelar ju mindre roll, hehe.

• kanien

Har precis fått höra att landstinget västmanland som jag tillhör inte erbjuder kub test till gravida! Jag vill verkligen göra ett kub test då min syster har ett kromosom fel.. Nån här från västmanland som fått igenom ett kub test fast dom inte erbjuder det?!