• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • hemligönskan

Ja jo det vill jag också i alla andra fall men har haft en craving på just ben n jerrys den här veckan ... annars äter jag bara sallader med avokado ägg tomat osv och äter satsumas när jag blir hungrig.

effilant skrev 2014-10-23 18:16:41 följande:

Alltså det är nog onödigt att trycka i dig snask bara men om det verkligen är det enda som funkar så får det väl vara så ett par veckor. BM sa att typ lite yoghurt, en macka, vad som helst var bra. Jag har försökt peta i mig lite proteiner (typ ett ägg) och nåt glas mjölk om dagen de värsta dagarna. Och så frukt. Du får prova vad som funkar för dig. Jag vill ha syrlighet och fräschhet.:)

• kanien
    micra skrev 2014-10-23 17:43:29 följande:
    Jag har inte försökt men har du pratat med din barnmorska om din syster?

Jag har en bekant som fick ryta ifrån ordentligt för att bli tagen på allvar då hon ville göra tester vid första graviditeten eftersom det fanns "problem" (minns inte exakt vad denna person hade) på pappans sida. Då gav de med sig och hon fick göra testerna.
    Jag var på min inskrivning den 17 okt och har nästa möte den 5 nov, ska ta upp det med henne då..jag får se till att inte ge mig
  • kanien
    Wilbes skrev 2014-10-23 18:12:55 följande:
    Min mans syster har en avvikelser och så men fick ändå inte göra nått extra test med andra barnet... bor i Västerås så antar att de inte blir sånt nu heller...

Ang humöret så är jag the bitch from heller stundvis just nu och precis som Micra säger de bara kommer över mig!!
    Men detta är mitt första barn..kanske är skillnad?
  • MakeitHappen
    Luttanlej skrev 2014-10-23 18:16:52 följande:
    Ett litet tips från mig är känn efter hur mkt du orkar i stället för pengar på kontot. Jag klarade 2 1/2 år sen kraschade jag. Fick rester osv. Jag skulle tänkt mer på mig själv. Kul att du valde förskollärare, fler behövs med ny utbildning!

Jo egentligen borde man tänka så! men så vill man inte missa allt för mycket från jobbet heller men samtidigt ska ju min hälsa gå före men ändå...

oj men hur mår du nu då?

Jo det är jättekul är de men tufft vissa stunder.

• Hearts76

Hej och hå! Hänger på här, väntar fjärde barnet 23 juni. Bara snälla symptom än så länge, men illamåendet lär nog komma snart precis som vid de andra graviditeterna. Vågar inte jubla än, har aldrig varit orolig för missfall förut men nu är det det enda jag tänker på känns det som. Känns helt ofattbart häftigt att få en till.

Hoppas tiden går fort till vecka tolv :)

• micra
    Wilbes skrev 2014-10-23 18:12:55 följande:
    Min mans syster har en avvikelser och så men fick ändå inte göra nått extra test med andra barnet... bor i Västerås så antar att de inte blir sånt nu heller...

Ang humöret så är jag the bitch from heller stundvis just nu och precis som Micra säger de bara kommer över mig!!
    Fick du göra med första då?

Annars kan man väl göra privat om man verkligen vill, men det kanske kostar en hel del?
  • Lokattis
    Moisbois skrev 2014-10-23 18:18:27 följande:

Får man gå och sova nu? ;P

Åhhh, det vore inte dumt! Och då har jag ändå varit ledig idag och redan sovit 1,5 timme på eftermiddagen....
  • Diamant

När man mår bra undrar man om något är fel, när man mår dåligt vill man må bra igen! Haha 
    Trött som ett djur fastän att jag haft ledigt idag och det ENDA jag gjort är att ha varit o handlat sen legat i soffan med illamående hela dagen! 
    Är så yr att det var ett helt projekt att börja med maten och diska, är rädd att svimma och känner mig väldigt svag (inte riktigt mitt vanliga jag kan jag säga). 

• Moisbois
    Lokattis skrev 2014-10-23 18:58:58 följande:
    Åhhh, det vore inte dumt! Och då har jag ändå varit ledig idag och redan sovit 1,5 timme på eftermiddagen.... smile5.gif
    Ååh vilken lyx! Två dagar den här veckan har jag lagt mig samtidigt som sonen på kvällen :P såå skönt! :)
  • Paulas mamma

Någon som vet om näskaffe/snabbkaffe/pulverkaffe har mer eller mindre koffein än vanligt bryggkaffe?